medierne p.t.
Fra : Nette Stormlund

Dato : 23-02-05 12:19

Hej!

Har I set den meget blæst der er om hundehandlere i medierne p.t.?

Jeg har fulgt med i Metroexpress og Urban den seneste tid, og det er jo
ganske forskrækkelige forhold der skitseres.

Jeg tænker lidt på de mennesker, som bruger megen energi og tid på at
hente hunde hjem fra Grækenland for at få et godt liv i DK ( hvad der er
beundringsværdigt )- og så har vi selv hunde der lever kummerlige
tilværelser herhjemme.

Uhhh - der var et billede af en hund, som stod bag et smadret vindue i
en stald, som var ned at falde ned om ørerne på den, sammen med en
artikel i går. Det var en colllie - som min egen hund. Jeg blev helt
skidt tilpas.

Det er angiveligt mennesker, der tilbyder at tage hunde til formidling,
hvor ejerne ikke længere kan have dem. Disse formidlings-hunde lever så
mange stk. i en kold stald uden varme, i deres eget pis og lort, på
sultegrænsen og uden menneskelig kontakt - og var de ikke
adfærdsvanskelige i forvejen, så bliver de det i hvert fald nu.

Hvad f.... kan man gøre ?

M.v.h.
Nette