Spørgsmål om PSU
Fra : LHL

Dato : 20-02-05 22:13

Hej

Min svigerfars pc er gået kold, så jeg fik til opgave at fikse den. Det er
en lille skod maskine med et Tekram S381-M mobo, 700 Mhz Celeron og den
mindste psu jeg nogensinde har set. Bundkortet er defekt, så ville skaffe et
nyt, men det er ikke nemt at finde et sokkel 370 i disse tider, for slet
ikke at nævne prisen. Jeg tænkte derfor på at opgradere den med en Sempron
2300+ og et ASRock - K7S41GX mobo, men så kommer det store spørgsmål. Kan
psu´en trække dette ?????

Psu data:

Output 146,6 W MAX.
+12V - 4A
-12V - 0,3A
+5V - 14A
+5VSB - 1A
+3,3V - 7A

+5V and +3,3V total output not exceed 90W

Der er tilsluttet en HD, Cd-rom og cpu blæser.

Mvh.
Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-05 22:31

"LHL" <lars@Removeholm.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> +3,3V - 7A
>
> +5V and +3,3V total output not exceed 90W
>
> Der er tilsluttet en HD, Cd-rom og cpu blæser.

Det vil den næppe kunne. 300 w vil nok være minimum. Du får jo nok også brug
for nogle ram, da de gamle formentlig er sdram.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 20-02-05 22:33

On Sun, 20 Feb 2005 22:12:49 +0100, "LHL" <lars@Removeholm.mail.dk>
wrote:

> [...]
>2300+ og et ASRock - K7S41GX mobo, men så kommer det store spørgsmål. Kan

I stedet for at bruge en masse tid og energi på noget som sikkert
alligevel ikke vil lykkes, så lok ham dog til at bruge ~3.000 kroner
på en komplet ny?
I forhold til det han har nu (og hans behov i det hele taget?) vil
enhver ny maskine være en forbedring! Så slipper du også for at være
livstidssupporter for ham - henvis til producentens hotline
(Du kan få den allerbilligste Dell til lige under 3.000,- incl. sw og
hotline! Den vil stadig være væsentlig hurtigere end det han er vant
til!)

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Søren Lund

Dato : 23-02-05 13:15

LHL wrote:

> [...]
> +3,3V - 7A
>
> +5V and +3,3V total output not exceed 90W
>
> Der er tilsluttet en HD, Cd-rom og cpu blæser.

Jeg vil sige at det afhænger af kvaliteten på PSU. Prøv det og se om
det fungerer. Hvis det ikke er tilfældet, kan man jo altid lige smide
200,- mere efter det og købe en ny PSU. De koster ikke mange penge i
dag.

--
Med venlig hilsen,
Søren Lund