emacs n00b spørgsmål + auc-tex spg.
Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 23-02-05 20:45

Hej!

1) Hvilken kommando kan jeg bruge til at gemme de options, jeg sætte
vha. menuerne?

(skal egentlig bare have sat word wrap til at starte hver gang)

2) Stupid auc-tex gider ikke at sætte master-file, når jeg trykker C-c _
som den ellers gør på min Linux partition.... Nogle ideer? (har fået
den til at spørge efter master file, når jeg åbner et nyt dok., men jeg
vil også gerne have C-c _ til at virke...)

mvh Kenneth

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-02-05 20:57

Kenneth Buchwald Johansen <toohey13@msn.com> writes:

> 1) Hvilken kommando kan jeg bruge til at gemme de options, jeg sætte
> vha. menuerne?

Save options i options-menuen?

> [...]
> den til at spørge efter master file, når jeg åbner et nyt dok., men
> jeg vil også gerne have C-c _ til at virke...)

Hmm, prøv at smide flg. ind i din .emacs:

(setq-default TeX-master "main.tex")

;; Reftex stuff
(autoload 'reftex-mode "reftex" "RefTeX Minor Mode" t)
(autoload 'turn-on-reftex "reftex" "RefTeX Minor Mode" t)

(add-hook 'LaTeX-mode-hook 'turn-on-reftex) ; with AUCTeX LaTeX mode
; (add-hook 'latex-mode-hook 'turn-on-reftex)) ; with Emacs latex mode

(setq reftex-enable-partial-scans t)
(setq reftex-save-parse-info t)
(setq reftex-use-multiple-selection-buffers t)

;; To integrate with AUCTeX, use
(setq reftex-plug-into-AUCTeX t)
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 23-02-05 21:45

Jes Vestervang wrote:

> Save options i options-menuen?

Den er der desværre ikke...

> [...]
>
> (setq reftex-enable-partial-scans t)
> (setq reftex-save-parse-info t)
> (setq reftex-use-multiple-selection-buffers t)

Virker desværre ikke... Mangler stadig muligheden for at bruge C-c _

- Kenneth

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-02-05 00:11

Kenneth Buchwald Johansen <toohey13@msn.com> writes:

> Den er der desværre ikke...

Så må du vist fortælle os hvilken Emacs du bruger. Den findes i GNU
Emacs 21.

--
Jacob - www.bunk.cc
If you don't like the way I drive, stay off the sidewalk!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-02-05 00:11

> [...]

> den til at spørge efter master file, når jeg åbner et nyt dok., men jeg
> vil også gerne have C-c _ til at virke...)

Hvad siger 'C-h k C-c _' når du er i LaTeX-mode?

--
Jacob - www.bunk.cc
Fame may be fleeting but obscurity is forever.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-02-05 11:45

Kenneth Buchwald Johansen <toohey13@msn.com> writes:

> Bruger version 20.7.1, så jeg vil lige prøve at opdatere...

OK - den hedder noget andet i Emacs 20, jeg kan desværre ikke huske
hvad. Det er flere år siden jeg sidst har brugt Emacs 20.

> og Emacs siger at C-c _ er udefineret...

Er du sikker på at du er i LaTeX-mode? Hvad siger den i modelinjen?

--
Jacob - www.bunk.cc
No matter where I go, the place is always called "here".