gravid guppy?
Fra : Alexia

Dato : 22-02-05 16:41

Jeg er rimelig sikker på min guppy er gravid... det er de jo tit... men
ville lige høre om deres adfærd når de er gravide..

er det rigtigt når det er "lige op over" så står guppyen stille i
baggrunden... for det har mi guppy efterhånden gjort nogen timer nu...

og hvor længe går der fra guppyen bliver gravid til den føder?

kan bare ikke forstår hvis det allerede skulle være nu for hun er ikke
specielt stor...

Fra : Bainz !

Dato : 22-02-05 17:08

HVis en gubby er gravid så er det nemt at så den bliver kæmpe tyk og sort
henne i bag enden. det er vist 21 dage der går fra den er gravid til den
føder mener jeg.
Håber du kan bruge svaret.
Bainz !

Fra : Hobi

Dato : 22-02-05 17:14

> [...]
>
> og hvor længe går der fra guppyen bliver gravid til den føder?
>
> kan bare ikke forstår hvis det allerede skulle være nu for hun er ikke

Det sikreste tegn er, at hunnen bliver sort/mørk omkring gattet.
Normalt bliver hun MEGET tyk, før hun føder.

Mvh
Hobi

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-05 17:38

Alexia wrote:

> og hvor længe går der fra guppyen bliver gravid til den føder?

Ca 3 uger - afhænger lidt af temperaturen - men ved 24 grader, som guppy'er
trives bedst ved er det ca 21 dage - lavere temperatur lidt længere og
varmere lidt kortere..

Det "lidt sjove" ved guppy'er er at de kan få op til 10 kuld unger på en
parring - noget med at noget af sæden bliver gemt i hunnens krop - og den
kan så på en parring få 5-10 kuld med tre ugers mellemrum.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk