Tv-tuner box ???
Fra : Jan

Dato : 23-02-05 13:23

Hejsa

Nu har jeg set flere reklamer for sådan en tv-tuner box, hvor der nogel
gange stå, at man nu kan bruge sin TFT skærm som fjernsynsskærm.

Kræver det at man har en computer ved siden af, eller vil man kunne tage sin
skærm og sætte i køkkenet og så bare sådan en box ved siden af og vupti har
du en tv fladskærm.

Jan

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-02-05 13:35

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev:
> [...]
>
> Kræver det at man har en computer ved siden af, eller vil man kunne tage
> sin skærm og sætte i køkkenet og så bare sådan en box ved siden af og

Det kan de jeg har set. Jeg har selv sådan en her
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3102
- og den fungerer rigtigt fint som standalone TV, sammen med en monitor.

Mvh

Karsten

Fra : Dalle

Dato : 23-02-05 16:38

Men det kræver vel også at jeg har et sæt højtalere stående på køkkebordet
da der ikke er højtalere i min Samsung 181 fladskærm

Jan

"Karsten Jensen" <julemandenerinvaldidogborpågrønland@dk> skrev i en
meddelelse news:421c7879$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : anders majland

Dato : 23-02-05 13:32

> [...]
>
> Kræver det at man har en computer ved siden af, eller vil man kunne tage
> sin skærm og sætte i køkkenet og så bare sådan en box ved siden af og

Ja - men kvaliteten er sikkert ikke imponerende og betjeningen måske heller
ikke ligetil. Jeg havde købt sådan en (for) billig boks i netto, men den røg
retur. Billedet var mildest talt elendigt og man kunne end ikke selv
bestemme kanalernes placering .....

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 23-02-05 14:19

meddelelse news:421c8150$1$29281$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
røg
> retur. Billedet var mildest talt elendigt og man kunne end ikke selv

Det er også min oplevelse.

Jeg havde fat i 4 forskellige bokse inden jeg fandt en som ud over godt
billede og god lyd havde de features jeg skulle bruge. Prisen endte i knap
1600 dkk for ordentlig betjening, teksttv, nicam stereo og DVI output.
Sidenhen døde projektet så nu står den bare og samler støv.

Mvh
Claus

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 23-02-05 17:49

Hej Claus

> [...]
> 1600 dkk for ordentlig betjening, teksttv, nicam stereo og DVI output.
> Sidenhen døde projektet så nu står den bare og samler støv.

Hvilken box endte du med - jeg har også kigget på mange, men har fundet
mangler ved praktisk taget alle sammen indtil videre...

Mvh Tommy

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 23-02-05 18:53

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Claus

> Hvilken box endte du med - jeg har også kigget på mange, men har fundet
> mangler ved praktisk taget alle sammen indtil videre...

Denne her: http://www.alfaview.dk/shop/productinfo.asp?id=142

Hvis du er interesseret kan du evt. købe min som er kommet i overskud da
fruen i huset alligevel ikke ville erstatte et 21" TV med en 19" TFT.

Mvh
Claus
Århus N

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 24-02-05 00:23

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> Denne her: http://www.alfaview.dk/shop/productinfo.asp?id=142
>
> Hvis du er interesseret kan du evt. købe min som er kommet i overskud da
> fruen i huset alligevel ikke ville erstatte et 21" TV med en 19" TFT.

Jeg kan se, at den kører op til 1024x768 og der findes én som kører op
til 1280x1024 - hvilken/hvor stor betydning har det når billedet skal
vises på en 19" med 1280x1024?

Mvh Tommy

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-02-05 10:19

> Jeg kan se, at den kører op til 1024x768 og der findes én som kører op
> til 1280x1024 - hvilken/hvor stor betydning har det når billedet skal
> vises på en 19" med 1280x1024?

TV signalet udsendes med en langt lavere opløsning end hvad en normal
computerskærm kan klare at vise. Så anvendelse af 640x480 eller højere
opløsninger giver altså ikke et dårligere billede, hvis skærmen kan vise det
korrekt.

Hvis det er en CRT skærm har det ingen betydning.

Hvis det er en TFT skærm kan det have betydning.
En TFT skærm har faste punkter. Det betyder at det bedste billede fås ved
anvendelse af skærmens naturlige opløsning. På en 19" TFT er det typisk
1280x1024.
Et brugbart alternativ plejer man at kunne opnå ved at skifte til
opløsninger der er delelige med den naturlige opløsning og et alternativ
kunne her være 640x480 som vil virke næsten lige så godt som 1280x1024.

I øvrigt har jeg anvendt ovennævnte TV-tuner box i 800x600 på en 19" TFT med
et meget skarpt billede som resultat. Så intet er tilsyneladende sort/hvidt
her. Det vigtigste er efter min mening stadig at tuneren er af god kvalitet
og dem er det min erfaring at der er langt imellem.

Mvh
Claus

Fra : anders majland

Dato : 24-02-05 12:29

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk>

> Hvis du er interesseret kan du evt. købe min som er kommet i overskud da
> fruen i huset alligevel ikke ville erstatte et 21" TV med en 19" TFT.

Jeg er måske interesseret hvis prisen er "rigtig", men din email addresse er
ikke gyldig -Min herunder burde kunne stykkes sammen til en der virker.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk