Pill Ease - erfaringer
Fra : maz

Dato : 23-02-05 13:18

Hej

Min lille Zeke har fået øjenbetændelse og dyrlægen har ordineret Ronaxan 2
tbl dgl i 10 dage (gisp!!) + øjensalve (jeg kender en lille kat, der *ikke*
synes dyrlægen er sød!)

Anyway, det er 20 tabletter og jeg kan allerede forudse visse problemer mht
Zekes "lyst" til at indtage pillerne. Så inden jeg drøner ned og køber Pill
Ease, vil jeg lige høre jeres erfaringer med det. Virker det? Kan katte
aflure tricket med Pill Ease efter nogle dage? Andre gode råd til hvordan
jeg undgår at traumatisere ham alt for meget?
Han skal nemlig også have øjensalve samtidig og det er i forvejen *ikke*
noget han gider....

/maria og Zeke, der endnu ikke ved hvad der venter - lille stakkel :-/

Fra : JytteJ

Dato : 23-02-05 13:37

"maz" <mackiavelli@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg undgår at traumatisere ham alt for meget?
> Han skal nemlig også have øjensalve samtidig og det er i forvejen *ikke*

Hej - lyder bekendt!!
Jeg synes man kan slippe nogenlunde godt fra det, hvis man kan undgå at jage
katten hele huset rundt først, så bliver alle ophidset.
Jeg tager min Helena, når hun ligger og blunder/sover, sætter mig på en
stol med langt sæde, anbringer katten med front mellem mine ben, og propper
pillen, uden pill ease, ned i halsen på hende.
Det går rimelig nemt, sikkert fordi katten er søvnig og ikke rigtig når at
reagere. Forresten skal du være opmærksom på at give din kat vand og/eller
mad efter pillegivningen. Se anden tråd her i gruppen.

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : maz

Dato : 23-02-05 18:31

JytteJ wrote:
> [...]
> når at reagere. Forresten skal du være opmærksom på at give din kat
> vand og/eller mad efter pillegivningen. Se anden tråd her i gruppen.

Tak for rådet :)
Vi tog ham faktisk mens han lå og småsov her til aften og fik pillerne i ham
forholdsvis let. Og det kan jo godt ske, at det var fordi han var træt og
ikke helt vågen. Han spiste en lille bitte smule whiskas bagefter til at
"skylle" efter med.
Ja, jeg så også tråden med pillegivning :)

/Maria

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-02-05 17:40

In article <421c747d$0$48702$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, maz
<mackiavelli@nospam.dk> wrote:

> Så inden jeg drøner ned og køber Pill
> Ease, vil jeg lige høre jeres erfaringer med det. Virker det? Kan katte
> aflure tricket med Pill Ease efter nogle dage?

Hm - ja og nej
Jeg brugte det da jeg i en periode skulle give Donna prednisolon
dagligt - de er bitre, så at knuse dem i mad eller lignende gik ikke.
Dag 1 - jamen hun ÅD sin pille i Pill-ease, og jeg måtte give både
hende og Ditte en bid ekstra (uden pille, forstås..)
Næste dag - jaaa, ikke helt så nemt, men ned kom den da. Katte (mine i
hvertfald) tygger jo "godbidden" og hun har jo nok tygget i en pille og
smagt den alligevel.
Resten af tiden lavede jeg et trick med en håndfuld guf (tørkost de
ville slå ihjel for, makrel i tomat, whiskas i sovs..) og så klumpen
med pillease ned i guffet.
Herligt at stå med en håndfuld makrel i tomat *g*, men jeg skulle helst
servere det sådan, mine katte er opvokset med, at ting de får
præsenteret på den måde er GUF Og så kunne jeg også lettere se at
hun nu fik pillen - og at f.eks. Ditte ikke åd den.
Og ja.. hun lurede den, for hun spiste af guffet først, tog af og til
pillease klumpen i munden og droppede den på gulvet (væk med den,
mor..), jeg lagde den pænt tilbage i hånden. Sådan gjorde vi et par
gange mens det svandt i lækkerbidskenerne i min hånd. Men til sidst
spiste hun alligevel pillen.. hver dag.
Jeg ved ikke, det var mit indtryk at hun vidste at der var lusk med den
klump, men også at den var "prisen" for godbidderne. Og smagen har
åbenbart ikke været så slem, at det ikke var til at leve med.

Jeg fandt ud af, at det var vigtigt ikke at røre ved ydersiden af
pillease klumpen med fingre, der havde rørt pillen. Jeg tror smagen
sidder på ens fingre. Så jeg gjorde pillease klar, trykkede en bid
flad, tog så pillen frem og lagde midt på "tyggegummiet", vaskede
hænder, og foldede så pillease op omkring pillen unden at røre den
igen. Men det er måske bare mine, der er sarte

Held og lykke med projektet - jeg ved de har pillease på dyrehospitalet
(Poppelstykket) til en rimelig pris.

--
Knus fra Ann R

Fra : maz

Dato : 23-02-05 18:28

Ann Rudbeck wrote:
> [...]
> den klump, men også at den var "prisen" for godbidderne. Og
> smagen har åbenbart ikke været så slem, at det ikke var til at leve
Ja, det var jo lidt det jeg frygtede - at de opdager, at der er noget lusket
ved det
Zeus fatter hurtigt pointen, når han er blevet håndfodret med råt hakket
oksekød (en af livretterne) i flere dage. Og det vil jo nok være det samme
med Pill Ease for Zeke (som ikke er forfalden til oksekød)

> [...]
> hænder, og foldede så pillease op omkring pillen unden at røre den
> igen. Men det er måske bare mine, der er sarte
Tak for rådet. Det har du jo ret i, og det ved jeg egentligt godt. Nej, dine
meezers er ikke sarte overhovedet, mine kan også lugte medicin på lang
afstand!

> Held og lykke med projektet - jeg ved de har pillease på
> dyrehospitalet (Poppelstykket) til en rimelig pris.
Tak :) Raiku sagde at hun også havde det liggende heldigvis.

Zeke har allerede fået de første to piller her til aften med god hjælp fra
min kæreste, der holdt ham (han bliver helt rolig, når han holder ham). Han
fik lidt Whiskas-sovs bagefter, så nu prøver jeg lige i morgen og ser
hvordan det går. Lige nu ligger han helt flad og sover trygt :)

/maria

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 23-02-05 18:15

HEj

Jeg har hørt at når man skal give katten øjensalve, så kan man smøre det i
kattens raske øje. Så mens katten har travlt med at gnide øje, så smør lidt
i det syge.
Katten vil så være medst optaget af det "første" creme som er i det raske
øje og det syge øjne får lidt mere tid emd cremen.

mvh Cindie

Fra : maz

Dato : 23-02-05 18:34

Cindie Iwersen wrote:
> [...]
> Katten vil så være medst optaget af det "første" creme som er i det
> raske øje og det syge øjne får lidt mere tid emd cremen.
Desværre er begge øjne ramt :(
Så jeg er nødt til i det hele taget at holde ham beskæftiget efterfølgende
for at han ikke straks skal sætte sig til at vaske sig og fjerne al salven
med det samme *suk*
Salven er dog det mindste af de to onder - pillerne er straks værre, og der
er 2 stk på een gang..
Tak for rådet :)
/M