klorin
Fra : Lene Nielsen

Dato : 26-02-05 10:58

hej jeg har et spørgsmål og det er
i går der gjore jeg total hovde rent på badeværleset og kom lidt klorin i
wc'et og ikke 1 min efter kom alle mine 8 katte ud og begyndte at gøre sig
til på gulvet forstår ikke hvorfor men det så ret sjovt ud og mine to MCO
hankatte som normalt ikke kan tåle synte af hinanden de kælede med hinanden
hvad er det ved klorin som gøre at de opføre sig på den måde ???

og så en anden ting min MCO hun fik killinger den 1 februar og det har også
skrevet om og der er to tilbage og de tager flot på og lever i bedste vel og
er begyndt at være meget aktiv nu er det bare det jeg skal have søgt om
stamnavn men jeg kan ikke hitte ud af det der står på JYRAK's hjemmesiden
med hvordan man gøre er der nogen der kan forklare mig det

knus lene

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 26-02-05 11:09

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hankatte som normalt ikke kan tåle synte af hinanden de kælede med
> hinanden hvad er det ved klorin som gøre at de opføre sig på den måde ???

Hej Lene

Det kender jeg godt. Det er vist ikke kun klorin. Jeg har brugt Hardon i mit
toilet, og min perser var ved at parre sig med det hver gang *G* Nu bruger
jeg Froggy med citrusduft, og det appellerer overhovedet ikke til ham. Og
det var kun perseren, de andre var ligeglade.

Hvad det er i indholdet, der tænder dem, ved jeg ikke. Men det ser rigtig
morsomt ud *S*

Med venlig hilsen
Lise

Fra : Camilla Baird

Dato : 26-02-05 11:36

Lene Nielsen wrote:
> [...]
> stamnavn men jeg kan ikke hitte ud af det der står på JYRAK's hjemmesiden
> med hvordan man gøre er der nogen der kan forklare mig det

Tillykke med killingerne

Bare for at få det på det klare, skal du søge stamnavn til dit opdræt?
eller stamtavle på killingerne (dvs du allerede har et stamnavn)?

JYRAK har tilsyneladende oprettet en online
parringsattest/killingestamtavleasøgningsblanket for opdrættere med egen
hankat.
Hvis du har brugt en anden opdrætters hankat, kan du finde blanketten på
Felis Danicas hjemmeside - www.felisdanica.dk

De omtalte nødvendige attester er navlebroksattesten på begge forældre,
testikel-attesten på hankatten, evt høre-attest på hvide katte, og evt
chip-nummer på begge forældre.

Håber dette hjalp lidt på forståelsen

mvh Camilla

Fra : Niels Peter

Dato : 26-02-05 12:14

Lene Nielsen skrev:
> [...]
> hankatte som normalt ikke kan tåle synte af hinanden de kælede med hinanden
> hvad er det ved klorin som gøre at de opføre sig på den måde ???

I en kattenæse lugter Klorin (og salmiak, som bl.a. findes i Ajax o.l.)
nogenlunde lige som urin fra en ukastreret hankat.
Det er derfor, disse to stoffer ikke er velegnede til at rengøre efter
"uheld", fordi de netop vil opmuntre katten til at gentage "uheldet".

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-02-05 12:46

"Niels Peter" <nph@bluewhite.dk> wrote in message

> [...]
> Det er derfor, disse to stoffer ikke er velegnede til at rengøre efter
> "uheld", fordi de netop vil opmuntre katten til at gentage "uheldet".

og absolut velegnet til at gøre rent med, hvis man har en hunkat der ikke
rigtig vil komme i løbetid

Hilsen Nina

Fra : CC

Dato : 26-02-05 23:50

"Nina, Tender Tribes" <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> wrote in message

> og absolut velegnet til at gøre rent med, hvis man har en hunkat der ikke
> rigtig vil komme i løbetid
>
> Hilsen Nina

Man skal blot passe på med både klorin og rodalon, da begge dele er meget
giftige for kattene. Her tænker jeg
ikke mindst på, hvis man er uheldig og spilde det ufortyndet og katten
træder i det, så vil den uvilkårligt slikke poterne
og risikere ætsning af spiserør og mave.

hilsen
Claus

Fra : Lene Nielsen

Dato : 27-02-05 00:39

mange tak for jeres svar det var fedt at læse dem *ss*

men ang stamnavn så forstår jeg stadig ikke helt hvad der menes
men jeg skal søge om stamnavn da jeg skal have stamtavler på mine killinger
og da jeg er opstarte som opdrætter af MCO
kan ikke huske hvor man kan lægge billeder ind så i kan se killinger men de
er flotte og kære en blå hun og en sort med hvidt eller gråt eller sølv kan
ikke rigtig finde ud af hvad det er der er i ham men han er mest sort og så
den lyse farve på under siden

knus lene

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-02-05 09:06

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> wrote in message
> [...]
> kan ikke rigtig finde ud af hvad det er der er i ham men han er mest sort

Du skal søge både stamnavn og stamtavle på killingerne.
Stamnavn først. Herefter stamtavle på killingerne.

www.felisdanica.dk
under stambogsføren, formularer, hent "ansøgning om stamnavn" og
"Parrings/stamtavlerekvision"
Under stambogsføren er der regler for ansøgning af stamnavnet.
Når det er ansøgt kan dine killinger få deres navn og stamtavle.
Hilsen Nina

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-02-05 09:31

Lene Nielsen wrote:

> men ang stamnavn så forstår jeg stadig ikke helt hvad der menes
> men jeg skal søge om stamnavn da jeg skal have stamtavler på mine killinger
> og da jeg er opstarte som opdrætter af MCO

Et stamnavn er dit "varemærke", som dine killinger registreres under -
som et kennelnavn i hundeverdenen.

Du kan læse reglerne for stamnavne her:
http://felisdanica.dk/webpage.php?sideid=1101329448

Du skal sende nogle stamnavnsforslag ind til JYRAK på formularen
"ansøgning om stamnavn" som du kan downloade her:
http://felisdanica.dk/webpage.php?sideid=1098539915

Hvis du præciserer dit spørgsmål lidt mere, ved at fortælle os hvad det
er, du ikke forstår, kan vi sikkert bedre hjælpe dig.

mvh Camilla

Fra : Lene Nielsen

Dato : 27-02-05 10:17

hej Camilla
jeg skal prøve om jeg kan gøre det mere præsis
jeg ved jeg skal søge stamnavn og vi har også udfyldt en formular som jeg
har printe ud inde fra JYRAK's hjemmeside
men
hvem skal cheken skrives til ? og kan jeg sende den med der til hvor jeg
skal sende stamnavn ansøgning hen ?
jeg ved det koster 500 kr at søge stamnavn men hvis et af de navne vi har
skrevet på ansøgninge ikke bliver godkendt skal jeg så betale 500 kr igen
for at søge et andet stamnavn ?

knus lene

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-02-05 10:38

Lene Nielsen wrote:

> [...]
> skrevet på ansøgninge ikke bliver godkendt skal jeg så betale 500 kr igen

Ansøgningen sender du til JYRAKs stambogssekretær. Checken kan du vel
sende med der - men hvorfor ringer du ikke til JYRAKs stambogssekretær
og spørger der? Vedkommende må da være den nærmeste til at have det helt
rigtige svar.
Jeg vil tro, at de kr.500 er et engangsbeløb, men jeg ved det ikke - det
er ca 10 år siden, jeg var den mølle igennem Igen - det ved JYRAKs
stambogssekretær sikkert alt om

Held og lykke med det!

mvh Camilla

Fra : Ragna

Dato : 27-02-05 13:45

Lene skrev:
>kan ikke huske hvor man kan lægge billeder ind så i kan se killinger

Hej Lene!

Du kan oprette dig som bruger på gruppens fælles hjemmeside, så kan du lægge
billeder ind i dit eget album.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/index.php
Vi vil meget gerne se dine killinger!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Lene Nielsen

Dato : 27-02-05 16:33

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=996&folder=1064&limit_start=0&limit_user=15
her har jeg lagt noge af de billeder ind som jeg har håber i kan se dem

knus lene

Fra : Ragna

Dato : 27-02-05 17:40

Lene skrev:
> [...]
>her har jeg lagt noge af de billeder ind som jeg har håber i kan se dem

Der er desværre kun røde krydser at se - i hvert fald hos mig.
Måske er dine billeder for store?
Dine gamle billeder i det samme album kan godt ses.

--
Venlig hilsen, Ragna