hvor høj
Fra : anne von qualen

Dato : 20-02-05 13:19

Hej

jeg har hørt et eller andet om at man evt kan regne
ud hvor højt en´s barn ca bliver, ved at måle barnet
når den har en bestemt alder og så gange med et
eller andet ??
Er der nogen der ved noget om det ??

Anne.

Fra : MAG

Dato : 20-02-05 14:35

Hejsa!

Det jeg har fået af vide er at den højde de har når de er 1 år skal der
ligges en meter til, f.eks.: 1 år 80 cm + 1 meter = 180 cm når de er fuldt
udvokset...men om det passer skal ikke kunne sige....

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Anja

Dato : 20-02-05 14:38

> [...]
> ud hvor højt en´s barn ca bliver, ved at måle barnet
> når den har en bestemt alder og så gange med et

Det siges at hvis du lægger en meter til barnets højde når det er 1 år eller
du ganger barnets højde med 2 når det er 2 år skulle du få højden som
voksen - jeg ved ikke om det passer

Anja

Fra : Cat

Dato : 20-02-05 14:45

Anja wrote:
> [...]
> du ganger barnets højde med 2 når det er 2 år skulle du få højden som

I så fald skulle min mand være 2.10 - og han er kun sølle 1.95 (han var
105 cm som 2-årig)

Jeg tror ikke, den passer. Så skulle jeg kun have været 78 cm høj på min
2-års fødselsdag, og det passer nok heller ikke (eller 55 cm, da jeg var
et år

Prøv at bruge reglerne på nogen I kender.

Tine

Fra : ellisa

Dato : 20-02-05 16:25

> [...]
> et år
>
> Prøv at bruge reglerne på nogen I kender.

Passer ikke her...... Så skulle jeg kun være 58 cm på min 1 års dag - og min
far skulle have været 105 cm da han var 1 år.......

/ellisa

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 15:25

Hejsa Anne.
Jeg har ligeså lige læst i et eller andet blad/bog eller hvad hulen det nu
har været :) ,at man kan dividere morens og farens højde. Det resultat der
kommer frem der skal du tillægge 7 cm, hvis det er en dreng du venter, eller
trække 6 cm fra, hvis det er en pige.
Vi har selv lige siddet med det, da vi så sent som i fredags fandt ud af, at
vi skal være forældre for første gang. Det er helt fantastisk!

Fra : anne von qualen

Dato : 20-02-05 17:37

klip
> [...]
at
> vi skal være forældre for første gang. Det er helt fantastisk!

klip

Tillykke

Har selv lige regnet med den, at lægge 1m til de antal
cm. barnet er når de er et år, for det passer med et par få cm. her i
familien.
Min søn var 84cm. da han var et år og det vil så betyde
at han bliver 184 høj. Hans far er 186 og jeg er 174 så
det kommer nok til at passe sådan ca.

Og endnu engang Tillykke

Anne.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 19:27

"anne von qualen" <aevq@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:U03Sd.1571

> Min søn var 84cm. da han var et år og det vil så betyde
> at han bliver 184 høj. Hans far er 186 og jeg er 174 så
> det kommer nok til at passe sådan ca.

Så skulle jeg kun have været 64 cm. da jeg var 1 år, så jeg tror heller
ikke, at den holder helt....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-02-05 20:14

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> "anne von qualen" <aevq@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så skulle jeg kun have været 64 cm. da jeg var 1 år, så jeg tror heller
> ikke, at den holder helt....

Det "sikreste" er nok at kigge på forældrene. Deres højde kan tit være en
ledetråd. hvis der er stor forskel, så kig på den lille selv. Hvis den lille
er stor af sin alder, slægter han/hun nok den højeste af forældrene på. Men
der kan ske meget i puberteten. Selv var jeg et ret lille barrn, men nu 12
jeg 190 cm og ingen af mine forældre var mere emd 175. Til gengæld var min
morfat næsten 2 m. høj.

Per V.

Fra : Anne Marie

Dato : 22-02-05 11:29

Hej.

Jeg er blevet fortalt, at jeg som 2-årig blev målt til at blive 1,80 m som
voksen, og jeg er altså "kun" 1,73 m, hvilket også er nok Så helt passer
det nok næppe.....

Hilsen Anne Marie