Ang scanning
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-05 21:17

Hej alle :)

Vi er i den lykkelige og vidunderlige situation, at vi er gravide. Vi fandt
ud af det i fredags. Problemet er at vi ikke aner hvor langt vi er henne da
jeg har taget p-piller uden pause. Så alt mellem 7 og 15 uger!!!!!-det er
ret bredt synes vi.......

Spørgsmålet er så, om alle bliver tilbudt scanning nu til dags?!- Vi bor i
Aalborg, hvis det har nogen betydning..... Vi vil jo meget gerne vide hvor
langt vi er.
En anden ting er, at vi først skal til første graviditetsundersøgelse den 7.
marts, og jeg synes der er siiiindsygt lang tid til :) Det er simpelthen
ulideligt at gå og vente, hehe.

Knus fra Maria med MANGE sommerfugle i maven

Fra : Stinne og Rune

Dato : 21-02-05 21:36

Hej Maria

Når der er så stor usikkerhed mht. termin, så vil du helt sikkert blive
sendt til terminsscanning.

Jeg synes der er længe til d. 7/3 når du er så usikker på terminen, jeg
tænker på om du har fortalt din læge hvor usikker du er?

Held og lykke

-Stinne

Fra : jacob

Dato : 22-02-05 22:34

"Maria Sand" <smilende_maria(snabela)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> simpelthen ulideligt at gå og vente, hehe.
>
> Knus fra Maria med MANGE sommerfugle i maven
nej nej det er IKKE sommerfugle du har i maven!!!
UNDSKYLD jeg kunne ikke dy mig )

tillykke
hilsen Jacob

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-02-05 23:18

"jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Maria Sand" <smilende_maria(snabela)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> nej nej det er IKKE sommerfugle du har i maven!!!

Det kan hun jo ikke vide, før hun er blevet scannet

> UNDSKYLD jeg kunne ikke dy mig )

Nej, det ku jeg heller ikke )

Også tillykke fra
Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Anja

Dato : 23-02-05 13:56

> [...]
> simpelthen ulideligt at gå og vente, hehe.
>
> Knus fra Maria med MANGE sommerfugle i maven

Tillykke med graviditen eller sommerfuglene
Jeg kan godt forstå at du er utålmodig men i virkeligheden betyder det
faktisk ikke så meget på det tidlige stadie
Det er forskelligt fra kommune til kommune hvornår og hvor meget man
scanner - så der bliver jeg dig svar skyldig. Dog vil jeg mene at du vil
blive sendt til scanning for at fastslå din termin.
Hilsen
Anja

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 23-02-05 19:19

Hej Maria.

Jeg boede i Aalborg, da jeg ventede Kristian. Jeg blev scannet i 10/11. uge.
Jeg fik et brev, hvor der belev forklaret en masse om hvad man kan se ved en
scanning osv. I Nordjyllands Amt bliver et vist antal om året udvalgt til at
blive scannet mhp at gøre personalet bedre til at fortolke scanningerne, som
er frivillige. Men du kan til en hver tid blive scannet, hvis du vil -
billederne koster 20kr pr. stk. Prøv at ringe til ultralyds ambulatoriet på
Aalborg Sygehus Nord og spørg. Telefonnummeret er 99321201 til en
lægesekretær, som kan hjælpe dig med at svare på dine spørgsmål.

Held og lykke. Hilsen Rikke.

Fra : MM

Dato : 23-02-05 20:32

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message
> [...]

> Aalborg Sygehus Nord og spørg. Telefonnummeret er 99321201 til en
> lægesekretær, som kan hjælpe dig med at svare på dine spørgsmål.

Nu bliver jeg nysgerrig; "til en hver tid"? I Aalborg???
Jeg havde klare tegn på en graviditet udenfor livmoderen og først efter 1½
uge fik jeg en henvisning til scanning.
Jeg kender flere her i Aalborg, som meget gerne ville scannes men som selv
måtte ud i det private og betale for det. Da blev "rigtig" gravid blev jeg
scannet i uge 7 for at tjekke om alt var okay, og i uge 12 fordi der var
usikkerhed om terminen (det er det bedste tidspunkt at gøre det på).
Nakkefoldsscanning (scanning i uge 12) bliver tilbudt alle i Danmark som det
hedder, men det er ikke alle sygehuse (amter) som tilbyder dette.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 25-02-05 12:49

Hej MM.

Ja, jeg har hørt om lignende tilfælde som dig. Jeg tror, at jeg var heldig
med min egen læge, fordi hun var ret pågående overfor lægerne på sygehuset,
hvis der var et eller andet med mig. Jeg skulle bl.a. opereres 4 uger, før
jeg skulle føde. Og der ringede hun selv direkte til en kirurg og forklarede
situationen. Og jeg kom ind to timer senere til en snak om operationen.
Sådan er det jo ikke alle privatpraktiserende læger der er, langt fra!! Det
skal så også lige tilføjes, at jeg selv arbejder som sygeplejerske på
Aalborg sygehus og derfor af den grund kender alle "smuthullerne" og ved
hvem jeg skal ringe til. Nogle fordele skal der vel være ved at være
offentligt ansat Men generelt så er problemet, tror jeg, at folk i al
almindelighed ikke er pågående nok, når de skal i kontakt med sygehuset. Får
de en tid til en undersøgelse eller lignende om flere uger/måneder, siger de
bare ok og lader som ingenting. I stedet skulle de presse deres egen læge og
sige, at så må han fremskynde det. Og spil bare lidt på, at det er en alt
for stor psykisk belastning at skulle vente!! Det hjælper altid!!

Mvh. Rikke.