USB cabel modem driver til T68i?
Fra : Anders Jensen

Dato : 25-02-05 16:06

Jeg har fået et USB kabel til min T68i telefon. Jeg har ikke infrarød på
min computer, så jeg vil gerne om man kan koble kablet til og så bruge
sin T68 som modem (så jeg kan ringe op, når jeg er på farten).

Jeg har forgæves forsøgt at finde en driver eller software uden, at det
koster penge (man kan købe noget Ericsson software for $30). Jeg har
ikke fået nogen CD eller andet med og giveren har det heller ikke.

Er der nogen der kan hjælpe med en løsning?

Anders.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 25-02-05 17:33

Hej

Se her:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=9932

MvH
Mikael

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-03-05 06:31

"Anders Jensen" <aj56176258@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> ikke fået nogen CD eller andet med og giveren har det heller ikke.

> Er der nogen der kan hjælpe med en løsning?

Jeg går ud fra at det er GPRS-forbindelse du ønsker. Du behøver ikke noget
ekstra software, hvis du bruger Windows:

Man opretter et "standardmodem" (husk at sørge for at modemmets udgangsport
bliver den COM-port som svarer til den pågældende USB-port) og derefter en
opkaldsforbindelse på pc'en, hvor man kalder op til "*98*N#" (uden gåseøjne). N
står for CID-nr på den datakonto man opretter inde i T68i. Datakontoen er nem at
oprette, APN = "internet" (uden gåseøjne), hvis du bruger TDC eller Sonofon
eller en af dem der bruger deres net. Hvis du bruger Tele2Mobil gælder dog at
APN = "internet.tele2.dk" (uden gåseøjne). Brugernavn og adgangskode skal blot
være blanke.

Spørg igen, hvis det ikke lykkes for dig.

Claus

Fra : Anders Jensen

Dato : 01-03-05 09:21

> Jeg går ud fra at det er GPRS-forbindelse du ønsker. Du behøver ikke noget
> ekstra software, hvis du bruger Windows:

Nææ, det var nu ikke til GPRS - bare standard 9600 eller 28800.

> Man opretter et "standardmodem" (husk at sørge for at modemmets udgangsport
> bliver den COM-port som svarer til den pågældende USB-port) og derefter en

Og det er så hér jeg er i tvivl. Hvordan opretter man sin USB port som
COM port?

Anders.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-03-05 08:14

> Nææ, det var nu ikke til GPRS - bare standard 9600 eller 28800.

Nå da, har du så en internetudbyder, som du kan kalde op til via
mobiltelefon? Hvis du vil forsøge at køre 28.8 skal du indsætte følgende
streng i modem-initstrengen (avancerede indstillinger):
"+CBST=81,0,1;+CHSN=4,2,0,12" (uden gåseøjne).

en

> Og det er så hér jeg er i tvivl. Hvordan opretter man sin USB port som
> COM port?

Når man installerer sit modem, bliver man spurgt på hvilken port man vil
installere sit "nye modem". COM2 og COM3 vil typisk være "Den serielle port"
og/eller "Det indbyggede analoge modem". USB-portene vil typisk have højere
numre som COM13, COM14 el.lign. Der er en fordel at have kabel og telefon
tilsluttet til pc'en, mens modemmet installeres.

Det er ofte et problem at man fremover er nødt til at sætte USB-stikket i
den samme USB-indgang som man havde det i, da man installerede modemmet.

Claus