DHTML debugging i MSIE4
Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 25-05-01 11:51

Hejsa,
jeg sidder med en "applikation" bestående af en stor del DHTML, der til
en vis grad benytter DYN-API så vidt jeg ved. Skidtet virker i MSIE5 og
NN4. På sigt skal koden skrives om til at benytte DOM eller DYN-API, men
lige nu skal jeg blot prøve at få det til at virke i MSIE4.

Så melder spørgsmålet sig: hvordan debugger man DHTML i MSIE4?

Jeg har lavet et par (virtuelle) maskiner med hhv win95/msie4 og
win98/msie5. På begge platforme har jeg installeret Microsofts Script
Debugger[1]. Hvis jeg med vilje laver scriptfejl finder script
debuggeren dem fint nok på win98/msie5 platformen - men ikke på
win95/msie4.

Mit udgangspunkt er en fejl "8000000a" når man åbner et af kortene på
http://kort.tv2.dk. Måske er [2] en hjælp til dette problem, men jeg
savner at få bedre fejl-meddelelser istedet for et meget stort tal som
man så kan prøve at søge på google efter. Findes det ikke?

[1] http://msdn.microsoft.com/scripting/debugger/default.htm
[2] http://www.mredkj.com/javascript/plinko_rules.html

mvh Thomas