Åbne mit SIM kort?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 26-02-05 18:19

Hej
Var lidt hurtig da jeg skulle "starte" min ny Nokia 6230.
Satte SIM-kort i tastede PUK-kode og derefter ny PIN kode.
Det fik telefonen igang, men ikke SIM kortet.
Glemte følgende opskrift: **05**Puk-kode*PIN-kode*gentag PIN-kode#
Hvordan kommer jeg tilbage, så jeg kan følge opskriften?
Eller er der en anden måde jeg kan aktivere SIM-kortet?

Ole

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 26-02-05 20:15

> Satte SIM-kort i tastede PUK-kode og derefter ny PIN kode.

Det er også den rigtige fremgangsmåde.

> Det fik telefonen igang, men ikke SIM kortet.

Hvordan mener du? Finder telefonen ikke netværk?

> Glemte følgende opskrift: **05**Puk-kode*PIN-kode*gentag PIN-kode#

Den "opskrift" er kun gældende for Motorola-telefoner (og endda vidst kun de
ældre modeller?).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ole Thomsen

Dato : 26-02-05 21:17

> Det er også den rigtige fremgangsmåde.

Okay, det lyder godt, men så må det nok være Sonofon
der ikke har aktiveret SIM-kortet endnu når man ikke kan ringe fra eller til
telefonen.

Ole

Fra : Søren Blom

Dato : 26-02-05 22:47

"Ole Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk> skrev

> Okay, det lyder godt, men så må det nok være Sonofon
> der ikke har aktiveret SIM-kortet endnu når man ikke kan ringe fra eller
> til
> telefonen.

Du skal da selv aktivere dit Simkort fra Sonofon, i Brochuren står der en
"Aktivere din telefon" vejledning.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-02-05 00:22

> Du skal da selv aktivere dit Simkort fra Sonofon, i Brochuren står der en
> "Aktivere din telefon" vejledning.

Telefonen siger den ikke kan finde netværk når jeg prøver at ringe fra den.
Sonofon sagde at nummeret ville blive brugbart i løbet af weekenden. Og hvis
det er nok med først en PUK indtastning og derefter ny PIN, fra min side,
må det vel være Sonofon som ikke har fået registreret mig eller et eller
andet endnu.

Ole

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 27-02-05 09:10

> [...]
> må det vel være Sonofon som ikke har fået registreret mig eller et eller

Alt er gjort rigtigt fra din side. Prøv at ring til deres kundeservice på
7212 7212 og spørg, om de har mulighed for at aktivere nummeret med det
samme.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-02-05 12:13

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alt er gjort rigtigt fra din side. Prøv at ring til deres kundeservice på
> 7212 7212 og spørg, om de har mulighed for at aktivere nummeret med det

Det er nok en god idé