Farvelaserprinter
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 24-02-05 22:38

Hejsa

Jeg skal købe en farvelaserprinter og vil bruge ca. 5000 kr. Hvad skal jeg
købe? Jeg vil have en der er hurtig, driftsikker og ikke alt for dyr i
drift.

Jeg har læst at Dell Laser Printer 3000cn skulle være ret god - hvad er
Jeres mening?

Mvh. Bo

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-02-05 23:03

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote:

>Jeg skal købe en farvelaserprinter og vil bruge ca. 5000 kr. Hvad skal jeg
>købe? Jeg vil have en der er hurtig, driftsikker og ikke alt for dyr i
>drift.

Det vil vi jo allesammen - Men der er andre ting der også har
betydning..

Skal den understøtte PCL5/6 og/eller Postscript3 ?

Skal den have netkort - evt endda et trådløst ?

Mulighed for duplex ?

<mlr>

Fra : Carsten Larsen

Dato : 25-02-05 03:23

overvej en samsung clp-550n til cirka 3500

kommer standard med netkort, usb, parallel, og DUPLEX, larmer kun 1/3 af
hvad hp laserprintere gør, og skriver perfekt.

mvh Carsten

Fra : Esben

Dato : 25-02-05 03:39

"Carsten Larsen" <gæt@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> overvej en samsung clp-550n til cirka 3500
>
> kommer standard med netkort, usb, parallel, og DUPLEX, larmer kun 1/3 af
> hvad hp laserprintere gør, og skriver perfekt.

Larmer den også mindre end hp 3xx0, eller sammenligner du bare med 25x0?

--
Esben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-02-05 08:19

"Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:

>Larmer den også mindre end hp 3xx0, eller sammenligner du bare med 25x0?

Jeg kan også anbefale CLP-550N - Det er en eminent god printer. Specielt
imponerer firmware / netværkssoftware, jeg tror den printer kan tale med
alt

Det eneste problem jeg kan se med farvelasere er størrelsen: Farvelasere
er mega-store - Det er faktisk ikke muligt at have sådanne printere
stående på skrivebordet, eller bare i nærheden af computeren hvis man
også selv skal være der

Derfor er det en fordel med netkort så printeren uden større problemer
kan gemmes væk - Min er f.eks placeret i kælderen.

<mlr>

Fra : Carsten Larsen

Dato : 26-02-05 01:11

jeg sammenlignede den med min tidligere hp 2500 farvelaser, den larmede
sindsygt meget, plus at den stod en gang i timen, og vendte alle tonerne,
med yderligere støj til følge

min samsung siger intet i forhold til den anden, eneste minus er at den godt
kan være lidt tid om at starte op, hvis den har været i powersave mode

mvh Carsten