Kuliål
Fra : Bainz !

Dato : 20-02-05 11:05

Hej vi er et par stykker som har over vejet kuliål i vores akvarier men
hørte fra en at man aldig ser dem og de altid ligger i grus og gemmer sig er
det rigtigt er der nogle ting ved dem som man skal overveje
kraftigt........?

MVh
Bainz !

Fra : Brizz

Dato : 20-02-05 11:41

> [...]
> hørte fra en at man aldig ser dem og de altid ligger i grus og gemmer sig
> er det rigtigt er der nogle ting ved dem som man skal overveje

Tja da jeg havde selskabs akvarier havde jeg også kuliål og ingen problemer
i det. Man så dem med jævne mellemrum men vil betegne den som en sky fisk.
Så forvent den ikke fremme hele tiden

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : J.B.

Dato : 20-02-05 11:46

> [...]
er
> det rigtigt er der nogle ting ved dem som man skal overveje

Generelt er fisken sky. Gemmer sig gør den også, men jeg har ikke oplevet at
den ligefrem graver sig ned (skyldes måske mit bundlag). Mine Kuhli'er
virker alligevel til at hygge sig. De er mere aktive end de fleste tror,
specielt når jeg fodrer drøner de rundt i bunden for at æde alle resterne.
Jeg har lagt et par billeder ud som måske kan give dig et indtryk af deres
gemme-leg.
Beklager at de ret uskarpe..
http://www.batsberg.dk/kuhli1.jpg
http://www.batsberg.dk/kuhli2.jpg
Det vågne øje kan spotte 4 stk. på det sidste billede.

De er forresten næsten alt-ædende.

M.v.h.
J.B.

Fra : Hobi

Dato : 20-02-05 12:57

"Bainz !" <bainz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hørte fra en at man aldig ser dem og de altid ligger i grus og gemmer sig
> er det rigtigt er der nogle ting ved dem som man skal overveje

Jeg kan kun anbefale kuliålene. De er sjove, og det, at man kun ser dem en
gang imellem gør det kun endnu sjovere når de så endelig er der.

Jeg har selv 5-6 stykker, og det er helt sikkert, at når jeg fodrer med
torskerogn, så kommer de farende....

MVH
Hobi

Fra : Wess

Dato : 20-02-05 18:06

når jeg fodrer med torskerogn

MVH
Hobi

Hej Hobi

har også ål, giver du dem det fra dåse, eller er det noget som du selv
koger ?

Hvor tit giver du dem torskerogn ?

MVH
Wessman

Fra : Hobi

Dato : 20-02-05 18:17

"Wess" <hej@dk.> skrev i en meddelelse
> Hej Hobi
>
> har også ål, giver du dem det fra dåse, eller er det noget som du selv
> [...]

De får det lige fra dåsen. Det bør blot plukkes/skæres i meget små stykker,
hvis de andre fisk ( scalarer og neon ) skal have af det. ( Ellers er det
mest bundfiskene, som får det - det kan selvfølgeligt også være godt
nok...).

Mine pansermaller og plecostemus går også helt grassat.

Det er meget forkelligt, hvor ofte jeg gir dem af det, men det er et fint
supplement til frostfoder.

MVH
Hobi

Fra : Brizz

Dato : 20-02-05 13:26

> [...]
> hørte fra en at man aldig ser dem og de altid ligger i grus og gemmer sig
> er det rigtigt er der nogle ting ved dem som man skal overveje

MEN... giv dig god tid hvis du skal fange dem uden at du har tømt akvariet
halvt for vand og alt andet indmad...for de er dælme hurtige!!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk