Hastighedsproblemer med USB 2.0 PCI kort.
Fra : M.I

Dato : 24-02-05 15:34

Hej

Jeg har købt et USB 2.0 PCI kort (VIA VT6202) til min 3 år gamle pc med MSI
6330 bundkort AMD via chipset. Windows XP Service Pack 1 er installeret på
min maskine. Maskinen finder selv driverne, og de medleverede drivere var
kun til Win98/Me. Men når jeg tilslutter mit tvkort, som kræver USB 2.0, får
jeg stadig meddelelsen om, at tv-kortet er tilsluttet en for langsom
usb-forbindelse. Har prøvet at søge efter alternative drivere til USB
2.0-kortet hos VIA og installeret, men det gør ingen forskel. Det underlige
er, at når jeg klikker på fejlmeddelelsen, får jeg at vide, at der findes 4
porte, der kan understøtte højhastighed, og at jeg skal frakoble enheden den
langsomme port og indsætte i en af de porte, der understøtter højhastigheds
USB. Men den sidder jo allerede i en af de nye USB 2.0 porte, og det gør
ingen forskel, hvis jeg flytter den til en af de andre nye porte. Har nogen
et tip? Kan det passe mit bundkort ikke kan klare det? Jeg har installeret
nyeste bundkort drivere (VIA 4in1 1455).

Takker

M.I

Fra : M.I

Dato : 24-02-05 18:27

"M.I" <doeFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
får
> jeg stadig meddelelsen om, at tv-kortet er tilsluttet en for langsom

Kan man forresten bruge almindelige/gamle USB-kabler til en USB 2.0 enhed?
Jeg tror godt nok, at kablet er et 2.0, men ville lige høre..

M.I