Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Problem med Paypal
Fra : kl

Dato : 21-02-05 18:54

Jeg har over Ebay købt en vare, som jeg har betalt for igennemPaypal.
Problemet er så bare, at jeg aldrig har hørt fra sælger, men pengene er
heller ikke trukket fra min konto. Nu hvor jeg ikke ønsker at handle med
denne person mere, kan jeg da sikre, at de penge heller ikke kan hæves (evt.
gennem Paypal)?

mvh
Kim

Fra : Anita

Dato : 21-02-05 19:16

kl wrote:
> [...]
> er heller ikke trukket fra min konto. Nu hvor jeg ikke ønsker at
> handle med denne person mere, kan jeg da sikre, at de penge heller

Han kan ikke hæve penge på din paypalkonto, du skal overføre pengene til
ham. Måske du ikke har gjort det korrekt og derfor heller ikke modtaget din
vare?

Venligst Anita

Fra : kl

Dato : 21-02-05 20:24

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Han kan ikke hæve penge på din paypalkonto, du skal overføre pengene til
> ham. Måske du ikke har gjort det korrekt og derfor heller ikke modtaget
> [...]

Jeg har betalt med mit visa-kort gennem paypal, og under "overførsler" står
der at transaktionen er "completed". Pengene er dog aldrig trukket fra min
konto. Hvis jeg nu dropper handlen, kan jeg så sikre at han på et senere
tidspunkt ikke kan hæve de penge?

Fra : bme

Dato : 21-02-05 20:28

"kl" <klne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra min konto. Hvis jeg nu dropper handlen, kan jeg så sikre at han på et
> senere tidspunkt ikke kan hæve de penge?

Er du sikker på at dine kreditkort oplysninger er korrekte??

/bo

Fra : Elund

Dato : 24-02-05 23:30

Hvis jeg betaler med mit Mastercard bliver pengene først trukket fra min
konto ca. en måned senere.
Sælger får pengene med det samme.
På din Paypal konto skal der være 2 transaktioner, hvis betalingen er
gennemført.
En transaktion der overfører pengene til sælger og en anden transaktion der
trækker fra dit kreditkort.
Hvis betalingen er gennemført, og sælger stadig ikke svarer, er der kun en
vej, nemlig at starte en klageproces til eBay.
Denne proces er desværre langsommelig og besværlig. Jeg er selv i gang med
en...

Fra : Anita

Dato : 25-02-05 08:55

Elund wrote:
> [...]
> kun en vej, nemlig at starte en klageproces til eBay.
> Denne proces er desværre langsommelig og besværlig. Jeg er selv i

Hvordan gør du?

Jeg har en større ordre jeg ikke har modtaget, men da jeg fik den sendt som
surfacemail er det nu så længe siden at alt om disse varer er væk på "My
Ebay".

Venligst Anita

Fra : Elund

Dato : 25-02-05 22:45

Du skal senest 60 dage efter pengeoverførslen melde uoverenstemmelsen (ikke
modtaget vare) til eBay
via følgende formular http://pages.ebay.de/help/tp/inr-snad-process.html.
(Hvis du ikke kan tysk, må der findes en tilsvarende engelsk side).

Sælger får derefter 10 dage til at svare på uoverenstemmelsen.
Reagerer sælger ikke på henvendelsen fra eBay kan du efter de 10 dage,
(og hvis der er gået mere end 30 dage siden købet)
anmode om tilbagebetaling indenfor rammerne af eBays køber
standardbeskyttelse.
Der er en selvrisisiko samt en max. grænse på hvor meget man kan få tilbage.
Hvis du har betalt med PayPal kan max. grænsen være højere.
Jeg kan ikke lige huske beløbene, men du kan læse mere om
standardbeskyttelsen her:
http://pages.ebay.de/help/tp/esppp-coverage-eligibility.html

Mvh.
Elund

Fra : Anita

Dato : 26-02-05 09:24

Elund wrote:
> Du skal senest 60 dage efter pengeoverførslen melde uoverenstemmelsen

Okay, så er min forsendelse vist fortabt.

Så forstår jeg egentlig ikke at sælgere vil acceptere surface mail, som
netop tager op til 2 mdr. om at nå frem. Det må jeg huske at være opmærksom
på en anden gang.

Tak for hjælpen.

Venligst Anita

Fra : Elund

Dato : 26-02-05 11:54

> [...]
>
> Så forstår jeg egentlig ikke at sælgere vil acceptere surface mail, som
> netop tager op til 2 mdr. om at nå frem. Det må jeg huske at være

Hvorfor ikke! Sælger har da ikke nogen problem. Han har fået pengene!

eBay's standard køberbeskyttelse er lavet for at beskytte købere mod evt.
svindlere
- d.v.s. f.eks. sælgere der IKKE sender nogen vare efter modtaget betaling.

Forsvinder en pakke undervejs bør det være en sag som køber og sælger kan
ordne indbyrdes.
eBay's køberbeskyttelse er næppe tænkt som en forsikring mod forsvundne
pakker.
Sådan en forsikring bør man selv tegne ved afsendelse.

Fra : Anita

Dato : 26-02-05 16:02

Elund wrote:
> Hvorfor ikke! Sælger har da ikke nogen problem. Han har fået pengene!

Men køber kan jo ikke vide om sælger reelt har afsendt pakken.

> eBay's standard køberbeskyttelse er lavet for at beskytte købere mod
> evt. svindlere
> - d.v.s. f.eks. sælgere der IKKE sender nogen vare efter modtaget
> betaling.

Ja netop. Hvilket min mistanke går på i dette tilfælde. Altså at pakken
aldrig er blevet sendt. Har talt med 2 andre købere som har købt fra samme
sælger, den ene har modtaget, den anden har ikke.

> Forsvinder en pakke undervejs bør det være en sag som køber og sælger
> kan ordne indbyrdes.

Det har ikke været tilfældet. Sælger svarer ikke på emails.

> eBay's køberbeskyttelse er næppe tænkt som en forsikring mod
> forsvundne pakker.
> Sådan en forsikring bør man selv tegne ved afsendelse.

Det er klart.

Venligst Anita