Mörrum
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-05 22:11

Jeg skal afsted til Mörrum i slutningen af april sammen med en kammerat og
fiske et par dage, men ingen af os har fisket derovre før. Vi har prøvet at
finde lidt gode råd og tips om hvad det kan betale sig at fiske med derovre,
og hvor tungt endegrej der skal bruges, og så ville jeg lige høre om der var
nogen herinde der havde nogle erfaringer de ville dele ud af??

//James

Fra : BadAzz

Dato : 21-02-05 23:42

Hejsa.

> [...]
> om der var nogen herinde der havde nogle erfaringer de ville dele ud af??

Første betingelse er at du har lidt kendskab til Elven, og her er Mörrums
bogen rigtig god.
http://www.seatroutfishing.dk/Boganmeldelser/morrum.htm

Så er det vigtigt at vide hvad vandføring elven har, er den rolig med en
10-20 m3/s, eller er der gang iden med 30 - 40 m3/s, eller Evt. mere.

Og endegejet, blink fra 15g til 40-50g, i kobberfarve, blanke, farvede..
Woblere kan også bruges, jeg havde en laks på ca. 10 kg, som huggede på en
sort fynbo wobler, Desværre fik jeg hugget på et ugunstigt sted i pool 7, og
mistede laksen.

Spinflue er også meget populært, og fanger rimeligt godt...

Men boget er nok det bedste redskab, med deres lækre fotos af standpladserne
i de forskellige pools...

Jeg skal selv derover først i juni i 3 dage, damn jeg glæder mig...

Mvh.
Mick

Fra : Ivar Holm

Dato : 22-02-05 14:23

http://www.morrum.com/svensk/svensk.html

Du kan besøge deres hjemmeside på ovenstående adresse.

Ivar Holm

Fra : michael

Dato : 10-03-05 17:56

Fra : michael

Dato : 10-03-05 18:05

Hej James
Jeg har været mörrum for at fiske men fangte ikke så meget en fisk.
Men jeg synts at det handler om at vide hvad man skal bruge af fiskegrej og
hvordan bundforholdende er,
hvilket agn men skal bruge da vi var der for et par år
siden vare der masser af store fisk men det var de lokale der landet dem.
Store fisk men måske noget der fanget mange fisk var rørfluer i mørke
farver.
Vi boet i den hvide fiskehytte det kostet omkring 500 kr pr døgn ,men vi
havdet et pr gode dage en god oplevelese ud af det
PS:Du kan godt glæde dig det er en stor oplevelse.
Hilsen
Michael