Loadlin vs. reboot
Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 25-05-01 00:57

Hej

Når nu jeg har kørt Wintendo i nogle timer og bliver træt af skidtet og vil
køre Linux i stedet, gør det så nogen forskel om jeg "Genstarter" Windows i
Dos-tilstand og bruger loadlin.exe til at starte Linux eller om jeg
rebooter? Jeg tænker på om Windows bliver liggende i noget af hukommelsen
eller sådan noget?

Mvh. Jonas

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-05-01 01:12

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-05-01 11:26

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

>Til gengæld kan Windows finde på at rode med IRQ'er, DMA'er og lign. En
>sjælden gang kan det forvirre Linux (mest ældre udgaver), at enhedernes
>indstillinger ikke stemmer overens med BIOS'ens - men det giver
>sjældent bøvl...

Jeg havde en maskine, hvor netkortet - et rtl8026 med ne2k-pci-modulet
- kun virkede ved en "ren" Linux-boot.

(Til gengæld virkede lydkortet kun , hvis jeg initialiserede det under
Windows og derefter startede Linux med loadlin.)

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer