Navigator på tilbud
Fra : phk

Dato : 20-02-05 10:17

Jeg har netop modtaget en annonce i forbindelse med camping, hvor en
forretning sælger en Garmin Street Pilot III til 4.000 kr. Det var en
udmærket navigator for 3 år siden - jeg har selv haft en. Men i dag er den
aaalt for langsom og du vil være meget bedre tjent med f.eks. at købe en
Garmin Quest til kr. 4.421 på

https://www.aspidshop.com/export/store/product_info.php?cPath=&products_id=156

Muligvis kan den fås billigere andre steder. Den er _meget_ hurtigere, kan
det samme, og er meget mindre (brystlommestørrelse).

--
Per, Esbjerg

Fra : Gismo

Dato : 20-02-05 12:50

phk wrote:
> [...]
> er den aaalt for langsom og du vil være meget bedre tjent med f.eks.
> at købe en Garmin Quest til kr. 4.421 på

Nu kunne jeg jo selv undersøge det men spørger her,
Kan hukommelsen ikke udvides så man kan have hele
EU i maskinen?

Vil de 243mb. række til DK,D,A,NORD I,

Gismo.

Fra : phk

Dato : 20-02-05 13:20

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu kunne jeg jo selv undersøge det men spørger her,
> Kan hukommelsen ikke udvides så man kan have hele
> EU i maskinen?
>
> Vil de 243mb. række til DK,D,A,NORD I,

Det korrekte svar er njah ...

Du kan lave en rute derned med de kortudsnit der er nødvendige for evt.
omkørsler i forbindelse med trafikuheld. Men ønsker du pludselig at køre en
anden vej hjem - f.eks. over Venedig/Villach i stedet for Brenner, så bliver
du nødt til at flytte lidt rundt på kortene. Det er så ingen problem hvis du
har en bærbar med.

MEN(!)

Den er altså for langsom. Specielt når du kommer kørende på motorvejen og
ønsker at finde benzinstationer, McDonald eller hvad det nu kan være - det
tager aaalt for lang tid at finde dem frem! Også ved genberegning af rute
tager det for lang tid. Problemet er at du når at komme for langt mens den
beregner, så i stedet for at beregne den næst-nærmeste rute til stedet
springer du den over og skal til at beregne den 3. nærmeste. Specielt
irriterende når man kører i store byer med masser af trafik og ensrettede
gader.

Generelt kommer kortene til at fylde mere og mere, fordi der bliver flere
lande føjet til og fordi der bliver føjet detaljer til i de enkelte lande.
Kun enkelte lande begynder at fylde mindre, formentlig pga. bedre
kort-kompression.

Du kan se en oversigt over hvad de forskellige landes kort fylder på

http://www.garmin.de/MapSource-Groessen.php

Jeg har en Garmin 2610 med et 2GB kort, der kan jeg have alle de kort jeg
lige vil. Den er ganske upåvirket af hvor meget kortmateriale der er i den -
så jeg kører selvfølgelig altid med alle kortene :)

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges til kr. 500 :)

Fra : Gismo

Dato : 20-02-05 21:01

phk wrote:

> Jeg har en Garmin 2610 med et 2GB kort, der kan jeg have alle de kort
> jeg lige vil. Den er ganske upåvirket af hvor meget kortmateriale der
> er i den - så jeg kører selvfølgelig altid med alle kortene :)

Jeg har kig på denne her
http://www.gps.dk/product/detail/description/40/4/2721

Nogen ide om det er noget der virker?

Har garmin V DE LUXE nu er på sin vis et udemærket produkt

Gismo

Fra : phk

Dato : 20-02-05 21:46

> Jeg har kig på denne her
> http://www.gps.dk/product/detail/description/40/4/2721
>
> Nogen ide om det er noget der virker?

Nej, jeg kender den ikke.

> Har garmin V DE LUXE nu er på sin vis et udemærket produkt

Den er så ældre end den street pilot III jeg har advaret imod, der er bl.a.
noget med størrelsen på hukommelsen og qua den er ældre er den formentlig
også langsommere end street pilot III og derfor uakceptabel langsom ...

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : verner

Dato : 20-02-05 22:27

HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM

Fra : Gismo

Dato : 20-02-05 22:52

verner wrote:

> HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM >HYLERSPAM HYLERSPAM
> HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM HYLERSPAM >HYLERSPAM HYLERSPAM

Luk nu røven, og spring de indlæg over der ikke intressere dig.
men du er jo dummerer end en skeløjet super mongol.

Gismo.

Fra : Ernst Nielsen

Dato : 21-02-05 10:49

Du var længe om at komme ud af busken, Verner.

Det er altid godt men en kommentar.

/Ernst

Fra : Gismo

Dato : 21-02-05 00:10

phk wrote:
> [...]
>
> Muligvis kan den fås billigere andre steder. Den er _meget_
> hurtigere, kan det samme, og er meget mindre (brystlommestørrelse).

Hvis jeg nu hopper på den, kan stemme så ændres til DK, det ser ikke
ud som om der skal betales VAT 19% hvis man er EU borger, er det
rigtigt eller omgåes reglerne og kan forvente en hlisen hvis varen fanges
ved tolden.

Fra hvilket land sendes den?

Gismo.

Fra : phk

Dato : 21-02-05 07:34

> [...]

> ud som om der skal betales VAT 19% hvis man er EU borger, er det
> rigtigt eller omgåes reglerne og kan forvente en hlisen hvis varen fanges

Ja, stemmen kan ændres til DK.

Hvis man er EU-borger betales moms i det land man køber fra, så du skal
betale 19% moms.

Så vidt mig bekendt sendes fra Spanien.

EU = Fri handel over frie grænser - så der er ikke noget med told.

En kammerat har fået den tilsendt. Det fungerede fint på 3-4 dage.

Fra : verner

Dato : 21-02-05 12:37

Dette indlæg er bare REN