alle gode gange 4!
Fra : Heidi Jensen

Dato : 25-02-05 18:20

Hej... lige en opdatering af mine ammeproblemer.... synes det er så rart at
kunne dele det med andre, som ved hvad man snakker om! Men si' endelig til,
hvis I ikke gider høre mere om det....

Så nu er vi på brystbetændelse nr. 4, nu hvor jeg endelig har kunnet begynde
at amme flere gange dagligt uden de store gener! Så ja, lige en gang bryst
betændelse igen.... lægen mener at den pencilin jeg tidligere har fået ikke
har været stærk nok til at få det hele ud af kroppen, og så kommer det altså
bare lynesnes hurtigt igen! Jeg har ellers pumpet, pumpet og pumpet, men det
har ikke kunnet holde det væk! Det kommer simpelthen på få timer, så hvis
Emeli lige giver den 6 timers nattesøvn i træk, ja så kan jeg være sikker på
betændelse dagen efter! Så nu har lægen igen sat mig på noget stærkere
pencilin i 10 dage, hvor jeg absolut IKKE må amme hende, for det kan give
hende store mavegener.... Arhg jamen jeg blev bare så ked af det, for nu var
vi endelig begyndt at amme lidt igen!

Han foreslog så, at vi fik stoppet mælkeproduktionen helt, så jeg kunne
komme helt ud over de problemer - for det kan ende med en byld, som han
sagde! Men f... nej altså, nu har jeg kæmpet så længe for det....... så nu
stopper jeg ikke! En gang betændelse fra eller til! Men det er sgu begyndt
at blive lidt trals.... det hjælper dog at jeg kan fortælle det til nogen,
for det får mig til liiiiige at give den en ekstra skalle!

Venlig Hilsen/ Best Regards
Heidi Jensen
www.hot-newlife.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-02-05 18:51

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej... lige en opdatering af mine ammeproblemer.... synes det er så rart
> at kunne dele det med andre, som ved hvad man snakker om! Men si' endelig
> til, hvis I ikke gider høre mere om det....

Vi lytter gerne, og du er smaddersej!

Kærlig hilsen
Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 26-02-05 01:43

Heidi Jensen skrev:
> Hej... lige en opdatering af mine ammeproblemer.... synes det er så
> rart at kunne dele det med andre, som ved hvad man snakker om! Men
> si' endelig til, hvis I ikke gider høre mere om det....

Sig endelig frem

> [...]
> Men det er sgu begyndt at blive lidt trals.... det hjælper dog at jeg
> kan fortælle det til nogen, for det får mig til liiiiige at give den

Prøv at kontakte en ammerådgiver. Nogle gange er sundhedsplejersken rigtig
god, men man kan også kontakte Forældre og Fødsel.

http://www.fogf.dk/Ammeraad.html .

Citat fra siden:
Har du akutte eller komplicerede ammeproblemer opfordres du til at ringe til
en ammerådgiver.

Ring til Forældre og Fødsel på tlf 70 23 14 00. I dagtimerne vil du blive
henvist til ammerådgivere på deres private telefonnummer. I aftentimerne
mellem kl. 20 og 22 vil du kunne træffe en ammerådgiver direkte på tlf 70 23
14 00. Telefonrådgivningen er gratis og anonym.

Citat slut.....

Venlig hilsen Meta Dam

..

Fra : Heidi Jensen

Dato : 28-02-05 07:23

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Sig endelig frem

> Prøv at kontakte en ammerådgiver. Nogle gange er sundhedsplejersken rigtig
> god, men man kan også kontakte Forældre og Fødsel.

Ja, jeg har talt med dem et par gange, de er gode at snakke med....... men
jeg har synes ikke at jeg har haft nogen gavn af det! Men helt klart godt,
at man kan ringe til dem og bruse ud med sine bekymringer!

Heidi

Fra : Kitty

Dato : 26-02-05 12:48

> [...]
altså
> bare lynesnes hurtigt igen! Jeg har ellers pumpet, pumpet og pumpet, men

Undskyld hvis du allerede har skrevet om det tidligere, men hvilken type
pumpe bruger du? En i min mødregruppe har oplevet noget lignende din
historie, og hun har nu ammet sin datter i 7mdr med hjælp fra en
"professionel"' pumpe de lejede på hospitalet - den kostede vist omkring
400kr om måneden, men det var det værd sagde hun

Fra : Heidi Jensen

Dato : 28-02-05 07:28

"Kitty" <sweaREMOVE@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså
> det
>
> Undskyld hvis du allerede har skrevet om det tidligere, men hvilken type

Jeg bruger en manuel kan ikke lige huske hvad den hedder, men den er fra
apotektet! Jeg får fint med mælk ud, jeg har også haft prøvet et par andre
bla. en elektrisk, men den jeg bruger nu, har været den bedste!

> [...]
> "professionel"' pumpe de lejede på hospitalet - den kostede vist omkring
> 400kr om måneden, men det var det værd sagde hun

Min mor sagde også, at jeg skulle prøve den. Men som min læge sagde, så
synes han mængden jeg får med den anden er rigeligt, og hvis jeg stadig kan
amme hende lidt, så synes han det var penge ud af vinduet. Det ville helt
klart gøre, at jeg havde mere frie hænder - men min tømnig var fin nok i
forvejen (har været hos ham, når jeg lige havde pumpet ud, og han synes jeg
fik dem flot tomme). Men det kan være, hvis den pencilin jeg er på nu ikke
snart hjælper, at jeg skulle tage ud og ¨låne en alligevel!

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-02-05 20:25

Kitty skrev:

> [...]
> "professionel"' pumpe de lejede på hospitalet - den kostede vist omkring
> 400kr om måneden, men det var det værd sagde hun

Min X kærste lejede en brystpumpe hos Falck.
Det var samme model som de havde på sygehuset. Jeg kan ikke huske
hvad det kostede.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Nette

Dato : 01-03-05 10:42

"Lars Raaby" skrev

> Min X kærste lejede en brystpumpe hos Falck.
> Det var samme model som de havde på sygehuset. Jeg kan ikke huske
> hvad det kostede.

Er man medlem af Danmark, kan man få en god portion refunderet.

Nette

Fra : Gitte

Dato : 26-02-05 17:52

Hej

>Hej... lige en opdatering af mine ammeproblemer.... synes det er så rart at
>kunne dele det med andre, som ved hvad man snakker om! Men si' endelig til,
>hvis I ikke gider høre mere om det....

Jamen, det er jo bl.a. det gruppen her er til for...
Og jeg synes faktisk, du er vildt sej, at du bare kæmper r.... ud af
bukserne for at få den amning til at fungere Mange havde for
længst givet op på nuværende tidspunkt...
Men hvis jeg lige må komme med et forslag (og ikke fordi, jeg ikke
gider "høre" på dig her - tværtimod), så kunne du måske prøve at kigge
www.netbaby.dk. Der er der mødregrupper, der er delt op efter
hvilken måned man har født... Og der kan man (også) udveksle
erfaringer + dele glæder og sorger i forbindelse med de små. Og det
har den fordel, at dem man er i gruppe med, har børn der er
jævnaldrende med ens eget. Bare et forslag, fordi jeg selv har haft
(og stadig har) utrolig stor glæde af min "net-mødregruppe"

MVH
Gitte

Fra : Heidi Jensen

Dato : 28-02-05 07:28

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jævnaldrende med ens eget. Bare et forslag, fordi jeg selv har haft
> (og stadig har) utrolig stor glæde af min "net-mødregruppe"

Tak, det vil jeg gøre!
Heidi

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 27-02-05 23:04

Øv, hvor er du bare uheldig, føler virkelig med dig. Har ikke selv haft
brystbetændelse men har hørt fra andre, at det gør afsindig ondt.
Synes godt nok du er sej, hvor gl. er din datter egentlig?
Håber det bedste for jer,

Mange netkram Pernille

P.s Kan virkelig anbefale Netbaby.dk der burde du logge dig ind på din
terminsgruppe. Der kan du læsse af hos andre mødre med børn i samme alder og
der er god støtte at få (ellers prøv dec04 terminsgruppen hvor jeg holder
til, de er utroligt søde

Fra : Heidi Jensen

Dato : 28-02-05 07:30

"Lumholdt & Riber" <henriklumholdt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Øv, hvor er du bare uheldig, føler virkelig med dig. Har ikke selv haft
> brystbetændelse men har hørt fra andre, at det gør afsindig ondt.

Ja det gør det! Men de første 2 gange er værst. Man lærer efterhånden at
bevæge sig og gøre tingenene, så smerten er knap så heftig!

> Synes godt nok du er sej, hvor gl. er din datter egentlig?

Hun kom til verden d. 7 januar!

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 28-02-05 10:23

> Hun kom til verden d. 7 januar!

Snip:
Ja, men så vil jeg hermed invitere dig på besøg i netbaby.dk s terminsgruppe
for dec04, vi er rigtig søde derinde

Pernille

Fra : Heidi Jensen

Dato : 01-03-05 12:10

Hej igen!

Har lige været en tur til lægen igen, da den pencilin han gav mig sidst ikke
har virket.... Og slemt er det blevet, så nu venter vi på panserede (el.
hvad det hedder) køretøjer, for jeg skal ud og opereres og vejret tillader
ikke udkørsel... Sikke noget LORT altså. Har så lovet min kære mand nu, at
så er det slut med den amning, ikke flere forsøg el. noget som helst! Han
synes ikke jeg skal udsætte mig for mere!

Nårh pøj pøj til mig... Og jeg fortæller hvordan det er gået, når vi engang
kommer hjem igen!

Fra : karsten & Pia

Dato : 01-03-05 14:01

> [...]
> synes ikke jeg skal udsætte mig for mere!
>
> Nårh pøj pøj til mig... Og jeg fortæller hvordan det er gået, når vi

Ja pøj pøj til dig.
Ja med sådan en omgang er det vist på tide at sige stop til amning. Du vil
sikkert også mærke det giver mere ro på nu hvor beslutningen er truffet. Jeg
må sige du har kæmpet en hård kamp, der desværre ikke ville lykkedes. Men
når det ikke kan være anderledes, så er det jo ok med erstatning. Lykke til.

MVH Pia Klaaby

Fra : Heidi Jensen

Dato : 07-03-05 09:43

> [...]
> Jeg må sige du har kæmpet en hård kamp, der desværre ikke ville lykkedes.
> Men når det ikke kan være anderledes, så er det jo ok med erstatning.

Hej

Kom hjem fra sygehuset i lørdags, har haft en dræn inde i brystet.. ikke så
behageligt, men det er første gang på laaaang tid, mit bryst har været uden
nogen former for smerter, og sikke en lettelse! Men spændene har det ikke
været! Og amningen...... øh jo, hmm den har jeg taget op igen ;0) fuld
amning og uden suttebrikker.... Nu håber jeg så bare at det kører nu...
ellers ja, så må jeg jo nok give efter og indrømme at vi bare ikke kan! Men
lige nu, går det helt fint! Og jeg kan forstå når folk siger, at det er
fantastisk at amme... jeg har jo endnu ikke prøvet det "ordenligt", først
har man jo den obligatoriske brystspænning, så fik jeg store sår, siden x
antal bryst betændelse osv. osv. og nu... ja helt smertefri med bløde
mælkebryster! Og glad er jeg... og håbefuld, det skal nok gå denne gang!

Hilsen Heidi

Fra : Rasmussen

Dato : 07-03-05 19:43

> [...]

> antal bryst betændelse osv. osv. og nu... ja helt smertefri med bløde
> mælkebryster! Og glad er jeg... og håbefuld, det skal nok gå denne gang!

Hej Heidi

Sikken en omgang.

Håber da for jer at det kommer til at køre for jer nu.
Held og lykke med amningen.

Hilsen Jakobs mor................der om et par dage selv skal igang med
amning af Jakobs lillesøster, Julie.

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 10-03-05 15:04

Jeg er virkelig imponeret, du om nogen fortjener da også at få et dejligt
ammeforløb nu,
Held og lykke med amningen og den lille

Hilsen Pernille