Strømskinne med USB port virker ikke på DF~
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 22-02-05 21:48

Har købt en strømskinnne med USB port i fakta for 49kr, som skulle afbryde
strømmen når PC´en slukker... Men det gør den ikke på den ene af mine
maskiner... Det er som om bundkortet stadig sender på USB porten, så skinnen
ikke ved at den skal slukke...

Bundkortet er et DFI lanparty til Socket A (AMD CPU)

Hvad gør jeg ??? Kan man lave noget i bios eller ???

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-02-05 22:13

"Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> ikke ved at den skal slukke...
>
> Bundkortet er et DFI lanparty til Socket A (AMD CPU)

Det kunne lyde at dit bundkort har USB2.0 porte, som har
hvile-spænding ud på porten. Den type strømskinne du har checker kun
på om der er spænding ud af USB-porten. Går ned og byt den til en "TV"
strømspareskinne, de plejer at måle effektforbrug istedet.

Kai

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-02-05 23:38

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
> på om der er spænding ud af USB-porten. Går ned og byt den til en "TV"
> strømspareskinne, de plejer at måle effektforbrug istedet.

Har selv ovennævnte "fakta-skinne" og den fungerer fint på en usb 2.0 port.

Kender desværre ikke bundkortet , men jeg ville lede efter diverse "wake on"
ting i bios.

Der er lidt tips her:
http://sparel.dk/article.asp?DocumentID=337

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 23-02-05 10:44

> Der er lidt tips her:
> http://sparel.dk/article.asp?DocumentID=337

Godt link

Men desværre er jeg ikke kommet videre... Har ellers foretaget en bios
update af boardet, men jeg har ikke mulighed for at fortælle boardet at den
skal slukke for USB´en...

Er der virkelig fortilfælde for boards der ikke magter denne opgave ???

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-05 07:37

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> wrote:

> [...]
> på om der er spænding ud af USB-porten. Går ned og byt den til en "TV"
> strømspareskinne, de plejer at måle effektforbrug istedet.

Hvor kan man købe en sådan? Jeg har købt to strømspareskinner, men de
fungerer hverken på min G4/867 macintosh eller på min Micromaxx/Medion
pc. Men derimod godt på min Windows laptop. Skinnerne er købt i Silvan.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Vennike

Dato : 15-05-05 17:10

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fungerer hverken på min G4/867 macintosh eller på min Micromaxx/Medion
> pc. Men derimod godt på min Windows laptop. Skinnerne er købt i Silvan.

TV-skinnerne fåes ligeleds i Silvan.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-05 18:01

Jan Vennike <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

> TV-skinnerne fåes ligeleds i Silvan.

OK, jeg prøver at købe i første omgang en. Så kan den overskydende
gemmes til jeg måtte få brug for den; jeg kan næppe få den byttet når
emballagen er smidt ud.
--
Per Erik Rønne

Fra : Brian Lund

Dato : 23-02-05 00:57

> [...]
> ikke ved at den skal slukke...
>
> Bundkortet er et DFI lanparty til Socket A (AMD CPU)
>
> Hvad gør jeg ??? Kan man lave noget i bios eller ???

Kig i BIOS og i din manual, problemet er at du bruger "+5 VSB" til din USB
port istedet for den almindelige 5V! +5 VSB er altid tændt, også selvom
computeren er "slukket"...

Brian

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 23-02-05 10:45

Der findes ingen indikationer på at man kan ændre på dette i bios

Fra : Per Jensen

Dato : 23-02-05 12:10

"Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes ingen indikationer på at man kan ændre på dette i bios

Morten, Nu skriver du ikke præcist hvilket bundkort du har (modelnummer) men
hvis ikke jeg tager helt fejl så kan du skifte en jumper på bundkortet der
bestemmer om der skal være 5VSB på dine USB-porte.

Tjek lige op i din manual om der ikke er en jumper til formålet. hvis ikke,
så køb sådan en USB/PS2 adaptor, så kan du sætte den til i din musse eller
keyboard-port, men det kræver selvf. at enten din mus, keyboard eller begge
er sat til USB istedet for PS2.

// Per.

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 23-02-05 12:53

Det er der desværre ikke... Og hvad jeg synes er endnu mere mystisk, så
slukker USB skinen heller ike når den er tilsluttet PS/2 porten... Og NEJ...
Skinen er ike deffekt, for den virker på en af mine andre systemmer, så...

Ja, jeg fatter ikke en brik

Fra : JJ

Dato : 23-02-05 16:19

"Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> slukker USB skinen heller ike når den er tilsluttet PS/2 porten... Og
> NEJ... Skinen er ike deffekt, for den virker på en af mine andre

find nu din manual og se om der ikke er en jumper på bundkortet som per
skrev. på nogle bundkort,
(blandandet mit.) virker denne jumper både på USB og PS2 porten, hvilket
sikkert gælder for dit bundkort.

JJ

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 24-02-05 14:03

> find nu din manual og se om der ikke er en jumper på bundkortet som per
> skrev. på nogle bundkort,
> (blandandet mit.) virker denne jumper både på USB og PS2 porten, hvilket
> sikkert gælder for dit bundkort.

Jeg kan ikke finde noget om det i manualen...

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-05 07:37

Per Jensen <no@spam.tak> wrote:

> "Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Ditto her;-(.

> Morten, Nu skriver du ikke præcist hvilket bundkort du har (modelnummer) men
> hvis ikke jeg tager helt fejl så kan du skifte en jumper på bundkortet der
> bestemmer om der skal være 5VSB på dine USB-porte.

Jeg kan da så oplyse om præcist hvilken Medion-computer jeg bruger:

Micromaxx
S/N 11850010020129
Type 1850 01 MED DK
PC MT6

På en del af bundkortet står der:

000C76694C1F

- men det kunne godt se ud til kun at gælde den del {med parallel udgang
+ skærmudgang}

Hvordan det skal gøres på Mac'en vovre jeg ikke engang at spørge om i
denne gruppe.

> Tjek lige op i din manual om der ikke er en jumper til formålet.

»Dejligt« når manualen ikke indeholder tekniske specifikationer - og i
øvrigt er mere generel end maskinen, så ikke alt gælder for den
pågældende maskine.

> hvis ikke, så køb sådan en USB/PS2 adaptor, så kan du sætte den til i din
> musse eller keyboard-port, men det kræver selvf. at enten din mus,
> keyboard eller begge er sat til USB istedet for PS2.

Jeg har en sådan, men det virker alligevel ikke.
--
Per Erik Rønne

Fra : Brian Lund

Dato : 23-02-05 17:22

> [...]
> ikke ved at den skal slukke...
>
> Bundkortet er et DFI lanparty til Socket A (AMD CPU)
>
> Hvad gør jeg ??? Kan man lave noget i bios eller ???

Hvilket bundkort har du?

Brian

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 24-02-05 14:03
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 23-02-05 19:47

> [...]
> ikke ved at den skal slukke...
>
> Bundkortet er et DFI lanparty til Socket A (AMD CPU)
>
> Hvad gør jeg ??? Kan man lave noget i bios eller ???

Du skal disable USB keyboard i BIOS

Mvh
Claus

Fra : Morten Bo Jensen