Min hund tisser i huset.
Fra : simon

Dato : 26-02-05 22:52

Kære NG.

Jeg har en hund, den er et gadekryds af golden retriever og labradorer. Den
er begyndt at tisse nede i vores kælder og det er ikke fordi den ikke kommer
ud Den kan finde på at gå ned at tisse efter vi har været ude at gå tur. Og
det er ikke fordi den ikke ved den ikke må .Så hvis der er nogle der ved
noget, om hvad man kan gøre???

Eller der er nogle der har haft det samme problem må i meget gerne være
venlige at svare.

Hilsen Simon 14 år.

Fra : Is

Dato : 26-02-05 23:20

"simon" <slime_006FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget, om hvad man kan gøre???
>
> Eller der er nogle der har haft det samme problem må i meget gerne være

Hvor gammel er den ?

Erik Isager

Fra : simon

Dato : 27-02-05 15:22

Den er 4 år.
Hilsen Simon

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 15:51

Hej

Er det en han hund? For hvis det er, kunne det måske hjælpe at få den
kastereret.
Strø noget peber der hvor den har tisset, selv følgelig efter du har
vasket det godt af med klorin eller ajax.

Lone

Fra : Is

Dato : 27-02-05 19:01

> Er det en han hund? For hvis det er, kunne det måske hjælpe at få den
> kastereret.
---
Det tror jeg ikke på !

---
> Strø noget peber der hvor den har tisset, selv følgelig efter du har
> vasket det godt af med klorin eller ajax.
---

Jeg tror du skal vende det om - ikke forhindre den i at tisse uønskede
steder, men lokke den til at tisse ønskede steder.

Det gøres ved selv altid at gå med og se hunden tisse et "sikkert" sted, og
når den gør det, så ros den for det. Ikke noget med at lege med den før den
har tisset.

"sikkert" sted - det er et sted hvor der ikke kommer andre hunde og markerer
som deres territorium - hvis din hund er lidt bange/utryk ved andre hunde
tør den ikke tisse hvor andre har tisset.

Prøv at beskriv hvor (egen have, gade/vej, eller???) , og hvordan du lufter
den. Så er det nok lidt nemmere at gi råd.

Erik Isager

Fra : simon

Dato : 28-02-05 17:49

Hej igen.

Jo tak det vil jeg prøve det der med salten.

Jeg bor i et stille villa kvarter. Toget kører godt nok ved siden af, men
det plejer ikke at gernere den.

Vi har også en have hvor han også tisser.

Når jeg lufter den går eller cykler jeg med ham ude i skoven ca 45 -60
minutter om efter middagen.

Om morgenen går jeg med min far i ca 25 i skoven. Han er ikke rigtigt bange
for andre hunde, han er mere en lidt mere dominerende en af slagsen. Han
tror lidt at hele skoven tilhører ham.

Når man kastrere den forandres den sind så ikke? Bliver det så ikke en lidt
anderledes hund??

Mvh Simon.

Fra : Is

Dato : 28-02-05 23:01

> Jo tak det vil jeg prøve det der med salten.
-
??? salt !

-
> [...]
bange
> for andre hunde, han er mere en lidt mere dominerende en af slagsen. Han

Er det så når han er luftet i haven , han også tisser i kælderen, eller er
det når han er luftet andre steder ??

Hvis du ser steder andre hunde har tisset, vil han så også gerne tisse der
??

Er han alene hjemme i længere tid ( en arbejdsdag) ? kan han holde sig så
længe ??

Hvor tit tisser den i kælderen ? dagligt eller er der uger imellem ?

---

> Når man kastrere den forandres den sind så ikke? Bliver det så ikke en
lidt
> anderledes hund??

Måske, men hvorfor vil du kastrere ?

Du undre dig måske over at jeg spørger mere end jeg svarer ? og det er fordi
der er mange mulige årsager - og det får måske også dig til at tænke over om
der er sammen hæng med nogle af de ting du gør med hunden

Erik Isager

Fra : simon

Dato : 03-03-05 14:40

Pepper!

´JA han tør godt at tisse der hvor andre hunde også tisser.

Han tisser når han lige vil

.. Det er forskelligt hvornår han tisser for nogle gange kan han have løbet
rundt ude i skoven, og tisset en masse, men når han så kommer hjem, tisser
han måske igen.

Han tisser også når han har været ude i haven om morgenen fx.

MEN han tisser mest når han er alene hjemme fx en arbejdsdag. Han kan ikke
holde sig særlig længe.

Men jeg har lidt på fornemmelsen er han på en måde straffer os ved at TISSE.

Fx hvis jeg har gået med ham og jeg så skal videre bag efter så kan han godt
finde på at tisse selv om der er nogen hjemmeL

Jeg ved ikke rigtigt, men kan det have noget med at gøre at min søster lige
at rejst på ferie i et halvt år som han også var lidt knyttet til eller at
hans far som vi også havde døde i sidste sommer. Da han døde fik han nemlig
en depression hvor han gik helt amok?

Den tisser nemlig dagligt!!!

Han kan faktisk godt finde på at tisse to gange på en dag.

Fx i dag tissede han om morgenen (måske fordi jeg glemte at lukke ham ud da
jeg stod op) og om efter eftermiddagen da jeg kom hjem fra skolen.

Det der med at få ham kastreret var fordi der var nogle af de andre der
sagde det måske ville kunne hjælpe.

MVH Simon Vittrup.

Fra : Is

Dato : 03-03-05 22:12

> MEN han tisser mest når han er alene hjemme fx en arbejdsdag. Han kan ikke
> holde sig særlig længe.
---

Hvis du fodre med tørfodder tørt - kan det være årsag til det når han er
længe alene . Drikker han meget ?
Hvis han spiser det tørt - kan det ligge som en klump, og lige hvormeget den
drikker , vil den føle tørst. Og vandet skal jo ud igen

---
> Men jeg har lidt på fornemmelsen er han på en måde straffer os ved at
TISSE.
---

Det mener jeg ikke !

---

> [...]
> at rejst på ferie i et halvt år som han også var lidt knyttet til eller at
> hans far som vi også havde døde i sidste sommer. Da han døde fik han

Det er jo sikkert at den savner de to, også på den måde, at det er to der
stod højere i herakiet ( flok fører )
Måske har han nu den opfattelse " her bestemmer jeg " og det skal han så
vise. bl.a. ved at "markere" hvor hans domæne er.

Er det en stor eller lille "tår" når han tisser ? ( har du indtryk af om
det er fordi han trænger, eller skal han lige vise "her bestemmer jeg" )

Måske er vi ude i noget med "rangorden" ? hunden skulle gerne være nederst.
I så fald : har du overvejet at gå til hundetræning i en eller anden
hundeklub ? både du og hunden ville lære noget af det.

Endelig er der også nogle gratis konsulent tjenester du kan ringe og få en
snak med - eller måske et besøg, men der kommer da sikkert også flere gode
råd her.

---
> Fx i dag tissede han om morgenen (måske fordi jeg glemte at lukke ham ud
da
> jeg stod op) og om efter eftermiddagen da jeg kom hjem fra skolen.
---

Jeg kan ikke li du skriver "glemte" -- så er du jo med til at gøre det
"legalt" at tisse inde, hvis den ikke får mulighed for at gøre det ude .

Det er vel ikke fordi du ikke har tid til hunden ? Det er ikke nemt at
fortælle en hund at den skal skynde sig at tisse , fordi du har travlt en
dag.

Erik Isager

Fra : simon

Dato : 04-03-05 11:14

Han får tørfodder og efter han har spist det drikker han en stor tår, men
ikke sådan så jeg synes han drikker overdrevet meget..
Når han tisser, tisser han for det meste en kæmpe sø.

Jeg synes jeg har fin tid til ham. Jeg har ret god tid.
Men jeg synes også den er blevet bedre til at tisse når man siger det til
den. Han kan næsten tisse på komando:)

De der gratis konsulent tjenester har de nr til dem? eller ved de hvor man
kn få fat i dem?

MVH Simon.

Fra : Is

Dato : 04-03-05 19:21

> [...]
> ikke sådan så jeg synes han drikker overdrevet meget..
> Når han tisser, tisser han for det meste en kæmpe sø.

Vil hunden spise det, hvis du kommer vand på maden, så han får mad & vand
blandet ned i maven ?

---

> Jeg synes jeg har fin tid til ham. Jeg har ret god tid.
> Men jeg synes også den er blevet bedre til at tisse når man siger det til
> den. Han kan næsten tisse på komando:)
---

Husker du så at rose ham ? så han ved at dette er det rigtige sted at tisse
?

---

> De der gratis konsulent tjenester har de nr til dem? eller ved de hvor
man
> kn få fat i dem?
---

jeg ved DcH har nogle. se:
http://www.dch-danmark.dk/ konsulenter

Jeg har også lige set efter ved dkk
http://www.dansk-kennel-klub.dk/490

Måske kan du også finde noget på :
http://www.hundeinfo.dk/

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 04-03-05 19:28

> Jeg har også lige set efter ved dkk
> http://www.dansk-kennel-klub.dk/490

( gratis for medlemmer står der )

Erik Isager

Fra : simon

Dato : 09-03-05 15:41

Ok men jeg siger tak for hjælpen.
Må jeg prøve at gøre de forskellige ting, og så må jeg se hvad der sker.
TAK TAK :)

MVH simon

Fra : ALdeL

Dato : 03-03-05 13:59

"simon" skrev d. 26-02-05 22:52 dette indlæg :

Hej Simon,

Dét har jeg også prøvet!

Jeg havde en hanhund. Han fik besøg af en tæve, og da de var lidt vilde,
så lukkede vi dem ned i kælderen, hvor de kunne boltre sig.

Men hver gang min dejlige hanhund herefter kom i kælderen, så skulle han
lige rundt og strinte (tisse) på udvalgte steder. Han kunne jo lugte
tæven, hvorfor han lige ville vise tæven, at han stadig var her.

Jeg løste problemet, ved at vaske kælderen i klorin. En af mine venner,
som var så heldig, at hunden tissede det samme sted, dryssede peber på
stedet.

Det samme skete ofte, når jeg havde ham med ude på besøg. Min ellers
renlige hanhund, løftede ben, såsnart han trådte ind det fremmede sted.
Det er helt normal, for han vil markere, men vældig træls! Jeg fik
aldrig løst problemet tilfredsstillende. Det eneste jeg kunne gøre, var
at være super opmærksom på min hund, og så finde et sted, hvor han
skulle ligge - og bliver der, indtil vi skulle hjem. For gik han rundt i
det hjem, som vi gæstede, så vidste jeg, at han ville liste sig til at
lette ben på et eller andet tidspunkt. Andre har erfaret, at hvis blot
de er opmærksomme det første kvarter, så sker der ikke mere.

Hvis det er en tævehund du har, så ved jeg ikke rigtig, hvorfor hun gør
det. Men hvis hun gør det, det samme sted, hver gang, så vask med klorin
(fjerner al duft)

venlig hilsen
Anni

http://www.kandu.dk/