En meget lille akvariefisk
Fra : Sølvsten

Dato : 20-02-05 10:53

Søger navn og viden omkring nogle af de mindste akvariefisk der kan
købes i handelen. ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Bainz !

Dato : 20-02-05 11:04

Aner det ikke men et bud vil være gubby`er for de er ikke ret store.

Fra : Martin Bak

Dato : 20-02-05 11:31

"Bainz !" <bainz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Aner det ikke men et bud vil være gubby`er for de er ikke ret store.

Nå-nå... De er da feks. større end den ligeså almindelige neon og tetra.
Endnu mindre er dværg-tetra og dværg-tandkarpe.

Martin

Fra : Ole

Dato : 20-02-05 11:27

Sølvsten wrote:
> Søger navn og viden omkring nogle af de mindste akvariefisk der kan
> købes i handelen. ?
> Med venlig hilsen
>
> S. Mik.

Dværgrasbora er nok den mindste i alm. handel. En smuk lille livlig men
fredelig fisk. Den hedder Boraras etellerandet (maculatus?).

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-05 17:09

Ole wrote:

> Dværgrasbora er nok den mindste i alm. handel. En smuk lille livlig
> men fredelig fisk. Den hedder Boraras etellerandet (maculatus?).

Heterandria formosa

vh
Jan

Fra : Rasmus Berlin aka Ba~

Dato : 26-02-05 15:26

Dette er en ret sart fisk, og kan være svær at have i et lille akvarie
pga. dens høje krav til vandkvalitet (har selv prøvet det, uden held).

Fra : J.B.

Dato : 20-02-05 11:27

> Søger navn og viden omkring nogle af de mindste akvariefisk der kan
> købes i handelen. ?
> Med venlig hilsen
>
> S. Mik.

(Rød) Neon og Rødnæser er begge små stimefisk. Dem kan du læse om overalt,
google er din ven ;0)

M.v.h.
J.B.

Fra : Frandsen

Dato : 21-02-05 10:50

"Sølvsten" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Søger navn og viden omkring nogle af de mindste akvariefisk der kan
> købes i handelen. ?
> Med venlig hilsen

Tahns (?) fisk fra de hvide skyers bjerge er vist også ret lille. En
bedårende lille ungefødende, men kræver "relativt køligt" vand.

Fra : Rasmus Berlin aka Ba~

Dato : 26-02-05 15:33

Hvis det er et meget lille akvarie, så er det jo vigtigt at det ikke er
en stimefisk, da man da ikke ville have plads til en hel stime.
Hvis du bor i nærheden af Århus, bør du tage ud i PetWorld i Viby, der
er der altid nogle af de lidt mere specielle små fisk hjemme. Da jeg var
der for et par dage siden havde de vist: dværghummer, dværg
pansermaller, bardis red scarlet og en 2-3 andre meget små fisk.
Bardis red scarlet (Badis bengalensis) kan bestemt anbefales, den bliver
ikke mere end ca 2 cm, og er enormt flot.
Pygmæ gurami er vist også en mulighed.
2 af de meget små arter vil jeg dog ikke anbefale..., det er Rasbora
maculata "Dværg/Pygmæ rasbora" og Otocinclus affinis "Dværg sugemalle",
da de er meget sarte.
Og ellers kan platy også anbefales, jeg har selv en gående på 8L sammen
med et par rejer, og den trives. :)

Held og lykke.

Fra : BC

Dato : 26-02-05 15:36

Sølvsten wrote:
> Søger navn og viden omkring nogle af de mindste akvariefisk der kan
> købes i handelen. ?
> Med venlig hilsen
>
> S. Mik.

hvad med humlebier, (kan ikke huske deres lat. navn)
de bliver heller ikke ret store, og er vældig chamerende

/Brian

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 26-02-05 19:01

"Sølvsten" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Søger navn og viden omkring nogle af de mindste akvariefisk der kan
> købes i handelen. ?

Hej

Her er en lille akvariefisk:
http://www.fishbreeding.dk/frame.html?artikler/art_h_formosa.html~Main