Discus sammen med Platy?
Fra : Kristian

Dato : 23-02-05 18:05

Hej

Kan de godt gå sammen. Tænkte på at få et par Discus-unger i mit
selskabsakvarie med mine røde Platy. Derudover regner jeg med at anskaffe
nogle Black Molly.

Tænkte på temperaturen. Kan Platy og Molly godt gå i de høje temperaturer
som Discus kræver. Det mente dyrehandleren men Platy er vel ikke just
anbefalet at gå i 28-29 grader varmt vand? Vil de så blive sløve eller
lignende? Erfaringer søges!

På forhånd tak for svar!

Fra : Kasper Friis

Dato : 23-02-05 20:37

> [...]
> som Discus kræver. Det mente dyrehandleren men Platy er vel ikke just
> anbefalet at gå i 28-29 grader varmt vand? Vil de så blive sløve eller

Så vidt jeg ved har molly og platy ikke noget imod 28 grader.. de har det
vist bedst ved 24-28 grader.. en sommer det var meget varmt var vandet over
30 grader til tider, og fiskene så ikke ud til at tage skade.. men det er de
nok ikke glade for i længden, men 28 skulle være okay :)

kasper friis

Fra : BC

Dato : 24-02-05 08:53

Kristian wrote:
> [...]
> vel ikke just anbefalet at gå i 28-29 grader varmt vand? Vil de så
> blive sløve eller lignende? Erfaringer søges!

min erfaring med både Mollyer og platyer, er at de stortrives ved 27-29
grader
Mine voksede godt, spiste godt, formerede sig voldsomt, voksede rigtig godt
til
og sløve... nej absolut ikke min erfaring, om det så har en betydning for
den maksimale
levealder... det kan jeg ikke svare på

/Brian