MS Windows
briani 27239
Bootdisk 98
Fra : Filip

Dato : 20-02-05 14:34

Hej NG

Jeg skal lave en bootdiskette til windows 98, til en kammerat som har smidt
sin væk. Jeg har en bootdiskette selv i forvejen, som jeg kopierede i xp,
men den kan man åbenbart ikke bruge til at boote op på. Jeg har været ved at
søge lidt rundt efter et program som kan lave en bootdiskette til win98, men
jeg kan ikke finde noget konstruktivt. Er der nogen der har et link, eller
kender et program som kan kopiere en bootdiskette???

Filip

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-02-05 14:35

http://bootdisk.com/

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Filip

Dato : 22-02-05 16:16

> http://bootdisk.com/

Tak for det

Filip

Fra : Gnistn

Dato : 21-02-05 19:13

Filip wrote:

> Er der nogen der har et link, eller kender et program
> som kan kopiere en bootdiskette???

Ja, f.eks. Floppy Image:

www.rundegren.com

Jeg poster et image af en dansk win 98 bootdisk i news:dk.binaer , denne
bootdisk har iøvrigt den nye danske version af fdisk der kan genkende
harddiske større end 64 GB:

http://support.microsoft.com/?kbid=263044

Du skal bare sætte en tom diskette i og køre det selvudpakkende image som
jeg har lavet med Floppy Image.

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : aaron

Dato : 21-02-05 23:52

>eller kender et program som kan kopiere en bootdiskette

Det kan Windows XP! Når du kopierer en bootdiskette, skal du bruge
kommandoen diskcopy.
Start>cmd og skriv "diskcopy a: a:" (uden anførselstegn)

//aaron

http://www.kandu.dk/

Fra : aaron

Dato : 21-02-05 23:52

> et program som kan kopiere en bootdiskette

Windows XP! Brug kommandoen diskcopy.
Start>Kør...>cmd og skriv "diskcopy a: a:" (uden anførselstegn)

//aaron

http://www.kandu.dk/