taber hår
Fra : anne von qualen

Dato : 21-02-05 09:00

Hej

Min Border Collie han er begyndt for et par dage siden at tabe store
hår-totter og jeg mener STORE totter, det er ikke at se på hans pels
at det mangler, men mit gulv ligner jeg ved ikke hvad, skal støvsuge
hver dag og posen bliver næsten fyldt med hår, han bliver børstet
så godt som hver dag men alligevel taber han de der store totter !

Er der andre der har prøvet dette eller ved hvorfor ?
Han får Chappi m. kylling og grøntsager det sker måske at han en gang
i ugen får madrester.

Håber i har en ide om hvad det kan være !

Anne.

Fra : Rikke Andersen

Dato : 21-02-05 09:29

Hej Anne

Den er vel bare gået i fæld ? og taber sin underuld - det falder som regel
af i store totter.

Tag evt og børst ham med en karte eller noget der er virkelig god til
underuld 2 gange om dagen så burde det værste være over i løbet af en uges
tid. Jeg har haft en Islandsk fårehund som gik i fæld to gange om året og
der kunne jeg børste en hel bærepose med underuld af hver dag i ca. 1 uge -
jeg synes det er hurtigt overstået hvis man gider strigle dem morgen og
aften.

Men jeg må sige at mine egne Border Collier ikke fælder på den måde men jeg
kender flere der har BC der smider alt underuld på en gang.

Rikke

Jeg vil ikke sige at jeg har store erfaringer med

Fra : Cindie_i

Dato : 24-02-05 16:14

Hey

Jeg synes også at det lyder som om det er en normal fælde-periode.
Min border collie fælder også temmelig meget for tiden,- faktisk så
meget at hvis ikke han bliver børstet, så er det nødvendigt at støvsuge
gulve flere gange om dagen hvis hjemmet skal forblive rimelig rent (og
her er der endda tale om en næsten korthåret bcér)

Hilsen
Cindie

http://www.kandu.dk/

Fra : anne von qualen

Dato : 25-02-05 08:22

"Cindie_i" <Cindie_i.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gulve flere gange om dagen hvis hjemmet skal forblive rimelig rent (og
> her er der endda tale om en næsten korthåret bcér)

Vi har nu været ude for at købe en slags "karte" ved ikke
om det er stavet rigtigt men en slags børste der har lange metal tænder, og
hold da op vi fik et chok, alt det hår der
kom af, tror der var en hel pose fyldt med hår...
Det er første gang vi har en BC så det var lidt af et chok at den taber så
meget hår
Men nu er hjemmet pænt igen *griner*

Anne.