IIS fra Windows CD'en
Fra : Michael

Dato : 21-02-05 21:02

Jeg har prøvet at lave en lille ASP prøve fra html.dk
Der står at man så skal installere IIS fra windows CD'en

Det har jeg gjort, og så skulle man bare kunne skrive computerens navn i
browser vinduet... Men det virker ikke..
Jeg kan se at den har lavet de der Inetpub mapper osv, men den kan ikke vise
de asp filer der ligger inde i den mappe, og den kan heller ikke vise min
egen asp fil...

Hvad gør jeg forkert.. ??

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 21-02-05 21:19

"Michael" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vise
> de asp filer der ligger inde i den mappe, og den kan heller ikke vise min

Hvad skriver du i adressefeltet i browseren?

/lasse

Fra : Michael

Dato : 21-02-05 23:29

"Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad skriver du i adressefeltet i browseren?
>
> /lasse

Jeg skriver studie som er min computers navn.
Og jeg har også prøvet skrevet c:\inetpub\wwwroot\localstart.asp hvilket
åbner siden i Dreamweaver... Men mit lille program fra html.dk kan den ikke
vise..

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 21-02-05 23:53

> [...]
> Og jeg har også prøvet skrevet c:\inetpub\wwwroot\localstart.asp hvilket
> åbner siden i Dreamweaver... Men mit lille program fra html.dk kan den

prøv at skrive localhost
Så skulle den gerne komme frem

/lasse

Fra : Michael

Dato : 22-02-05 00:26

> prøv at skrive localhost
> Så skulle den gerne komme frem
>
> /lasse

No..!!

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 22-02-05 08:39

> No..!!

hmmm....har du læst de 2 links du fik af Erik???
Ellers gør lige det og vend tilbage hvis der stadig er problemer

/lasse

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-02-05 23:32

Michael wrote:
> [...]
>
> Det har jeg gjort, og så skulle man bare kunne skrive computerens
> navn i browser vinduet... Men det virker ikke..

Prøv at læse disse to sider, hvor jeg har forklaret opsætning af og arbejde
med windows-servere:

http://hjemmesideskolen.dk/net/pws.asp
http://hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp

Erik Ginnerskov