Krads og bid
Fra : Mia Warming

Dato : 20-02-05 13:51

Hvordan får vi vænnet Lille My og Nemo af med at bide i fingre og sætte klør
i vores hænder samtidig?? Lige nu er det jo ikke det største problem men vi
er ikke intereserede i at de gør det når de bliver store.. Allerede nu er
deres tænder skarpe nok.

Mia

Fra : Kate

Dato : 20-02-05 15:04

"Mia Warming" <mtune79@hotmail.com> wrote in

> Hvordan får vi vænnet Lille My og Nemo af med at bide i fingre og
> sætte klør i vores hænder samtidig?

Her har jeg bare sagt NEJ i et hårdt tonefald og ladt være med at
bevæge hænderne, så de ikke har kunnet rive/bide. Det har faktisk
virket, men man skal være konsekvent og ikke lege voldsomme lege med
hænderne. Mowgli, næsten 3 år gammel, kan godt forveksle nussetid med
legetid, men et nej får ham på andre tanker

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Pia Nave

Dato : 20-02-05 16:00

Kate wrote:
> [...]
> hænderne. Mowgli, næsten 3 år gammel, kan godt forveksle nussetid med
> legetid, men et nej får ham på andre tanker

Amigo forveksler også disse to ting engang imellem Så jeg gør enten
det samme som Kate eller også puster jeg ham lidt i hovedet. Det får ham
altså til at holde op! Mener jeg læste engang, at når katte hvæser af
hinanden, så puster de en anelse samtidig og derfor opfatter kattene
vores pust som en irettesættelse.
Hmmm.....håber det giver mening

Hovsa......glemte helt at sige tillykke med de små Har været inde og
lure lidt på din profil - og hvor er de godt nok kære, de små
Ææææææælsker bare den mussegrå farve

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-02-05 21:57

Mia Warming wrote:
> [...]
> er ikke intereserede i at de gør det når de bliver store.. Allerede nu er

Jeg skriger AAAAAAAAAVVVVVVV i højt toneleje, som en anden killing ville
gøre det (mens jeg holder den "angrebne" legemsdel helt stille), indtil
katten slipper taget - de lærer hurtigt, at mennesker er nogle meget
sarte væsener
mvh Camilla

Fra : Allan

Dato : 20-02-05 22:05

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre det (mens jeg holder den "angrebne" legemsdel helt stille), indtil
> katten slipper taget - de lærer hurtigt, at mennesker er nogle meget

Hørt, ja de bliver helt flove, når man råber avvvv.
Det har virket fint her, Og det er vigtigt, som Camilla skriver, At holde
den angrebne legemsdel helt i r
Ellers gør det rigtigt avs.

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 20-02-05 22:37

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

Og det fik mig lige til at tænke på en sød historie, Som jeg vil dele med
jer.

Min meget savnede kat Luffe, var en tur til det årlige dyrlæge tjeck.
Min dyrlæge renser tænderne på kattene uden bedøvelse.
Hun tager fat i nakken på katten med den ene hånd, Og får dem til at åbne
munden.Og med den anden hånd skraber hun plak og tandsten fri med et dertil
egnet værktøj.
Hvordan hun tør og slipper afsted med det ved jeg ikke.
Men det var Luffes tur, Og hun trak hårdt, Luffe havde en brækket kæbe som
var vokset skævt sammen så der var en del tandten.
Og hun trak lidt for hårdt for Luffe, Så han lagde en pote på hindes kind og
skubbede. Hvorpå min dyrlæge sagde. Nøj hvor er han sød , Så du det, Helt
uden kløer.
Se det er nu en god,eller dum dyrlæge. og en sød kat der havde lært det
der med sømposen.

Så kattene kan nu lære det.

Mvh Allan