lynkoblind til vandhanen etc.
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 26-02-05 23:33

Jeg fik for et par år siden en smart vandkobling som kunne gå på de fleste
blandingsbatterier, og videre på en "gardena" kobling. jeg fik den vist i
Silvan, men nej ikke mere.

Er der nogen der har en god løsning til: vand fra vandhane/bruser til slange
ind i akvarie, uden at skulle skrue på noget men blot bruge en form for
lynkobling ?

Hvordan fylder i vand på ? (ikke noget med en spand - men
vandtryk/maskintryk på tilførselssiden)

Fra : Kokken

Dato : 27-02-05 12:12

Hey

Ja, præcis, jeg tømmer 70 l hver 14 dag. har sat et mærke så jeg ved hvor
meget vand der løber ud.

Så kommer det:

Sugeslangen til pumpen har jeg til ført en "V-kopling" med en lyn kopling
fra gardena og sætter en slange på og om skifter, vipti så løber vandet ud i
loku...........

På fyldning:

Slukker for pumpen sætter slangen på vandhanen med en lynkopling og til
"V-koplingen" på tilførelses slangen
og tænder for vandet. Husk at tænde pumpen igen.

Fri for at løfte lampen og slangen ryger ud osv.......

VH Michael

Fra : claus nielsen

Dato : 26-02-05 15:04

Lynkoblingen passer på bruserslangeudtaget på armaturet, jeg har klippet min
bruserslange over og moslet den ind i en stump vandslange limet med lidt
sekundlim, så har jeg en kobling på bruseslangen og på min vandskifte
slange, nemt og praktisk.

En anden måde jeg også har brugt er en slange der trækkes ned over
bruseslangen, efter hovedet er skruet af og så slangen ind i den anden
slange, øhhh ja håber du forstår

MVH
Claus