Telia ADSL / News
Fra : Flemming

Dato : 27-02-05 00:13

Er der nogle der har hørt noget om hvornår og priser ?

Er der nogle Telia news brugere der kan give en status på binært news hos
Telia ?
(Det kører jo overhovedet ikke for TDC)

--
Mvh. Flemming

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-02-05 01:08

On 2005-02-26, Flemming <spamme@trashcan.dk> wrote:

> Er der nogle der har hørt noget om hvornår og priser ?

D. 23. og
http://www.stofa.dk/omteliastofa/presserum/html/telia_adsl-21022005.html

--
Andreas

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-02-05 02:19

Hej Andreas Plesner Jacobsen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> http://www.stofa.dk/omteliastofa/presserum/html/telia_adsl-21022005.html

Udover det ser særdeles positivt ud: Er det den Peter Bredgaard fra
World Online/Tiscali (hvilket ikke gør det mindre positivt)?

--
Hygge fra Århus - Rudi
En mail, mailen, flere mail el. mails, alle mailene

Fra : Allan Joergensen

Dato : 27-02-05 08:04

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> Udover det ser særdeles positivt ud: Er det den Peter Bredgaard fra
> World Online/Tiscali (hvilket ikke gør det mindre positivt)?

Jep.

--
Allan Joergensen

"There's a dangerous death-ray situation..." -- Mike Nelson

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-02-05 14:18

Hej Allan Joergensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jep.

Ikke ringe. Tak for info.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-02-05 02:18

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> D. 23. og
> http://www.stofa.dk/omteliastofa/presserum/html/telia_adsl-21022005.html

Lidt spændende i forhold til deres reklamer "Penge som skidt" - det er
nødvendigt at have for at kunne betale - omkring 8000 kroner per måned
med mit forbrug - også langsommere upload. Men sikkert ok løsning til Hr
og Fru Jensen som checker PC bank hver søndag aften.

Jørn

Fra : Flemming

Dato : 27-02-05 11:10

Jørn Hundebøll wrote:

> [...]
> med mit forbrug - også langsommere upload. Men sikkert ok løsning til
> Hr og Fru Jensen som checker PC bank hver søndag aften.

Jeg kan se det også bliver svært for mig at flytte. De har jo reelt ikke
flatrate. (jo med en latterlig hastighed på768/128)

Og på medarbejderbredbånd, er max upload hastighed 128kbit. Det bliver ikke
fedt at lige skulle gemme eller sende det dokument man lige har arbejdet på
derhjemme.

--
Mvh. Flemming

Fra : Allan Joergensen

Dato : 27-02-05 11:27

> Jeg kan se det også bliver svært for mig at flytte. De har jo reelt ikke
> flatrate. (jo med en latterlig hastighed på768/128)

Mærkeligt at folk gider blive ved med at kommentere på løsninger, der
tydeligvis ikke er rettet mod dem selv.

Allan Joergensen

"I decided to hook my brake lights up to my gas pedal..." - s.w.

Fra : Flemming

Dato : 27-02-05 13:59

Allan Joergensen wrote:

> Mærkeligt at folk gider blive ved med at kommentere på løsninger, der
> tydeligvis ikke er rettet mod dem selv.

Vi prøver jo bare at hjælpe dem på vej til at score os som kunder også

I øvrigt er det vil en del af en diskussion/vurdering at snakke om fordele
og ulemper ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-02-05 18:08

Allan Joergensen wrote:

> Mærkeligt at folk gider blive ved med at kommentere på løsninger, der
> tydeligvis ikke er rettet mod dem selv.

Nu bliver jeg bare mere end irriteret over deres tæppebombning af "Penge
som skidt" for et produkt som godt nok er billigt - forudsat du ikke
bruger det. På den måde kan mange produkter sgu gøres billige. At de så
bruger "Flyver-Ole" som speaker gør det ikke bedre.

Men ellers er der vel intet problem i at man her påpeger nogle af de
svagheder som produkterne har - TDC er f.eks. de dyreste, Tiscali har
den bedste kundeservice osv. osv.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 27-02-05 18:39

Jørn Hundebøll <spamnews2@dblue.dk> wrote:

> [...]
> bruger det. På den måde kan mange produkter sgu gøres billige. At de så
> bruger "Flyver-Ole" som speaker gør det ikke bedre.

Telias produkter (både Stofanet og ADSL) henvender sig ikke til dem, som
typisk brokker sig over hvor ringe produkterne er.

Det er overraskende mange, der ikke betaler ret meget for deres
Stofanet-forbindelse.

Og hvis man læser hvem Telias ADSL-satsning henvender sig til:

"Selv om andre udbydere har tilbudt bredbånd via ADSL til private i
nogle år, er der alene i Storkøbenhavn 200.000 husstande, der stadig
oplever nettet med et 56K modem eller en ISDN-løsning"

Det vil sige at det er IKKE de tunge forbrugere, der downloader mange GB
om måneden.

Nogen (ikke her dog) argumenterer for at alene Windows Update godt kan
komme over 50MB på en måned, men omvendt kan man sige at de samme
mennesker i dag sikker ikke opdaterer deres Windows fordi det tager alt
for lang tid over deres modem eller ISDN.

> Men ellers er der vel intet problem i at man her påpeger nogle af de
> svagheder som produkterne har - TDC er f.eks. de dyreste, Tiscali har
> den bedste kundeservice osv. osv.

Nu var det ikke ligefrem sober, objektiv diskution, jeg kommenterede på.

--
Allan Joergensen

"Oh bother!", said Pooh, and called in an air strike.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-02-05 19:29

> Nu var det ikke ligefrem sober, objektiv diskution, jeg kommenterede på.

Du mener ikke det er objektivt at kommentere på et produkt som man ikke
nødvendigvis selv er kunde til ? Eller er der noget specielt du hentyder
til som du ikke mener har været sober/objektivt ?

Jørn

Fra : Allan Joergensen

Dato : 27-02-05 19:43

> [...]

> nødvendigvis selv er kunde til ? Eller er der noget specielt du hentyder
> til som du ikke mener har været sober/objektivt ?

De to kommentarer der har været har begge gået på at produktet ikke er
noget for dem, hvorfor så bruge tid på at kommentere?

Den kommentar jeg svarede på er denne:

"Jeg kan se det også bliver svært for mig at flytte. De har jo reelt
ikke flatrate. (jo med en latterlig hastighed på768/128)"

Allan Joergensen

".... running before time took our dreams away" -Pink Floyd

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-02-05 20:42

Allan Joergensen wrote:

> De to kommentarer der har været har begge gået på at produktet ikke er
> noget for dem, hvorfor så bruge tid på at kommentere?

For mit vedkommende så kommenterde jeg på at de reklamere for deres
produkt som er meget billigt - men for mig ville det blive helt vildt dyrt.

Mht at bruge tid på det - ja, så er der jo så meget man spilder tiden på
- du gider jo også være med i snakken, selvom du nok mener jeg og Allan
er håbløse.

> Den kommentar jeg svarede på er denne:
>
> "Jeg kan se det også bliver svært for mig at flytte. De har jo reelt
> ikke flatrate. (jo med en latterlig hastighed på768/128)"

Godt nok ikke min kommentar, men jeg har altid synes det var padoksalt
at Stofa kun tilbød deres allerhurtigste forbindelse til dem som ikke
hentede ret meget, mens dem som brugte nettet meget fik en langsommere
forbindelse. 2CV til landvejssælgeren og Porschen til den hjemmegående
til en tur til købmanden. Den "sjove" opdeling forsætter de
tilsyneladende med på ADSL - ikke kun på deres kabelnet. Og hvorfor
spilde tid på at kommentere det - ja ...

Men de har da et produkt som adskiller sig fra de øvrige ADSL udbydere -
det må man sige. Men jeg hader stadig deres penge som skidt reklame

Jørn

Fra : TBC

Dato : 01-03-05 14:51

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og på medarbejderbredbånd, er max upload hastighed 128kbit. Det bliver
> ikke fedt at lige skulle gemme eller sende det dokument man lige har

Til både Flemming og Jørn:

Hvis det er en fortsættelse af det ADSL produkt hos Telia som jeg tidligere
har haft, så er det her i skal kigge: http://www.telia.dk/adsl/ og
http://www.telia.dk/adsl/faq.html for priser. Det i kigger på er priserne og
hastighederne for kabel-modem løsningen, som slet ikke er tilgængelig i
København, hvor det er TDC der sidder på coax kablerne og har
OnCable/Webspeed i dem.

Jeg har tidligere haft Telia's ADSL produkt (indtil primo Januar i år),
hastigheden er 2048/512 og max prisen bliver 650 kr/md for Flatrate over 8
Gb. Jeg kan ivrigt sige at det virkede formidabelt, og pingede bedst af alle
de ADSL produkter jeg har haft igennem tiderne (Jeg har været igennem næsten
dem alle). Jeg var meget tilfreds med produktet, som var den bedste 2048/512
forbindelse jeg har kendskab til og erfaring med. (Sikkert fordi man sad så
relativt alene på DSLAM og central at man nærmest havde det hele for sig
selv ?

Grunden til at jeg skiftede var at jeg var træt af det [i hvertfald dengang]
tvungne PSTN/Fastnettelefon abonnement (Jeg benytter IP-telefon), og jeg
blev derfor fristet af at jeg kunne få 4096/1024 med Webspeed til samme pris
som Telia's samlede løsning. (dvs incl det unødvendige, uønskede og tvungne
PSTN)

Desværre mangler der virkeligt info om priser og vilkår for det ADSL produkt
som de barsler med, men ifht den opgivne pris på 150, passer det fint med
hvad de tidligere har haft, som jeg referer til. Men det bliver vi sikkert
klogere på når produktet begynder at blive markedsført.

TBC

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-03-05 16:07

On 2005-03-01, TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> Hvis det er en fortsættelse af det ADSL produkt hos Telia som jeg tidligere

Det er det ikke.

> [...]
> hastighederne for kabel-modem løsningen, som slet ikke er tilgængelig i
> København, hvor det er TDC der sidder på coax kablerne og har

Priserne er mig bekendt de samme for StofaNet bredbånd på ADSL som på
kabel-tv - jeg ved dog ikke om der er forskellige oprettelsespriser.

> [...]
> hvad de tidligere har haft, som jeg referer til. Men det bliver vi sikkert
> klogere på når produktet begynder at blive markedsført.

Al informationen du eftersøger er mig bekendt tilgængelig på
http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=1&menuid=4

--
Andreas

Fra : jda^fx

Dato : 27-02-05 23:14

On Sun, 27 Feb 2005 00:13:26 +0100, "Flemming" <spamme@trashcan.dk>
wrote:

>Er der nogle der har hørt noget om hvornår og priser ?
>
>Er der nogle Telia news brugere der kan give en status på binært news hos
>Telia ?
>(Det kører jo overhovedet ikke for TDC)

Nu startede tråden jo godt nok med Telia, men hvis det er fordi du vil
skifte og det er binaries du gå efter, så er det ikke Tiscali du skal
skifte til. De bærer slet ikke hele alt.binaries.* hirakiet lige i
øjeblikket

--
jda^fx