slørhaler, farveskift? og syg sugemme!
Fra : Alexia

Dato : 22-02-05 20:44

Mine slørhaler er stadig syge... men det er som om der er sket noget nyt
nu... mine 2 orange slørhaler har nærmest fået hvide striber hvor de før var
helt orange.. altså.. ikke særlig meget...det ser også ud som om de har
mistet meget få skæl...

nogen anelse om hvad det kan være? ... hvis jeg skal sammenligne det med
noget som helst mender det om en meget meget mild form af blandingsygdommen
odinum og ichthyophthirius.. - det billede der er i sera sygdomsbladet af
guldfisken.. en meget mild form af det...

og så opfører min lille sugemalle sig meget mærkeligt... lige før fór den
rundt og lå så på ryggen i noget tid og hev efter vejret.. den virker meget
"kraftløs" normalt når man prøver at fange den stikker den af enormt hurtigt
men nu kan jeg sagtens holde den i hånden...

der er ikke noget usædvanligt at se på den, udover der ikke er så meget af
halefinnen tilbage.. men sådan ar det været i nogen dage...

nogen der har oplevet noget lignende... hvad kan der være galt?

Fra : Alexia

Dato : 23-02-05 00:28

fandt fejlen ved sugemallen... det var nitrit forgiftning... kan fisken godt
overleve det?

Fra : Propellen

Dato : 23-02-05 20:20

"Alexia" <AlexiaFJERNDETTE@SLETDETTEstorring.dk> skrev
<421bbff3$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> i
dk.fritid.dyr.akvarium:

>fandt fejlen ved sugemallen... det var nitrit forgiftning... kan fisken godt
>overleve det?

Hvis den ikke er død endnu, så kan den sikkert godt. Da jeg havde
nitrit forgifning, døde "kun" 2 ud af 15-18 stykker. Men jeg skiftede
osse 60-70% vand. og så ellers 20-30% hver dag i en uge.

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop