Problem med = og LIKE
Fra : Plato

Dato : 24-02-05 20:36

Hejsa NG.

Jeg benytter følgende kode til at sammenligne titler i forskellige tabeller.
Det virker også helt fint...MEN. Hvis nu jeg en en titel i en tabel der
hedder "Goddag Do" og i en anden tabel hedder den "Goddag Do (2)". (2) gør
så at min sammenligning (=) ikke virker og jeg ville prøve med LIKE, men
dette vil koden ikke acceptere.

Er der evt en anden løsning jeg har overset?

KODE:
sql2 = "SELECT gallerytitel.titel as galtitel, gallerytitel.id as galid FROM
gallerytitel"
Set Rs2 = Conn.Execute(Sql2)
Do While not rs2.EOF
If rs2.fields("galtitel") = rs1("Titel") THEN
Response.Write("<p>&nbsp;<a class='link'
href='gallery.asp?mode=gallery_show&id=" & rs2.fields("galid") & "'><font

Else
Response.Write ""
End If
rs2.movenext
loop

--/Rasmus

Fra : NoMoreSpam

Dato : 24-02-05 21:01

"Plato"
> [...]
> dette vil koden ikke acceptere.
>
> Er der evt en anden løsning jeg har overset?

Den kode du havde indsat, har den noget spørgsmålet at gøre ??
Problemet ligger vel i WHERE del af SQL udtrykket ???

WHERE tblTabel.Titel = 'Goddag Do' (Her får du kun hits der er magen til)

med LIKE kan du i stedet skrive

WHERE tblTabel.Titel LIKE 'Goddag Do%' (Her får du hits der magen til på de
9 første
og så uanset hvad der står i position 10 og fremefter)

Du har ikke skrevet hvilken database du bruger, men dette
skulle gælde for de fleste.

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk

Fra : Plato

Dato : 24-02-05 21:59

> Den kode du havde indsat, har den noget spørgsmålet at gøre ??
> Problemet ligger vel i WHERE del af SQL udtrykket ???

Nej, problemet ligger ikke i WHERE.

For
[...]

Det er IF sætningen der afgør om der er en eksisterende titel. Hvis jeg
benytter WHERE vil den jo kun vise "Goddag Do" tabel 1..HVIS der eksistere
en anden "Goddag Do" i nr. 2 tabel.

Det er derfor jeg skal have fundet en løsning på:

If rs2.fields("galtitel") = rs1("Titel") THEN
Response.Write hvis IF er sandt.

rs1("Titel") vises uanset hvad der sker. Men hvis der findes en
rs2.fields("galtitel") fra anden database udskriver den en Response.Write.

Dette her er forøvrigt koden som vises uanset om IF sætningen er falsk eller
sand:
Sql = "SELECT Trailer.Titel, Trailer.Ext_link, Trailer.Dato,
Trailer.trailer, TrailerDetail.* FROM TrailerDetail INNER JOIN Trailer ON
TrailerDetail.Id = Trailer.Id WHERE Trailer.Id = " & intId

Forstår du?

--/Rasmus

Fra : NoMoreSpam

Dato : 26-02-05 21:25

"Plato"

> [...]
> en anden "Goddag Do" i nr. 2 tabel.
>
> Det er derfor jeg skal have fundet en løsning på:
>
> If rs2.fields("galtitel") = rs1("Titel") THEN

Prøv med dette:

If rst2("galtitel") Like rst1("Titel") & "%" Then

det virker hos mig