Vagtplan i ASP/Access97
Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-05-01 00:07

Hej,

På min arbejdsplads har vi en hjemmevagtsordning, som vi i praksis
selv styrer - bortset fra at når vi bytter/ændrer vagter, så skal det
meldes 117 steder.

For at komme ud over dette problem har vi snakket løst om at smide det
på en ASP/Access97-side, som folk selv vedligeholder. Det ville både
være fleksibelt og gennemskueligt for alle involverede parter.

Mit spørgsmål er så, om nogen af jer kender til nogle eksempler, jeg
kunne bruge til inspiration?

Jeg er ikke gået seriøst i tænkebox endnu, så der dukker sikkert
masser af problemer op undervejs, men et af de grundlæggende problemer
jeg i første omgang ikke helt kan gennemskue er, hvordan jeg får
registreret *tidsintervaller*.

Normalt går vagten fra arbejdstids slut til næste dags morgen, men
nogle gange bliver en vagt delt. Den simple løsning ville være blot at
sammenknytte et navn med en dato og så lade "særtilfældene" stå i et
kommentarfelt, men det ville unægteligt være mere proff., hvis man
kunne belægge tidsintervaller fuldt fleksibelt (fx ned til hel - eller
halvtimes-intervaller).

Nogen ideer?

Mvh. Jørn

+ dk.edb.database.ms-access