Gardinstof ....
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-02-05 20:10

Ja, så fik jeg jo de jordslåede pletter af mine gardiner. - men desværre røg
farven også .... Det var nok lidt for skrap kost jeg gav dem..... Så der
skal jo sys nogle nye....

MEN inden jeg bare går i den første og bedste stof-shop: Hvilket stof skal
man købe til "maritimt brug" ??

De reparationer jeg har lavet på bomtelt, windbreakers mm er syet med noget
speciel tråd idet alm. sytråd lynhurtig nedbrydes af enten salt eller sol
(jeg huske det ikke ...). Gælder det samme stoffet. Er der noget stof der er
bedre and andet ?? Bomuld suger jo vand, så er der (i praksis) større risiko
for jordslået pletter på bomuld ?

Helt generelt er jeg jo "pissed" over at der kommer pletter på dem. - så det
skulle gerne være noget stof der kan tåle jeg skyller dem i Rodalon . Kan
man egentligt ikke bare lade værre at skylle Rodalonen ud ??holder det så
længere eller ødelægge det stoffet ?? Er Atamon bedre ?

Alle ideer og fif modtages vedr. materialevalg til stof og tråd.

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : Stig Andersen

Dato : 21-02-05 20:45

Bjarke Christensen <BjarkeMC@grevestrand.dk> (IngenSpam) skrev:
> [...]
>samme stoffet. Er der noget stof der er
>bedre and andet ?? Bomuld suger jo
>vand, så er der (i praksis) større risiko

Sytråden skal svare til stoffet.
Gå ned i en gardinbutik og se hvad de har, du kan sammenligne med
stof til gardiner i campingvogn samme miljø til tider med meget
fugt.
Hvis du vælger noget syntetisk stof skal tråden svare hertil.

Jeg har selv gardiner i bomuld frøskal de har holdt fantastisk og
kan tåle rodalon, men de er jo ikke farvet.

Stig