Ny vogn
Fra : carsten

Dato : 20-02-05 19:23

Vi er en familie på 2 v og 2 b der er førstegangs købere af cv. Hvad skal vi
købe, vi vil bruge ca 40.000 kr

Fra : Gismo

Dato : 20-02-05 21:05

carsten wrote:
> Vi er en familie på 2 v og 2 b der er førstegangs købere af cv. Hvad
> skal vi købe, vi vil bruge ca 40.000 kr

Køjevogn.

Gismo

Fra : Marco Mølbæk

Dato : 21-02-05 08:02

> Køjevogn.

Hej
Jeg mener bestemt også I skal købe en køjevogn. Vi er 2.årgangs campister,
og stod i samme situation som jer sidste år. Vi gik til en forhandler og
fandt en lille Knaus køjevogn fra 1990 til 42.000.
Det er en god ide, at bruge et par weekender til at kikke på forskellige
campingvogne.
Håber I finder en god vogn og får en dejlig campingferie.

Venlig hilsen
Marco

Fra : claus b. p.

Dato : 25-02-05 10:58

"Marco Mølbæk" <marcom@NOSPAMadslhome.dk> wrote in message

> Hej
> Jeg mener bestemt også I skal købe en køjevogn.

Hvorfor mener i køjevogn?
Jeg studerede markedet lidt sidste år for at finde en brugt vogn, (endte
med at tage afsted med telt) og med 2 voksne og 2 større børn valgte jeg at
gå uden om køjevognene. Min tanke var at ungerne ville elske at krybe ned i
en dobbeltseng og læse og spille, mens de voksne hyggede sig i den anden
ende om et veldækket kaffebord. Jeg havde tænkt mig en ældre vogn på ca.
500cm og max. 1225 kg. Har camperet mange år i telt, men har ingen erfaring
med cv.

/Claus

Fra : Marco Mølbæk

Dato : 25-02-05 14:04

> Hvorfor mener i køjevogn?

Min forudsætning for at vælge campingvogn er måske også en anden end din. Vi
ville gerne have en lille vogn, der var let at komme rundt med, og så skulle
der være plads til 2 drenge på 4 år.
Drengen er glade for deres "små huler" og det er let for os at få legetøj
ol. gemt lidt af vejen.
Vores CV har køjer der kan laves om til siddegrupper og skabe. Det er måske
nok en lidt for spinkel konstruktion til store børn.
Jeg mener stadig, at I skal bruge et par weekender på at kikke. Der er jo
rig mulighed i Herníng lige nu.
Håber I finder den rigtige CV

Go' weekend.....og jagt.....

Marco

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 25-02-05 17:51

> Hvorfor mener i køjevogn?
Fordi at da har de deres egen seng, der hele tiden står klar. Meget
fint hvis man f.eks er på længere ture med overnatning undervejs.

> [...]
> en dobbeltseng og læse og spille, mens de voksne hyggede sig i den anden

Det lyder også godt. Man skal gøre op med sig selv, om hvad man har
brug for. Du skal bare være klar over, at I alligevel først finder
den rigtige indretning efter 3-4 vogne Derfor kunne det måske være
en god ide at prøve at leje først, altså ud og finde en indretning I
tror passer til jer og så finde en udlejningsvogn med samme
indretning. Jeg gør mest i LMC og da synes jeg I skal prøve at kigge
på f.eks MDK med dobbeltseng, siddegruppe i midten og to køjer i
enden. Samme indretning findes også hos andre mærker. Eller prøv at
kigge på min side www.kloster-trailerudlejning.dk Vi har en LMC 510
med to køjer i front, den nederste kan laves om til dobbeltseng, og så
har den rundsiddegruppen i bagenden, der også kan ændres til 2
sovepladser

Jeg havde tænkt mig en ældre vogn på ca.
> 500cm og max. 1225 kg. Har camperet mange år i telt, men har ingen erfaring
> med cv.

Jamen, du skal ikke holde dig tilbage, hvis man ikke spørger, får man
jo aldrig noget at vide

mvh
Steen

Fra : phk

Dato : 28-02-05 10:17

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> en dobbeltseng og læse og spille, mens de voksne hyggede sig i den anden

Overvej om i bagefter gider til at lave kaffebordet om til seng. Det er ret
træls, også når der er 25-30 graders varme. Og så putte sengen væk næste
morgen.

Mit råd er find køjevogn med seng ved siden af og lad det være permanent
soveværelse. Og hyg jer med kaffebord i den anden ende af vognen.

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Søren

Dato : 25-02-05 10:05

> Vi er en familie på 2 v og 2 b der er førstegangs købere af cv. Hvad skal
> vi
> købe, vi vil bruge ca 40.000 kr

Find først ud af hvad I må trække med jeres bil, så I ikke går ud og falder
for en vogn i ikke må køre med.
Hvilken bil kører I i ?

Fra : carsten smith

Dato : 25-02-05 22:20

Søren <nospam_svu@ccieurope.com> skrev:

>Find først ud af hvad I må trække med
>jeres bil, så I ikke går ud og falder
>for en vogn i ikke må køre med.
>Hvilken bil kører I i ?

Vi kører Alfa Romeo 156 2.0 Egenvægt 1250 Max påhæng 1300
Her og har vi 3 vogne på beding
1993 Burstner 460 TK med fast toilet og skabskøje.Isabella fortelt
1992 Dethleffs 465 TK Fast toilet og faste køjer .2003 Isabella
fortelt 3m og alt udstyr undt. bord
1996 Hobby 495 T Fast toilet 2 sovegrupper.Isabella sommer og
vinter fortelt 2,5 m.Pose markise til side og vinduer.
Prisen er næsten den samme og vi er itvivl om køjer eller senge
da børnene jo nok kan holde ud at sove sammen i ferien og nogle
weekender.

Fra : Jørgen L.

Dato : 25-02-05 22:38

> [...]
> 1996 Hobby 495 T Fast toilet 2 sovegrupper.Isabella sommer og
> vinter fortelt 2,5 m.Pose markise til side og vinduer.

Ud fra det du skriver, og det valg du har skrevet her, så ville jeg klart
vælge Dethlefen, fast køje er mere holdbar end skabs køje samt 3 telt er
heller ikke at foragte.

Hobbyen, tja nu bliver jeg måske slagtet, dem ville jeg helt holde mig fra,
og af Burstner og Dethleffs mener jeg ar Dethleffen er bedst skruet sammen,
selvfølgelig afhængig af pris og alder osv.

--

Hilsen Jørgen

Fra : Tournesol

Dato : 26-02-05 08:11

Hejsa

> Prisen er næsten den samme og vi er itvivl om køjer eller senge
> da børnene jo nok kan holde ud at sove sammen i ferien og nogle
> weekender.

Vi troede også vores børn kunne holde ud at ligge sammen det kan de på sin
vis også men vores datter sover meget uroligt og holder sin bror vågen og
det er altså ikke fedt at være afsted en weekend når man ikke får sovet
Så jeg vil helt klart anbefalde en køjevogn.

knus Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 26-02-05 08:04

Godmorgen

"carsten" <cato@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er en familie på 2 v og 2 b der er førstegangs købere af cv. Hvad skal
> vi
> købe, vi vil bruge ca 40.000 kr

Jeg vil helt sikkert anbefalde jer at købe en køjevogn når i har 2 børn.

Vi købte for ca 2 år siden en cv uden køjer og vi har fortrudt det rigtig
mange gange ,så nu hvor vi så småt er ved at skifte bil overvejer vi også at
købe en køjevogn.( de fleste køje vogne er for tunge til den bil vi har nu)

vores problem med at børne skal ligge ved siden af hianen er at vores datter
ligger MEGET uroligt om natten og vækker derfor hele tiden sin storebror og
det syntes han er ret trælst.

Men tænk jer rigtig godt om hvad jeres behov er og kig på rigtig mange cv
før i køber.

Knus Henriette.