Hjælp - Netexpress eller Bredbånd
Fra : Jan Meyhoff

Dato : 25-05-01 06:30

Hej NG

Jeg har lige fået en bekræftelse på at TeleDK kommer og installere NE2
1024/256 hos mig i næste uge.

Nu har jeg så set reklamer for Bredbånd, og er i vildrede,
skal jeg tage imod NE2, eller bestille Bredbånd i stedet for.

Jeg har ingen ide om, hvad en router eller switch eller de andre fine ord i
bruger, er for noget.

Jeg har kun én computer der skal på nettet, og kun et telefonstik der skal
fungere, jeg kunne måske tænke mig at forsøge at køre en FTP-server, jeg har
ISDN og Duet-fritid.

Kort og godt, hvad skal jeg vælge?????????

Jan Meyhoff

Fra : Sadat

Dato : 25-05-01 14:48

"Jan Meyhoff" <meyhoff@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> ISDN og Duet-fritid.
>
> Kort og godt, hvad skal jeg vælge?????????

Altså... ADSL ligger under Bredbånd, og NE2 er ADSL. Det vil sige at det er
Bredbånd ;)

--
Sadat
Sadat@mail.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-05-01 15:01

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Altså... ADSL ligger under Bredbånd, og NE2 er ADSL. Det vil sige at det
er
> Bredbånd ;)

Du vrøvler, Bredbånd|ADSL og NE2 er to forskellige produkter

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-01 11:35

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> "Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> er
>
> Du vrøvler, Bredbånd|ADSL og NE2 er to forskellige produkter

Men det er nu heller ikke lige sådan til at gennemskue,, når man ikke lige
ved det...

Fx. har man jo hele tiden Ringet til BREDBÅND hotline. Når man skulle vide
noget om ens NETEXPRES forbindelse...

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-05-01 12:07

Sadat wrote:

> Altså... ADSL ligger under Bredbånd, og NE2 er ADSL. Det vil sige at det er
> Bredbånd ;)

Marketingafdelingen må have besluttet det navn lige efter de havde tabt i
bordfodbold til supportafdelingen - der kan ikke være andre logiske
forklaringer!
Hidtil har man bredt(!) omtalt en række produkter som "bredbånd", men nu
kommer der pludselig et specifikt produkt, der bliver markedsført som "bredbånd"
- i øvrigt en variant af et produkt, der tidligere hørte under fællesbetegnelsen
"bredbånd"...

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : lasse

Dato : 30-05-01 16:46

Svaret er at NE er en PPPoE løsning og Bredbånd ADSL er en ren DHCP løsning
der som noget nyt indeholder en RBE routed bridged ecapitulation. som er
helt nyt i ADSL verden, hvilket i læmands termer vil sige at IP hvad enten
det er dynamisk eller fast, bliver leveret direkte til Netværkskortet i
maskinen, og samtidg kan man have flere dynamiske (flere PC'er på løsningen.
hvor PPPoE enten kræver kompliceret drivere eller router for at kunne virke.

Faktum Bredbånd ADSL er en LAng nemmere og samtidig bedre løsing for 99% af
alle internetbrugere end stort set alle andre ADSL produkter der i dag er på
markedet

Fra : Jonathan Stein

Dato : 31-05-01 21:06

lasse wrote:

> Svaret er ...

Svaret på hvad? Jeg har lidt svært ved at relatere dit svar til mit indlæg.
Gider du ikke kigge lidt på http://usenet.dk/netikette/quote.html - så bliver
det nemmere at finde rundt i.

> ... NE er en PPPoE løsning og Bredbånd ADSL er en ren DHCP løsning

Man kan ikke rigtig stille PPPoE op som en modsætning til DHCP.

> Faktum Bredbånd ADSL er en LAng nemmere og samtidig bedre løsing for 99% af
> alle internetbrugere end stort set alle andre ADSL produkter der i dag er på
> markedet

Jeg ville udtrykke det lidt mere tilbageholdende: Så længe Bredbånd ADSL er
billigere end sammenlignelige alternativer, vil der normalt ikke være nogen
fordel i at vælge andet.
Gummi-disclaimer: Hvis nogen påstår andet, vil jeg påstå, at det ikke er et
sammenligneligt alternativ!

M.v.h.

Jonathan