Medarbejderbredbånd og 3000kr tlf forbrug.
Fra : Stig N. Færch

Dato : 19-02-05 13:55

Jeg forstår ikke lige 100% hvordan medarbejderbredbånd hænger sammen.
På TDC's hjemmeside står der følgende om Medarbejderbredbånd:

"Skattefrit, hvis I bruger telefonen for mere end 3.000 kr. om året:
TDC Medarbejderbredbånd er et helt eller delvist skattefrit
personalegode. Derfor kan du betale det direkte over bruttolønnen. For
at få fuld skattefordel, skal jeres samlede telefonudgifter udgøre mere
end 3.000 kr. om året på alle telefoner. Det omfatter alle jeres
fastnettelefoner i hjemmet og f.eks. sommerhus og mobiltelefoner
inklusiv udgifter til f.eks. taletidskort - uanset teleselskab.
Andre forhold, der også kan udløse fuld skattefordel er såfremt
husstanden i forvejen beskattes af fri telefon eller såfremt husstanden
har adgang til virksomhedens interne netværk via bredbåndsforbindelsen.

Hvis I har telefonudgifter på mindre end 3.000 kr. om året:
Er din husstands samlede telefonudgifter på mindre end 3.000 kr. om
året, betaler du skat af forskellen. Hvis den årlige telefonudgift
f.eks. er på 2.500 kr, bliver du beskattet af 500 kr. Dette beløb skal
du opgive som B-indkomst på selvangivelsen."

Vil det sige, at hvis jeg har valgt en ADSL løsning til 3000kr om året
og jeg har et tlf. forbrug på 1500kr om året. Så beskattes jeg reelt af
halvdelen af ADSL-løsningen?

Eller hvordan skal jeg forstå det?

Mvh Stig

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 19-02-05 13:59

"Stig N. Færch" <stig@8620.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vil det sige, at hvis jeg har valgt en ADSL løsning til 3000kr om året
> og jeg har et tlf. forbrug på 1500kr om året. Så beskattes jeg reelt af

Det er rigtigt forstået, med mindre du kan logge på det interne netværk på
din arbejdsplads via din bredbåndsforbindelse.

Husk at tælle både almindelig telefon og mobiltelefon med i din opgørelse af
de 1500 kr.

Mvh

Henning

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 20-02-05 12:40

"Henning Fuglsang Sørensen" <soe@vejle.dk> wrote in message

> Det er rigtigt forstået, med mindre du kan logge på det interne netværk på
> din arbejdsplads via din bredbåndsforbindelse.

Og hvis man kan det, hvilken konsekvens har dete i så fald...

Er der iøvrit noget i vejen for 2 x medarbejderbredbåndaftaler ?, er tænker
jeg hem og sommerhus ?

Kim

Fra : Flemming

Dato : 20-02-05 18:43

Kim Jørgensen wrote:

> Og hvis man kan det, hvilken konsekvens har dete i så fald...

Så bliver du ikke beskattet.

--
Mvh. Flemming