Momsfradrag på benzin til firmabilen
Fra : Søren Rohde

Dato : 23-02-05 18:38

Hej,

Jeg har fået at vide at momsen ikke kan fradrages i benzinen til min
hvidplade firmabil, er det rigtigt? Og hvorden så med bilvask? Jeg er under
virksomhedsskatteordningen.

Mvh. Søren

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-02-05 23:49

Søren Rohde wrote:

> Jeg har fået at vide at momsen ikke kan fradrages i benzinen til min
> hvidplade firmabil, er det rigtigt? Og hvorden så med bilvask? Jeg er under
> virksomhedsskatteordningen.

Det er korrekt - ingen momsfradrag på hvidplade-biler (både benzin og
vask hører under "drift"):

http://www.erhverv.toldskat.dk/display.aspx?oID=108130&vID=200795&indhold=1&mode=2#i108140
(http://shor.ter.dk/167600418)

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Søren Rohde

Dato : 24-02-05 08:10

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Det er korrekt - ingen momsfradrag på hvidplade-biler (både benzin og vask
> hører under "drift"):

Spørger måske dumt, men betyder det at der heller ikke er momsfradrag på køb
af f.eks. snekæder til kile, eller en ny radio?

Mvh. Søren

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-03-05 22:03

Søren Rohde wrote:

> Spørger måske dumt, men betyder det at der heller ikke er momsfradrag på køb
> af f.eks. snekæder til kile, eller en ny radio?

Ja.