passwd i mysql
Fra : andy

Dato : 20-02-05 15:52

hvordan ændre jeg passwd i mysql
/usr/bin/mysqladmin -u root -h server password 'new-password'
da jeg ved en fejl skrev new-passwd som midt passwd

Fra : Per Thomsen

Dato : 22-02-05 21:27

andy wrote:
> hvordan ændre jeg passwd i mysql
> /usr/bin/mysqladmin -u root -h server password 'new-password'
> da jeg ved en fejl skrev new-passwd som midt passwd

mysql -u root -h server -p

indtast gammelt password

mysql>use mysql;

mysql>UPDATE user SET password=PASSWORD("nytpassword") WHERE user="root";

mysql>exit

Sådan!

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 23-02-05 00:24

> http://www.pert.dk/
Skal du ikke stramme lidt på op sikkerheden i din søgefunktion på siden ?

Kom til at gå ind på din side, fordi jeg sad og kedede mig. Søge
funktionen giver nogle interessante resultater. Specielt hvis der søges
på sql. Det virker bare underligt at din søgefunktion medtager PHP kode,
hmmm...?

/mikkel

Fra : Per Thomsen

Dato : 23-02-05 01:15

Mikkel Bundgaard wrote:

> [...]
> funktionen giver nogle interessante resultater. Specielt hvis der søges
> på sql. Det virker bare underligt at din søgefunktion medtager PHP kode,

Wow! Tusind tak for det! Den var godt nok slem, den fejl der.

Det er nok på tide at jeg begynder er køre med white-listing i stedet
for black-listing af søg-bare sider.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Thor Dreier

Dato : 23-02-05 17:11

Per Thomsen wrote:
> mysql>UPDATE user SET password=PASSWORD("nytpassword") WHERE user="root";

Hvis du gør det på den måde plejer det, ihvertfald med ældre versioner
af mySQL, at være nødvendigt med en:

flush privileges;

Thor