HP Scanjet 4200C og blodtryksproblemer...
Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 25-02-05 19:44

Jeg beklager, hvis jeg er ramt i den forkerte NG, men jeg håber, at det
alligevel går an...

Jeg har arvet en HP-ScanJet 4200C (USB-scanner), som er ligesom ny... Men
det er ganske forståeligt, for softwaren er ganske ubrugelig!
Jeg mener det! - Dén software (HP-Precisionscan LT)antager, at brugeren
partout er snotdum, hvorefter den virker uhørt bedrevidende og lader
brugeren i stikken, med katastrofale resultater til følge.

I starten var det blot et kæmpe irretationsmoment, men det er uhørt
latterligt, at hardwaren virker ok, men at der er ofret så mange
programmeringstimer på, at gøre dette stykke software, så umuligt-,
ukorrekt-, provokerende- og så besværligt som overhovedet muligt.
.... De har valgt, at kalde det: "HP Intelligent Scanning Technology", jeg
kalder det nok bare skrammel fra værste skuffe...

Kender I problemet? - Hvad kan man gøre?
Jeg har kigget lidt på en PRO-udgave af Precisionscan, ret
betjeningsmæssigt, der så den bedre ud. F.eks. slap man tilsyneladende for
al den fejlagtige automatik og "pædagogik", ulempen var blot, at den ikke
ser ud til, at kunne kommunikere med scanneren... :-|

Nogen Idéer? - Findes der ikke nogen uofficielle HP-drivere, der kan rette
dette problem?

Hilsen
Lars

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-02-05 23:25

"Lars T. Thomsen" <ltth00@nospan.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser ud til, at kunne kommunikere med scanneren... :-|
>
> Nogen Idéer? - Findes der ikke nogen uofficielle HP-drivere, der kan rette

Hej
Der er jo en twaindriver der bruges, så brug et andet program til at skanne
med, jeg har en Canon scanner og bruger normalt Microsoft Photodraw til at
skanne med
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 26-02-05 00:17

Hej Paul, tak for svaret!

> [...]
skanne
> med, jeg har en Canon scanner og bruger normalt Microsoft Photodraw til at

Øøøeeh?! - Destinationen er (så vidt ligegyldigt), der jo TWAIN-driverne
og -kaldet, der er problemet.
Så man slipper vel ikke umiddelbart for dét elendige stykke HP-snotware, om
så man bruger MS Photodraw m.fl? - Eller har de ordenlige HP-driverne
inkluderet i softwaren?
Jeg kan huske, at min tidligere scanner (HP ScanJet 4C) faktisk kunne gøres
brugbar, efter at HP-DESKSCAN (eller hvad den nu hed?) blev kylet over
venstre skulder (sammen med al papegøje-pædagogikken: Sådan vil den papegøje
se ud, hvad du scanner i 256 farver... osv. bwaad!).

Corel Draw blev installeret (havde diverse scannerdrivere) og så fik man et
let- og elegant scannerprogram med stort previewfelt og som både var
TWAIN-kompatibelt og havde alle de reelle punkter i opsætningen, f.eks.
grafikopløsning i dpi, farve angivet i bits, farveindstillinger osv.
Dét er noget I dén stil, som jeg eftersøger til dén nuværende scanner.
Indtil videre, der bruger jeg kun kopi-programmet med installeret
postscript-printer, så gemmer jeg hele A4-siden som fil og klare
redigeringen i et andet program... ret tungt tidskrævende, men det virker (i
dét mindste).

Hilsen
Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-05 18:45

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev

> Der er jo en twaindriver der bruges, så brug et andet program til at
skanne
> med, jeg har en Canon scanner og bruger normalt Microsoft Photodraw til at
> skanne med

Det hjælper jo ikke en bønne, det er jo brugerfladen i twaindriveren han
ikke kan lide..

Claus

Fra : Martin K. R.

Dato : 26-02-05 01:08

"Lars T. Thomsen" <ltth00@nospan.kom.auc.dk> wrote in message

> Nogen Idéer? - Findes der ikke nogen uofficielle HP-drivere, der kan rette
> dette problem?

Jeg tror det desværre ikke. Jeg deler dine følelser mht. softwaren og har
prøvet at 'hacke' HP softwaren til deres større scannere men uden held

Hvis så blot den 'intelligente' SW kunne overrides, men...

DUMT:
At dpi skal sættes via en menu.

DUMMERE:
At den 'intelligente' paper size/type detection sjældent virker, og skal
resettes via både dialog box og menu.

DUMMEST:
At den 'intelligente' paper alignment endnu sjældnere virker, og IKKE kan
ændres
Prøv at scanne papirer fra skattevæsenet, hvor baggrunden er en farvet
tilted firkant. Den 'intelligente' SW insisterer på at denne firkant skal
retvendes, og man kan ikke forhindre den i det. Det er sgu for
amatøragtigt...!

Martin

Fra : Hansen

Dato : 26-02-05 01:32

Min HP 3400C (USB) kører uden driver - eller rettere uden HP-driver - bruger
Windows' generiske.
Og til periodevis OCR bruger jeg den, der ligger i Office XP/2003.

Fra : Futte

Dato : 26-02-05 17:44

> Nogen Idéer? - Findes der ikke nogen uofficielle HP-drivere, der kan rette
> dette problem?
>
> Hilsen
> Lars

Hej.

Du behøver ikke bruge H.P. software til din skanner, der findes et program
der hedder Silverfast, jeg kan varmt anbefale det, det er ikke gratis, men
godt.

http://www.jmt.dk/silverfast.asp

Mvh. Futte.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-05 18:50

"Lars T. Thomsen" <ltth00@nospan.kom.auc.dk> skrev

> Nogen Idéer? - Findes der ikke nogen uofficielle HP-drivere, der kan rette
> dette problem?

Du kan være heldig, at en anden twaindriver kan bruges. I gamle dage kunne
man nemt finde en kombatibel driver til printerportscannere, men det er nok
lidt vanskeligere med en USB scanner.

Prøv at kigge i instal .inf filerne og se, hvad de kalder scanneren. Find så
nogle andre twaindrivere og sæt det samme navn ind i .inf filen.

Måske virker det, måske virker det ikke. Har du evt en reservemaskine du kan
eksperimentere med, så er det jo bare at støvsuge nettet for twaindrivere
til USB scannere..

Claus