Ude & Hjemme fordrejer virkeligheden og få~
Fra : sørensen

Dato : 24-02-05 17:23

I Ude & Hjemmes artikel 'Præster græder ikke' fra 16. feb. 2005
fortsætter de den kurs de har lagt, når de skal skildre forholdene i
Thailand efter flodbølge katastrofen.

Tidligere har der været en artikel, hvor man har vist billeder fra
Khao Lak, der er en del af Phang Nga provinsen en times kørsel nord
for Phuket, men hvor U&H hævder at Khao Lak ligger på Phuket. Altså
vil nogen komme til at tro, at Phuket har været hårdt ramt, og vil
uværgeligt forbinde øen med flere tusind lig.

Og nu er den gal igen. Atter engang viser man billeder fra Khao Lak,
bl.a. et billede hvor man ser et krigsskib ligge langt inde på land,
men i hele artikligen nævnes Khao Lak ikke med et eneste ord, derimod
fremgår det af artiklen, at det er Phuket - og at der efter flodbølgen
ikke var et eneste helt hus tilbage!!

Det er synd for thaierne, at nogle måske lader sig skræmme væk, bare
fordi et ugeblad er så sensationslysten, så de fristes til at bruge et
navn på et populært rejsemål, fremfor at nævne stedet ved dets rigtige
(men mere ukendte) navn .

Nogle vil måske hævde, at det er en fejl, men nej, min kone har
tidligere taget kontakt til U&H efter deres første artikel, men de har
tydeligvis valgt at køre videre i samme spor.

Hvis nogle skulle være i tvivl, så tag selv et kig på dette site:

http://www.phuket-photos.com/frameme.php?page=phuket-tidal-wave.htm

Her kan man ved selvsyn se, hvor meget fremskridt thaierne har gjort
de sidste par måneder, dag for dag.

God rejselyst!

Sørensen

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-02-05 17:48

Scripsit sørensen <not.here@dk>

> I Ude & Hjemmes artikel 'Præster græder ikke' fra 16. feb. 2005
> fortsætter de den kurs de har lagt, når de skal skildre forholdene i
> Thailand efter flodbølge katastrofen.

Hvad har dit indlæg med sprog at gøre?

Er du sikker på du ikke er Bent Jensen?

--
Henning Makholm "Luk munden og se begavet ud!"

Fra : Bent Jensen

Dato : 25-02-05 14:47

Henning Makholm wrote ...

> Hvad har dit indlæg med sprog at gøre?
> Er du sikker på du ikke er Bent Jensen?

Jeg er. Professor Bent Jensen har lært russisk. Men der står ikke
noget om russisk genitiv og præpositionalis i stykket ovenfor. Det er
det, mit hængende spørgsmål til dk.kultuir.sprog handler om. Det er et
decideret sprogligt spørgsmål, som professoren uden tvivl ville kunne
besvare. Han taler russisk flydende. Jeg er efterhånden er ved at
opgive, at nogen i gruppen skulle være tilstrækkeligt fortrolig med
russisk sprog til at kunne svare på det.

Bent

Fra : PL

Dato : 25-02-05 20:09

Det her må simpelthen være månedens tråd i dk.fritid.rejse. Kunne være man
også skulle til at abbonere på dk.kultur.sprog, for der sker da en masse....

Fra : Torben Frandsen

Dato : 25-02-05 21:04

PL wrote:
> Det her må simpelthen være månedens tråd i dk.fritid.rejse. Kunne
> være man også skulle til at abbonere på dk.kultur.sprog, for der sker
> da en masse....

Du skal være så hjerteligt [0] velkommen. Og vi skal nok lære dig god
citatkultur i en fart.

[0] Skal det t være der?

Torben

Fra : Poul B

Dato : 25-02-05 22:12

Torben Frandsen <frandsen@ret.så.privat.tele.dk> skrev:

> Du skal være så hjerteligt [0] velkommen. Og vi skal nok lære dig god
> citatkultur i en fart.
>
> [0] Skal det t være der?

Det er valgfrit:
http://www.dsn.dk/oss_faq.htm#Adverbialer%20med%20eller%20uden%20-t og
http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?M=1&P=hjertelig

--
Poul

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 24-02-05 21:47

to 24 feb 2005 05:23:13p satte sørensen sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Og nu er den gal

Ja MON ikke?

>igen.

Ja det skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.

Steven