Telefin
Fra : Morten

Dato : 20-02-05 20:18

Hej!
Jeg har de sidste par dage oplevet udfald/hakkende lyd hos dem jeg ringer
til. Har forsøgsvis prøvet at ringe fra en gratissip konto og så er der
ingen problemer, andre der har oplevet det samme inden for de sidste dage?

Mvh.

Morten

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 20-02-05 21:33

Jeg har også Telefin. Har haft nøjagtig de samme problemer. Jeg kan sagtens
høre dem der ringer, men de oplever udfald og hakken.

Jeg tror telefin har nogle problemer, det viser deres Driftstatus.

/Thorkild

Fra : JJ

Dato : 21-02-05 09:26

> Jeg tror telefin har nogle problemer, det viser deres Driftstatus.

Øhhh hvor ?, der står intet, sidste status er fra d. 18, og det vedrørere
tlf. svare

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 21-02-05 16:31

Hehe

De sletter det vist fra neden af.. Så du kun kan se det sidste.

Jeg har specielt siden nytår haf problemer med mit Telefin.

Fra : JJ

Dato : 21-02-05 09:24

> [...]
> høre dem der ringer, men de oplever udfald og hakken.
>
> Jeg tror telefin har nogle problemer, det viser deres Driftstatus.

Yep, hakken ved modtager oplevet d. 20/02/2005.

vh
jeppe

Fra : Morten

Dato : 21-02-05 11:43

> Yep, hakken ved modtager oplevet d. 20/02/2005.
>
> vh
> jeppe

Tak for svar, så behøver jeg nok ikke fejlfinde på min egen forbindelse,
droppede også lige et par linier til Telefin ang. det samme, så bliver det
spændende om de har tænkt sig at svare.

mvh.

Morten

Fra : Klaus Peterson

Dato : 21-02-05 17:30

Morten wrote:
> [...]
> ingen problemer, andre der har oplevet det samme inden for de sidste dage?

Hej Morten

Også problemer hos os. Det er snart ved at være r.. irreterende. Det er
oftere og oftere der er problemer med Telefin. Hvis ikke der snart
bliver mere stabilitet må man jo skifte udbyder.

Klaus

Fra : Morten

Dato : 21-02-05 19:39

> [...]
> er oftere og oftere der er problemer med Telefin. Hvis ikke der snart
> bliver mere stabilitet må man jo skifte udbyder.

Hej

Har Fået mail fra kundeservice om de har foretaget nogle ændringer i
weekenden, så vi må jo håbe det hjælper, jeg har selv haft ok lyd idag.

mvh.

Morten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-05 20:32

In article <Xns9603CE7239D8Dgramfoldagerremovenr@212.54.64.134>, Morten wrote:
> [...]
> ingen problemer, andre der har oplevet det samme inden for de sidste dage?

Har selv Musimi. Når jeg ringer gratis til min far på telefin, så er
lydkvaliteten i top. Når min far ringer til mig (som fastnetnummer,
men jeg ved ikke om Telefin router direkte), så er den lyd jeg
får ret hakkende. Virker næsten som om Telefin enten vælger en skod-codec,
eller ikke har båndbredde nok.

Desværre tager Musimi ikke mod porteringer, ellers var min far kunde der.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 21-02-05 21:33

Hej Morten

Ja her kører det også rigtig dårligt. Og har gjort det et par uger snart.

Samtaler bliver afbrudt, og det hakker og sprutter, uanset om det er
firefly (med iax) eller via Grandstream adaptoren.

Næsten hver dag skal jeg genstarte adaptoren da den "falder af" og står
og blinker rødt.

Ærgerligt for jeg har været kunde der siden sensommeren, og der kørte
det sgu rigtigt godt.

Jeg har overvåget trafikken på min linie under samtalerne, og den er på
ingen måde overbelastet, så jeg vil påstå at det er hos telefin der er
noget galt.

Jeg har skrevet til deres kundeservice den 16. feb. og har intet svar
fået endnu.
Det har jeg ellers prøvet før og fået svar næsten med det samme.

Det tyder på at der gået noget helt galt efter deres seneste opgradering
(se bare driftstatus for de sidste par dage)

De får noget tid endnu, ellers så flytter jeg til musimi. (også selvom
jeg skal have nyt tlf. nr. og skal gi mere pr. minut)

Mvh
Jesper Rasmussen

Fra : Martin Dantoft

Dato : 22-02-05 08:22

Hej alle sammen.

Jeg har nu haft Telefin i snart 4 uger.... 2 uger hvor det slet ikke virkede
og 2 uger hvor kvaliteten har været noget tvivlsom. De sidste par dage har
jeg ikke kunne ringe hjem men godt ringe ud !! Lydkvaliteten har været
elendig med mange udfald og afbrydelser. Min ATA-486 har det åbenbart det
heller ikke godt for der er meget sus på lyden også selv om at jeg ikke har
forbindelse til Telefin. Der er aldrig helt stille, der er altid denne susen
i baggrunden, det kunne lyde som switch støj fra strømforsyningen eller
??????

Nogen der har haft samme problem ???

Martin

Fra : om

Dato : 22-02-05 15:13

Hvorfor mon vi alle forlod Telefin og gik over på Telsom ?????

Hilsen Ole

---

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-02-05 22:22

Hej

"om" <om@ifom.dk> wrote:

>Hvorfor mon vi alle forlod Telefin og gik over på Telsom ?????

Det gjorde 'vi' heller ikke ! - Vi gik over til Musimi !.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-02-05 23:41

Nope- Telsome

Fra : stone

Dato : 26-02-05 17:15

kan man portere sit nummer til Telsome ?

stone

Fra : Søren Blom

Dato : 26-02-05 20:15

"stone" <æ@bæ.d> skrev
> kan man portere sit nummer til Telsome ?

ja, det kan man godt.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Frank

Dato : 01-03-05 23:00

Jeg har kørt med Telefin i 4 måneder og aldrig haft nogle problemer,
kvaliteten er bedre end den gamle fastnet telefon.

Fra : Morten

Dato : 01-03-05 17:07

"om" <om@ifom.dk> wrote in news:cvfelb$5uk$1@news.cybercity.dk:

> Hvorfor mon vi alle forlod Telefin og gik over p† Telsom ?????
>

> Hilsen Ole

Ja må godtnok sige det er fristende at skifte for Telefin's kvalitet er
godtnok ringe/ubrugelig, men hvordan er lyden hos Telsom?? Jeg har bare
svært ved at se hvordan Telefin har fået skrabt de kontrakter til sig ved
flere antenneforeninger, når de ikke kan levere varen.

Morten

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 01-03-05 20:00

> [...]
> svært ved at se hvordan Telefin har fået skrabt de kontrakter til sig ved
> flere antenneforeninger, når de ikke kan levere varen.

Jeg har brugt dem siden engang i august sidste år.
Der kørte det fint. Efter årskiftet er det blev dårligere og dårligere.
I øjeblikket er det ganske forfærdeligt.

Desværre har jeg lige fået en automatisk optankning. Det har jeg slået
fra nu, og når min konto er ved at være tom, så vil jeg stærkt overveje
at skifte udbyder.

For at sige det mildt. Det er ejemæme dårligt, og stort set ubruligt.

De kan ikke anbefales.

Mvh
Jesper Rasmussen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-03-05 20:14

In article <d02e2k$hl1$1@news.cybercity.dk>, Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
> at skifte udbyder.
>
> For at sige det mildt. Det er ejemæme dårligt, og stort set ubruligt.

De unskylder sig med at vejret ikke har muliggjort det for dem at
køre til København og sætte en passende dimensioneret server op.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 02-03-05 15:46

> De unskylder sig med at vejret ikke har muliggjort det for dem at
> køre til København og sætte en passende dimensioneret server op.

Ok. Ja jeg har opgivet deres "kundeservice". Det sidste de skrev til mig
var at de godt vidste det kørte dårligt, og at de var ved at sætte nye
servere op.

Der står også på deres hjemmeside at de skulle have opgraderet deres
udstyr i week-enden, men det er det jo så nok ikke blevet jf. det du
skriver.

Mvh
Jesper Rasmussen