Hvilken gruppe for Mozilla Sunbird?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-02-05 08:38

Jeg har kigget gruppelisten igennem og kan ikke se et logisk sted at
stille spørgsmål om kalenderprogrammet Mozilla Sunbird. Da
Mozilla-folk færdes her, forsøger jeg, men ret mig, hvis der er en
bedre gruppe.

Hvad er forskellen på en Task og en Event. Rent sprogligt giver det
mening, men dialogboksen er tilsyneladende den samme.

Når jeg har oprettet en Task, dukker den ikke op i kalenderen og
holder jeg musepilen hen over emnet i task-listen står der "Status:
Needs action". Hvad betyder det?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Remmen

Dato : 24-02-05 12:41

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> stille spørgsmål om kalenderprogrammet Mozilla Sunbird. Da
> Mozilla-folk færdes her, forsøger jeg, men ret mig, hvis der er en

Godt spørgsmål. dk.edb.internet.software.mail+news måske. Outlook
kalenderspørgsmål hører til der så måske Sunbird også kan diskuteres
der. Specielt hvis man ser på Subird som en extention af Thunderbird.

Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-02-05 13:03

Lars Remmen skrev:
> Specielt hvis man ser på Subird som en extention af Thunderbird.

Sunbird er et standalone program og ikke en extension, extensionen
hedder Calendar

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-02-05 13:35

Kurt Hansen skrev:
> Hvad er forskellen på en Task og en Event. Rent sprogligt giver det
> mening, men dialogboksen er tilsyneladende den samme.

En task er en opgave, som er noget der skal laves
En Event er en begivenhed, som ikke er noget der skal laves, men som er
der uanset om man gør noget ved den eller ej

> Når jeg har oprettet en Task, dukker den ikke op i kalenderen

I "kalenderen" (jeg tror du mener det store "vindue" vises der
begivenheder og ikke opgaver

> holder jeg musepilen hen over emnet i task-listen står der "Status:
> Needs action". Hvad betyder det?

At du skal i gang med at lave noget ;) altså at du har en opgave der
skal løses.

Måske den danske oversættelse af programmet er bedre til at få
forståelse af betydningerne http://www.mozilladanmark.dk/sunbird/

> Jeg har kigget gruppelisten igennem og kan ikke se et logisk sted at
> stille spørgsmål om kalenderprogrammet Mozilla Sunbird.

Det kan jeg heller ikke, men da det vist er en windows udgave du bruger
kunne dk.edb.system.ms-windows måske bruges.
Ellers er der jo altid dk.edb.andre-emner
eller der kunne stilles et spørgsmål i dk.velkommen om hvor det hører
hjemme, det gør jeg lige ;)
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 24-02-05 17:22

Den 24-02-2005 08:37, skrev Kurt Hansen:
> [...]
> stille spørgsmål om kalenderprogrammet Mozilla Sunbird. Da
> Mozilla-folk færdes her, forsøger jeg, men ret mig, hvis der er en

Hvis en engelsksproget gruppe kan bruges vil jeg foreslå:
netscape.public.mozilla.calendar
og evt. forummet på Mozillazine:
http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=46

--