Blespand - "abonnement" på poser
Fra : Rasmus

Dato : 24-02-05 22:59

Hej NG

Jeg har undret mig over en ting mht til blespande. Vi vil gerne have en
såkaldt lugtfri, men de eneste modeller vi har set er nogle hvor man
forpligter sig til at købe refil-poser til, der desuden slet ikke er
lugtfrie, men lugter afskyeligt af syntetiske blomster. Kan det
virkelig passe at den eneste lugtfrie blespand er den type jeg
sammenligner med at købe en billig mobiltelefon, hvor man forpligter
sig til at købe et (sandsynligvis dyrt) abonnement i en vis periode.
Findes der ingen andre motoder.?

Håber I kan hjælpe.

Rasmus

Fra : Lars Ehlers

Dato : 24-02-05 23:37

On 24 Feb 2005 13:59:19 -0800, "Rasmus" <rbirck@ofir.dk> wrote:

> [...]
>sammenligner med at købe en billig mobiltelefon, hvor man forpligter
>sig til at købe et (sandsynligvis dyrt) abonnement i en vis periode.

Vi har gjort os de samme overvejelser, da vi heller ikke havde lyst
til at købe en blespand, hvor man kun kan bruge specielle refill poser
til, f.eks. Diaper Genie. Vi endte med at købe en Diaper Champ, som
kan bruge almindelige affaldsposer, og den fungerer glimrende. Den
forhandles i USA udelukkende via Toys'r'Us or Babies'r'Us, så måske
kan den også skaffes i Danmark.
http://babytrend.com/Diaper%20Champ/diaperchamp.htm

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 25-02-05 18:02

> Findes der ingen andre motoder.?

Vi kiggede også på lugtfrie spande da vi skulle ha barn. vi endte med en
"vippe" spand fra Ikea. Der i ryger alle tissebleerne og andet affald,
og når der kommer en "stinker" i, ja så er det tid til at tømme spanden.
Det er faktisk ikke så svært lige at smide bleen helt ud.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Mette & Jacob

Dato : 26-02-05 11:55

Hej.

Vi har én af disse lugtfrie spande, og har været vældig godt tilfreds med
den... Jeg køber øko-refiler, dvs et kopiprodukt af de dyre poser. De koster
100 kr for fem ruller, hvilket jeg ikke synes er specielt dyrt, da jeg kun
skifter rulle ca. en gang om måneden... Jeg køber dem i "Ønskebørn", men de
forhandles sikkert også andre steder...

MVH

Mette

Fra : karsten & Pia

Dato : 26-02-05 12:10

> [...]
> skifter rulle ca. en gang om måneden... Jeg køber dem i "Ønskebørn", men
> de forhandles sikkert også andre steder...

øhh hvilken ønskebørn er det...............jeg kan kun få tre ruller for 100
kr i min ønskebørn.

MVH Pia, der også er rigtig tilfreds med sin blespand.

Fra : Ivar

Dato : 26-02-05 17:33

Mette & Jacob skrev:

> Vi har én af disse lugtfrie spande, og har været vældig godt tilfreds med
> den...

Hvilken type spand? Hvis I skrev produktnavnet, havde vi en chance
for at følge med.
Vi har en af typen Safety 1'st. Poserne er uparfumerede og holder sig godt
lugtfri. Til et barn på 1½ år skal spanden tømmes ca. 2 gang pr uge
og den skal have ny refill ca. 2 gang pr måned. Den afløste en pedalspand
fra Ikea som vi var trætte af. Hvis man ikke lægger hver ble i en pose
kommer der hurtigt til at lugte af tis.
Lillesøster på 3 uger har sin egen pusleplads i soveværelset. Der klarer vi
os pt. med blot en plastpose, som vi holder lukket med en simpel knude.
Det holder på lugten, men det er noget besværligt.
Refills til Safety 1'st koster ca. 60 kr og det er jo ikke specielt sjovt.
Jeg har endnu ikke undersøgt, om jeg kan få dem billigere andre steder
end hos Babysam, hvor spanden er købt.

Ivar Magnusson

Fra : karsten & Pia

Dato : 26-02-05 18:05

> Hvilken type spand? Hvis I skrev produktnavnet, havde vi en chance
> for at følge med.

Sangeric blespand........3 kopi refill poser til 100 kr.

MVH Pia

Fra : Iben Holst

Dato : 06-03-05 08:36

Det er også den jeg bruger og er vældig tilfreds med ....
Jeg synes ikke 100 kr for 3 refill er dyrt, men det kommer faktisk også an
på hvordan man anvender dem.

Hvis man hver gang man puttet en ble i spanden drejer posen i toppen, bruger
man ikke bare meget, men enormt meget mere end hvis man blot putter i og
lukker låget.
Man kapsler selvfølgelig ikke lugten helt inde, men vi lugter ikke noget
nævneværdigt fra vores blespand selvom vi ikke drejer posen....

Iben

Fra : Nette

Dato : 06-03-05 13:00

"Iben Holst" skrev

> Jeg synes ikke 100 kr for 3 refill er dyrt, men det kommer faktisk også an
> på hvordan man anvender dem.

Jeg kender en billigere metode: skraldeposer til de store bleer, og ellers
bare køkkenskraldeposen. Den bliver tømt her flere gange dagligt, og er
noget billigere i drift. Man skal alligevel i køkkenet eller på badeværelset
for at vaske hænder efter skiftning.
Jeg synes det er ulækkert at have en spand med afføring til at stå i
børneværelset, selvom det er pakket ind. - Godt det ikke er mig, der skal
sove op af den og godt det ikke er mig, hvis hovedhøjde lige paser med sådan
en spand lort.

Nette

Fra : Rasmussen

Dato : 06-03-05 15:41

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> børneværelset, selvom det er pakket ind. - Godt det ikke er mig, der skal
> sove op af den og godt det ikke er mig, hvis hovedhøjde lige paser med

Jeg har nu heller ikke fattet ideen med disse bleespande.

Jeg syntes også det er en smule ulækkert at have sådan en spand ståede og
kan ikke se det er det stor problem at hive posen med afføring ud i den stor
skraldespand der står uden for.

Er det fordi man bor i lejlighed man bruger bleespanden eller hvorfor?

Ellers vil jeg da mene det er pengene ud af vinduet/skraldespanden

Hilsen Jakobs mor

Fra : Katja Andersen

Dato : 07-03-05 00:33

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det fordi man bor i lejlighed man bruger bleespanden eller hvorfor?
>
> Ellers vil jeg da mene det er pengene ud af vinduet/skraldespanden

Ja, her er det fordi vi bor i lejlighed på 1 sal (svarer til 2 sal da man
skal op ad 2*8 trappetrin for at komme til stueetagen), og så har vi ca. 50
meter til containeren når vi kommer ned.
Der er ved at blive lavet affaldsug, så vi kan bruge vores affaldsskakt igen
og så går jeg også over til de billige skraldeposer, da vi har en
affaldsskakt lige uden for vores hoveddør.
Ikke alle har spanden stående lige ved siden af barnets seng, og jeg ville
da heller ikke bryde mig om at sove med hovedet "nede" i sådan en sag, så
det skal mit barn heller ikke.

Hilsen Katja

Fra : Nette

Dato : 16-03-05 21:54

"Katja Andersen" skrev

> [...]
50
> meter til containeren når vi kommer ned.

Vi har også haft langt til containeren, og det løste vi ved at stille
skraldeposen på altanen indtil en af os alligevel skulle ud eller i
vaskekælderen. Når det altså var så slemt, hvilket det faktisk sjældent har
været hos os.
Men jeg kender flere,- rigtig mange faktisk, som har meget let til deres
container eller skakt, og alligevel har de sådan en spand. Forleden dag var
vi hjemme hos nogle, der blot behøvede åbne deres vindue, i det rum
puslebordet stod i, så kunne de have nået skraldespanden OG samtidig have
luftet ud, når det nu var en af de der bleer. *G*

Jeg synes, tanken om det er meget ulækkert og en ekstra tur til containeren
tager jeg hellere end gerne, for at slippe for den tanke, om at have en
spand gylle i huset.

Nette

Fra : Iben Holst

Dato : 16-03-05 20:12

> [...]
> børneværelset, selvom det er pakket ind. - Godt det ikke er mig, der skal
> sove op af den og godt det ikke er mig, hvis hovedhøjde lige paser med

Og derfor har vi så også vores til at stå på badeværelset, da vi er så
heldige at have plads dér, til puslebord....

Jeg har mine gode grunde til at bruge en blespand og jeg er sikker på at det
har alle andre, der bruger blespand også.
Det hjælper os i hverdagen - hvis ikke vi syntes den var til nogen brugbar
og nyttig hjælp, ville vi jo ikke have købt dem.

Jeg kender flere som har købt blespande før barnet er kommet til verden, men
har alligevel valgt ikke at bruge dem - det har ikke passet ind i deres
kram, ligesom nogle af I andre vælger dem fra.
Og for mig har det betydet at jeg har kunnet købe en "brugt" blespand meget
billigt og hér passer sådan een lige ind. Og så længe den ikke lugter og vi
sørger for at den ikke bliver fyldt til randen inden den tømmes, så bruger
vi den så længe vi har blebørn.

Iben