Hjælp til Statens arkiver KIRKEBØGER.
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 22-02-05 14:45

Kan nogen forklare mig hvad der er galt.

Jeg kan ikke mere få siderne på de kirkebøger jeg vil søge i frem.
Det går som det plejer ( altså ok ) med at logge ind, vælge amt, herred og
sogn, når jeg vælger opslag, vises tallet for det valgte opslag, men
kirkebogssiden jeg vælger kommer ikke frem.

Det er ikke kun et enkelt sted det sker, jeg har forsøgt i mindst 15
forskellige herreder og sogne med samme resultat.

Jeg har ikke haft problemer før nu, men jeg ved en, som fra starten har haft
samme problem som jeg nu er stødt ind i, hun har helt opgivet at bruge
Arkivalieronline.dk.

Da jeg bor langt fra samtlige LA har jeg bestemt ikke lyst til at opgive at
bruge kirkebøgerne på nettet.

Jeg har sendt en mail til Statens arkiver, og forklaret mit problem, men
ikke fået noget svar.

Kan nogen her hjælpe eller forklare mig hvorfor jeg har fået problemer???

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Peter K. Hansen

Dato : 22-02-05 16:05

Hej Bente,

Jeg tror (uden dog at være helt sikker) at den server de bruger på LA er
alt for svag, det tager en krig at hente noget ned. Det er under alt
kritik at de ikke sørger for at få rettet op på det.

Venlig Hilsen
Peter

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 22-02-05 17:17

> [...]
> alt for svag, det tager en krig at hente noget ned. Det er under alt
> kritik at de ikke sørger for at få rettet op på det.

Hej Peter.

Jeg tror ikke det er serveren, jeg har ikke haft dette problem før, det har
altid været irriterende langsom, flere min. om at siden kommer frem, men det
er ikke det der er problemet - der kommer slet ikke nogen side .

Venlig hilsen

Bente

Fra : Kurt Pajbjerg

Dato : 22-02-05 17:27

Selv det at hente filen hjem er ikke problemet, men det er reaktionstiden
inden den begynder at hente der er for langsom. Det databasesystem de bruger
samt serveren er åbenbart for langsom

Kurt Pajbjerg

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 22-02-05 17:25

JU BIIII!!!!!

Jeg har fået løst problemet, jeg havde fået Pop up filteret slået til ved en
fejltagelse, da jeg tillod pop up kunne jeg komme det sidste stykke ind til
siderne. Jeg blev opmærksom på det da jeg modtog en privat mail (tak Britt)
den hjalp mig til at løse problemet.

Venlig hilsen

Bente

Fra : twinie

Dato : 22-02-05 17:35

> Kan nogen her hjælpe eller forklare mig hvorfor jeg har fået
problemer???

Får du nogen fejlmeddelelser, eller ændringer i billedet ?

Der er nogen der har problemer grundet flg.:
popupkiller (burde kunne slåes fra på arkivalieronline.dk)
XP sp2, - med aktiveret popupkiller (burde kunne slåes fra på
arkivalieronline.dk)
Manglende installation af tiff-plugin

mvh Jette.