Et spørgsmål ang. TDBGrid
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 25-02-05 23:46

Jeg har en TDBGrid, som jeg gerne vil have til at gøre forskellige ting
afhængdig af hvilke kolonnetitel jeg trykker på.

Hvordan finder jeg ud af, hvilken kolonnetitel jeg har trykket på?

/Kurt

Fra : Harald

Dato : 26-02-05 07:41

"Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har en TDBGrid, som jeg gerne vil have til at gøre forskellige ting
> afhængdig af hvilke kolonnetitel jeg trykker på.
>
> Hvordan finder jeg ud af, hvilken kolonnetitel jeg har trykket på?

Brug OnTitleClick

/HK

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 26-02-05 08:58

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> Brug OnTitleClick
>
> /HK

Den kender jeg godt, og bruger den også. Men hvilken parameter fortæller så
hvilken kolonne man har trykke på.
Som jeg bruger den nu:

ColonneNavn := dbgEjendom.SelectedField.DisplayLabel;
If ColonneNavn = 'Ejerlavnavn' Then

er det den kolonne, som jeg sidst har været inde i, der bliver valgt.

/Kurt

Fra : Thor

Dato : 26-02-05 09:53

Hej Kurt

TForm1.DBGrid1TitleClick(Column: TColumn);

Column angiver hvilken kolonne der er klikket på

Hilsen Thomas

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 26-02-05 10:49

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> Hej Kurt
>
> TForm1.DBGrid1TitleClick(Column: TColumn);
>
> Column angiver hvilken kolonne der er klikket på
>
> Hilsen Thomas

Det er jeg ikke lige med på.
Når jeg skriver dbgEjendom.titlec kommer der ingen muligheder som der ellers
plejer.

Jeg var også inde at kikke på "TitleClick", det gav følgende:
Generates an OnTitleClick event.

procedure TitleClick(Column: TColumn); dynamic;

Description

Applications cannot call TitleClick directly. It is exposed as a protected
method so that descendants can call the OnTitleClick event handler or
override the method to block the event.
Det ser heller ikke anvendeligt ud.

Kan det pindes ud, så jeg fatter det?
/Kurt

Fra : Harald

Dato : 26-02-05 16:10

> [...]
>
> Det er jeg ikke lige med på.
> Når jeg skriver dbgEjendom.titlec kommer der ingen muligheder som der

procedure TForm1.DBGrid1TitleClick(Column: TColumn);
begin
Showmessage(Column.Title.Caption);
end;

Hver gang du klikker på en kolonnetitel skrives kolonne titlen

/HK

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 27-02-05 22:09

> [...]
> Showmessage(Column.Title.Caption);
> end;
>
> Hver gang du klikker på en kolonnetitel skrives kolonne titlen

Tak for det!
/Kurt