Et underligt problem
Fra : Steffen Denize

Dato : 25-02-05 18:45

Hej,

Jeg har et problem med en computer. Eller rettere, min mor har et
problem og har sat mig til at løse det. Men det er lige det der er
problemet. Det kan jeg bare ikke.

Hun har en computer af ældre årgang, ca. 4 år gammel. Og pludseligt er
den begyndt at opføre sig underligt. Når hun tænder computeren vil
skærmen ikke længere tænde samtidig. Den tænder slet ikke. Nogen gange
er det lykkedes mig at få skærmen tændt sammen med computeren med langt
langt langt de fleste gange tænder den ikke. Heller ikke hvis jeg tænder
den 'ved siden af', så går den bare på standby selv om computeren kører.

Jeg tænke det var noget med hendes grafikkort, så jeg skiftede det ud
med et af mine gamle, men lige meget hjalp det.

Det er lidt irriterende, for jeg kan ikke rigtig finde ud af om
problemet er software/spyware/virus relateret for jeg kan ikke se noget.

Jeg kan hellere ikke køre en boot-cd og formattere hd'en.

Kan det være noget med bundkortet, eller er det noget helt andet?

/steffen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 25-02-05 18:57

"Steffen Denize" <denize@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan hellere ikke køre en boot-cd og formattere hd'en.
>
> Kan det være noget med bundkortet, eller er det noget helt andet?

Tjah hvem ved!

Jeg gætter på at maskinens OS er Windows - Har du prøvet at starte op i
fejlsikret tilstand?

Mvh
Claus

Fra : Steffen Denize

Dato : 25-02-05 19:19

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> [...]
>

> Tjah hvem ved!
>
> Jeg gætter på at maskinens OS er Windows - Har du prøvet at starte op i

Problemet jo at jeg ikke får noget billede. En af gangene har jeg
startet op alm. og det går skam også fint. Jeg kører en spyware og
virus, men begge gange fryser l**tet og jeg bliver nød til at genstarte.
Når jeg så vil prøve fejlsikret (WinXP home) fryser den også.

/Steffen

Fra : BuFFerz

Dato : 25-02-05 21:41

Måske er det skærmen der fejler ?

Prøvet at sætte skærmen til en anden pc - eller en anden skræm til din mor's
pc ?

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Steffen Denize

Dato : 26-02-05 04:18

BuFFerz wrote:
> Måske er det skærmen der fejler ?
>
> Prøvet at sætte skærmen til en anden pc - eller en anden skræm til din mor's
> pc ?

Ja, jeg har haft min gamle skærm der virker upåklageligt, og jeg har
stadig det samme problem.

Fra : Futte

Dato : 26-02-05 17:36

> Ja, jeg har haft min gamle skærm der virker upåklageligt, og jeg har
> stadig det samme problem.

Hej.
Er der indbygget grafik i bundkortet?, hvis der er, så prøv at sætte skærmen
til der.

Mvh. Futte.

Fra : Steffen Denize

Dato : 27-02-05 17:23

Futte wrote:

> Hej.
> Er der indbygget grafik i bundkortet?, hvis der er, så prøv at sætte skærmen
> til der.
>
> Mvh. Futte.

Det er der ikke. Jeg tror efterhånden der må være brændt en lodning på
bundkortet.

/Steffen

Fra : Lars HT

Dato : 25-02-05 22:59

"Steffen Denize" <denize@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan hellere ikke køre en boot-cd og formattere hd'en.
>
> Kan det være noget med bundkortet, eller er det noget helt andet?

Det er vel ikke en fladskærm? I så fald er det transformeren, som er stået
af! Har selv prøvet det et par gange.
Er der heller ikke noget på skærmen under BIOS-starten?

Lars

Fra : Steffen Denize

Dato : 26-02-05 04:19

Lars HT wrote:

> Det er vel ikke en fladskærm? I så fald er det transformeren, som er stået
> af! Har selv prøvet det et par gange.
> Er der heller ikke noget på skærmen under BIOS-starten?
>
> Lars

Jeg kan ikke komme i BIOS for jeg får ikke noget skærmbillede. Det er en
alm. CRT-skærm, btw.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-05 18:39

> [...]

> langt langt de fleste gange tænder den ikke. Heller ikke hvis jeg tænder
> den 'ved siden af', så går den bare på standby selv om computeren kører.

Det skulle vel aldrig være en Compaq?

Jeg har set mange Compaq modeller med skærm eller grafikkortfejl, navnlig
Pressario modellerne. Jeg har fem pressario modeller i kælderen, som har
præcis samme fejl, som den du beskriver.

Men hvis det ikke hjælper at udskifte grafikkortet, så er det enten en ram-
eller en bundkort fejl. Prøv at fjerne rammen og sætte dem i igen. Er der
flere, så prøv dem een ad gangen. Tjek også alle PCI kort, tag det evt ud og
sæt dem i igen. Sluttelig kan det jo også være en CPU/varmefejl.

Claus

Fra : Steffen Denize

Dato : 27-02-05 17:25

Claus Tersgov wrote:
> "Steffen Denize" <denize@vip.cybercity.dk> skrev

> Det skulle vel aldrig være en Compaq?

Det er en Fujitsu-Siemens. Hmm

> [...]
> flere, så prøv dem een ad gangen. Tjek også alle PCI kort, tag det evt ud og
> sæt dem i igen. Sluttelig kan det jo også være en CPU/varmefejl.

Jeg prøver det med rammen, tak.

/Steffen