Ekstern harddisk problem
Fra : grambo@danbonet.dk

Dato : 20-02-05 01:00

Jeg har købt en USB harddisk som jeg ikke kan få til at virke optimal.
Disken understøtter USB 2 men når jeg kobler den til min PC får jeg at vide
at disken er tilsluttet en langsom HUB, hvilket jeg ikke forstår når jeg
ikke har en HUB tilsluttet. Der skrives også at disken vil arbejde
langsommere hvilet den også gør. Min computer har USB 2 og den står også til
USB 2 i BIOS. Jeg bruger Windows XP SP2. Jeg har prøvet andre porte,
deaktivere porte, opdatere drivere men det hjælper ikke. Min onkel har
nøjagtig samme model computer og ekstern harddisk som jeg, og han har ingen
problemer med disken, den kører hurtig hos ham. Har prøvet at koble disken
til hos min fars PC som også er en Medion computer som min, og den kører
meget hurtigere hos ham og der opstår heller ikke den HUB meddelse som jeg
får.
Håber nogen kan hjælpe mig.

Hilsen Peter.

grambo@danbonet.dk

Fra : Peter

Dato : 20-02-05 01:27

<grambo@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører meget hurtigere hos ham og der opstår heller ikke den HUB meddelse

Hvis du har andre USB enheder kørende så prøv at fjerne dem. Giver det en
større hastighed, er det sikkert en dårlig skrevet driver til en af de andre
USb enheder der har skylden. Er det tilfældet, må du prøve at isolere denne
ved udelukkelses metoden, og evt. hente en opdateret driver.

Peter B

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-02-05 03:11

<grambo@danbonet.dk> skrev

> at disken er tilsluttet en langsom HUB, hvilket jeg ikke forstår når jeg
> ikke har en HUB tilsluttet. Der skrives også at disken vil arbejde

Der er det, man kalder en ROD HUB på dit bundkort, når man har mere end to
USB porte.

Gør som andre siger, fjern først alle dine USB drivere, og prøv evt også at
afinstallere dine USB porte. Se også på producentens hjemmeside, om der evt.
er en driver til dit chipsæt, der skal installeres/opdateres.

Claus

Fra : grambo@danbonet.dk

Dato : 20-02-05 03:14

Det har jeg altså prøvet som jeg også hentyder til.
Jeg har ikke andre enheder tilsluttet og jeg har prøvet at afinstallere og
opdatere drivere mindst 100 gange, samt recovered og formatteret computeren.

Fra : andropov

Dato : 20-02-05 09:00

On Sun, 20 Feb 2005 03:13:59 +0100, <grambo@danbonet.dk> wrote:

>Det har jeg altså prøvet som jeg også hentyder til.
>Jeg har ikke andre enheder tilsluttet og jeg har prøvet at afinstallere og
>opdatere drivere mindst 100 gange, samt recovered og formatteret computeren.

Prøv at sætte den til alle de usb stik muligheder som der er.

Jeg købte på et tidspunkt en usbhub til min gamle computer og jeg
kunne kun få den til at køre usb 2.0 på 1 af de 4 porte. Du må ikke
spørge mig hvorfor. De andre kørte kun usb 1.1

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-02-05 10:06

andropov wrote:
> Jeg købte på et tidspunkt en usbhub til min gamle computer
> og jeg kunne kun få den til at køre usb 2.0 på 1 af de 4 porte.
> Du må ikke spørge mig hvorfor. De andre kørte kun usb 1.1

Så er den jo defekt eller virkede den korrekt i en anden maskine?

Vi tester normalt sådanne problemer ved at installere Windows
op på en ny/anden harddisk, og virker det dér så er der tale om
software-fejl. Nogle gange kan en systemgendannelse eller en
reparation af Windows XP kurere det.
(http://kortlink.dk/mp2)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-02-05 10:08

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]
> op på en ny/anden harddisk, og virker det dér så er der tale om
> software-fejl. Nogle gange kan en systemgendannelse eller en

Nå ja, virker ingen af ovenstående muligheder, så er dit bundkort
defekt.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : andropov

Dato : 20-02-05 19:17

>Så er den jo defekt eller virkede den korrekt i en anden maskine?

Jeg kørte ikke så længe med den så jeg fik kun testet usb hubben på
den samme computer. Heldigvis kostede den ikke en herregård.
Det var en computer som kun havde usb 1.1 i forvejen jeg satte det pci
kort i.

> [...]
>op på en ny/anden harddisk, og virker det dér så er der tale om
>software-fejl. Nogle gange kan en systemgendannelse eller en

Ok.

>(http://kortlink.dk/mp2)

Det link kan jeg måske få brug for i fremtiden.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-02-05 16:50

<grambo@danbonet.dk> skrev

> [...]
> Jeg har ikke andre enheder tilsluttet og jeg har prøvet at afinstallere og
> opdatere drivere mindst 100 gange, samt recovered og formatteret

Prøv som andre foreslår flere porte. prøv også andre kabler. Sidste udvej er
at finde en disk og så installere en helt ren win ME eller 2000.

Virker det ikke, så er der noget galt med din bundkort. Men jeg ville først
prøve med w2k, jeg er een af dem, der ikke har meget fidus til XP..

Gider du ikke kigge på www.usenet.dk under citatteknik.

Claus

Fra : Mikkel Lund

Dato : 20-02-05 11:32

grambo@danbonet.dk wrote:
> [...]
> meget hurtigere hos ham og der opstår heller ikke den HUB meddelse som jeg

Hvad sker der hvis du sætter en anden ekstern disk i? (f.eks: usb stick
eller flashreader)

--
Hilsen Mikkel Lund

http://aausatii.aau.dk

Fra : grambo@danbonet.dk

Dato : 20-02-05 17:04

AK ja, jeg takker for den hjælp i prøver at give mig men jeg havde i
forvejen prøvet alt det som er forslået. Prøvede igen hele natten at
udskifte drivere, men heller ikke denne gang lykkedes det. Jeg bruger stort
set ikke andre enheder end min eksterne harddisk så jeg ved ikke hvad der
vil ske hvis jeg prøvede en anden disk. Jeg har dog webcam som ikke giver
mig en meddelse om langsom HUB. Har også engang prøvet at køre mit modem til
USB og her gav den heller ikke melding om langsom HUB. Jeg er selv begyndt
at tro at der er tale om en fejl på bundkortet eller måske har jeg
ødelagt noget dengang jeg flashede BIOS men den er sat til USB2 der. Min PC
forslår selv at jeg prøver en af de andre porte for at få højhastighed men
ingen af de 5 porte løser problemet når jeg prøver at tilslutte.
Jeg håber stadig at der er nogle som finder en løsning.

Hilsen Peter.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-02-05 13:32

grambo@danbonet.dk wrote:
> AK ja, jeg takker for den hjælp i prøver at give mig men jeg
> havde i forvejen prøvet alt det som er forslået.

Hvis ALLE forslag er afprøvet, så er bundkortet defekt!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund