Kan man få en usb til audiojack (ind i anl~
Fra : Steffen Møller

Dato : 23-02-05 21:47

Min søsters nye ASUS WL-500G kan man slutte et par usb højtalere til -
så kan vel også drøne det direkte i anlægget?

/Møller

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-02-05 22:05

"Steffen Møller" <stm@@klams.dk> skrev i en meddelelse

> Min søsters nye ASUS WL-500G kan man slutte et par usb højtalere til -
> så kan vel også drøne det direkte i anlægget?

Ja, hvis man har noget software kan styre det. Det følger vel med
højttalerne, ellers kan man vel ikke bruge dem.

Claus

Fra : Steffen Møller

Dato : 23-02-05 22:22

On Wed, 23 Feb 2005 22:05:04 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Ja, hvis man har noget software kan styre det. Det følger vel med
>højttalerne, ellers kan man vel ikke bruge dem.

Det styrer man via PC'en, og lyd-signallet kommer så ud gennem
usb-porten på Routeren/AP'et.

Men ledningen til anlægget?

/STef

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-02-05 22:47

"Steffen Møller" <stm@@klams.dk> skrev

> Det styrer man via PC'en, og lyd-signallet kommer så ud gennem
> usb-porten på Routeren/AP'et.
> Men ledningen til anlægget?

Vil du tilslutte routeren USB stik til et stereoanlæg?!

http://www.usbgear.com/computer_cable_details.cfm?sku=USBG-5X1&cats=136&catid=121%2C637%2C136

http://www.usbgear.com/computer_cable_details.cfm?sku=165143&cats=136&catid=121%2C637%2C136

Jeg tvivler dog på, at det vil virke...

Men det afhænger af, hvordan routeren sender signalet. Det er ikke sikkert,
at din computer kan se disse adaptorer, når de sidder på routeren. Jeg vil
tro, at du skal have fat i en konverter, som kan køre helt uden software, og
som kan konvertere USB signalet til et almindelig analogt linjesignal..

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-02-05 22:50

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Jeg tvivler dog på, at det vil virke...

http://www.usbgear.com/USBG-X3S.html

Måske kan du bruge denne her...

Men vellyd bliver det næppe

Claus

Fra : Brian Lund

Dato : 23-02-05 23:25

> Min søsters nye ASUS WL-500G kan man slutte et par usb højtalere til -
> så kan vel også drøne det direkte i anlægget?

Du skal bruge et USB lydkort! (Medmindre der er en udgang på højttalerne)

F.eks.

Men billigere kan sikkert også gøre det hvis du ikke går videre op i
lyd-kvaliteten:

Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-02-05 00:36

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev

> Du skal bruge et USB lydkort! (Medmindre der er en udgang på højttalerne)

Er du helt stensikker på, at routeren kan tilsluttes et lydkort?

Det er ikke sikkert, at det er en normal USB udgang, som diverse drivere kan
finde, og ifølge Asus er det kun enkelte lydformater, der kan streames til
routerens USB udgang, og kun med Asus specielle streamersoftware...

Jeg tror ikke, at det er så simpelt..

Claus

Fra : Brian Lund

Dato : 24-02-05 00:41

> [...]
> finde, og ifølge Asus er det kun enkelte lydformater, der kan streames til
> routerens USB udgang, og kun med Asus specielle streamersoftware...

Jeg aner det ikke, jeg troede faktisk det var en laptop der var tale om!...
(Gad ikke undersøge det ;))

Men hvis der nu er en udgang på højttalerne kan den jo bruges, alternativt
kan man slagte højttalerne og sætte et jack-stick i, men så ødelægger man jo
højttalerne!

Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-02-05 01:10

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev

> Jeg aner det ikke, jeg troede faktisk det var en laptop der var tale
om!...
> (Gad ikke undersøge det ;))

Nu har jeg læst manualen!

Det er et specielt Windows mediaplayer *plugin*, som tillader streamning af
visse formater, og kun til højttalere, som understøttes af Asus.

USB porten kan ikke trække andre drivere, men den kan bruges sammen med den
indbyggede FTP server og enkelte USB harddiske. Det er ikke alle, der er
understøttet, og det er ikke alle USB-ide dimser, som kan sættes på.

Med andre ord, det er ikke en almindelig USB port, og man kan ikke bruge
alle typer drivere.

Claus

Fra : Steffen Møller

Dato : 24-02-05 11:38

On Thu, 24 Feb 2005 01:09:30 +0100, "Claus Tersgov"
> [...]

>understøttet, og det er ikke alle USB-ide dimser, som kan sættes på.
>
>Med andre ord, det er ikke en almindelig USB port, og man kan ikke bruge

Nej - den kan bruges til nogle bestemte USB højtalere:

ASUS USB Speaker
Mediatek Audimax F1
OZAKI NB001 Nita
OZAKI UB206
SONY SRS-T100PC
Logitech Headset 200

Ideen er at man bruger Media Player 9/10 og via en bestemt driver
kører lyden ud gennem den usb-port som man så slutter til højtalerne.
Det er da pissesmart.

Jeg prøver at hive fat i Asus for at høre om der er en løsning

/Møller