Foder
Fra : olle

Dato : 21-02-05 18:24

Er der nogle der har erfaringer med Henne Pet Food (Kronch) Gode/dårlige?

hvad med lakseolie er det godt/dårligt at give sin hund (evt. andre
alternativer)? "for pelsen"

Hilsen

"en der vil det bedste for sin hund."

Fra : jones

Dato : 21-02-05 19:16

Hej med dig.

Vi er begyndt at give vores hunde lakseolie, for en mdr. tid siden, med
rigtig godt resultat, de er blevet dejlig bløde og blanke...Så det kan godt
anbefales.

Vi har ingen erfaring med Henne Pet Food, da vi bruger Olivers.

Hilsen Annika

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 21-02-05 20:01

> [...]
> Er der nogle der har erfaringer med Henne Pet Food (Kronch) Gode/dårlige?
>
> hvad med lakseolie er det godt/dårligt at give sin hund (evt. andre

Hejsa,

Desværre heller ingen erfaringer med Henne Pet Food herfra, men til gengæld
med Purina Pro Plan.

Lakseolie er helt overflødigt, hvis man anvender Proplan. Der er meget mere
omega3 fedsyre i, end i andet foder. (I følge varedeklaration og testen fra
tænk + test)

Nu ved jeg ikke hvad du har for en hund, men hvis den er langhåret er
Proplan en rigtig god løsning. Vi har en Samojedhund, der stort set ikke ses
på vores tæpper og gulve... (Han er dog lige gået i fældning ohhh, skræk
ohhh ve! *G* Der hjælper intet foder.)

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Søren LH

Dato : 21-02-05 20:37

> Er der nogle der har erfaringer med Henne Pet Food (Kronch) Gode/dårlige?

Min schæfer havde en elendig pels, kløede sig en del og hårene stod omkring
hende.
Prøvede forskellige fodere. Ofte hjalp det i starten, og så blev det atter
det samme. Det sidste jeg prøvede var Hennes, baseret på laks. Det hjalp
heller ikke. Hun har (svag) allergi overfor lagermider, får nu barf, det gav
en meget bedre pels, fældning og kløe stoppede.

Mvh
Søren

Fra : Søren Andersen

Dato : 21-02-05 22:32

Vi har kun gode, erfaringer med Henne Pet Food.
Vi bruger den serie der heder Vaks.
Vi er opdrætter af Grand Danois og Toy-pudel.
Envider er vi ejer af Torsted Hundepension, og det er en foder som vi har
god erfaring med at alle ferie gæster kan tåle, uden at få dårlig mave.
Vi har også en god erfaring med lakseolien. Den giver en smuk blank og blød
pæls.

Hilsen
Anita & Søren Andersen
Grønbjergvej 3
6980 Tim
www.torsted-hundepension.dk

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 22-02-05 07:40

> [...]
> Er der nogle der har erfaringer med Henne Pet Food (Kronch) Gode/dårlige?
>
> hvad med lakseolie er det godt/dårligt at give sin hund (evt. andre

½øjs@

Jeg blev for en del (4) år siden anbefalet Hennes Pet Food. købte det, og
blev bare ved med at købe det. Min hund blev så sent som i går rost for en
flot pels. Jeg har givet anbefalingen videre til andre, der også er meget
begejstret for det. Hundene kan lige det, og pelsen er bare i orden. Vi har
et sted her i Kolding, hvor der kommer en del hunde, og når jeg har det med
som godbidder, er der udsolgt.

Klar anbefaling fra Ole og (især) Dino, 4½ lab/schæfer/rottweiler

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 22-02-05 08:42

Billed af Dino smidt en tur i news:dk.binaer

/Ole

Fra : Rikke Andersen

Dato : 22-02-05 11:20

Hejsa "end der vil det bedste for sin hund"

Jeg har købt en sæk engang og smidt den ud igen *S* Mine hunde kunne ikke
lige genkende det som mad.

Men når det er sagt så må jeg også lige sige at jeg fodrer BARF, så mine
hunde reagerer lidt sådan på alt tørkost. De plejer dog at spise det når de
har demonstreret længe nok men Henne var altså grænsen, det ville ingen af
dem røre)

Jeg har som regel en sæk foder stående som backup, for nogle gange ramler
alt og jeg har ingenting taget op af fryseren og alt går galt og så får de
tørkost - jeg betragter det lidt som fastfood - vi andre spiser jo også på
McD ind i mellem)

Men jeg kender flere der bruger det og deres hunde er glade nok for det og
de ser fine ud i pelsen

Rikke

PS: en der vil det bedste for sin hun behøver da ikke at være anonym - det
er da det smukkeste træk man kan finde hos et menneske...

Fra : Mette Knudsen

Dato : 22-02-05 21:46

> [...]
> Er der nogle der har erfaringer med Henne Pet Food (Kronch) Gode/dårlige?
>
> hvad med lakseolie er det godt/dårligt at give sin hund (evt. andre

Har rigtig gode erfaringer med foderet, vores ¨golden, som vi fik fra et
internat, var mat og trist i pelsen, men det ændrede sig meget hurtigt.
Vi har ikke prøvet andet foder til ham, men med de erfaringer vi har skifter
vi ikke foder.
Olien har jeg hørt kun skulle være nødvendig hvis hunden har kraftigere
problemer med hud og pels. Der skulle være olie nok i foderet.

Hilsen Mette